Forum Onderwerp - Girona, grote plek,pubers,baaien,niet duur,dorpje (Gesloten voor reacties)

Klaas 27.11.2009 15:23
Wij willen voor t eerst met de tent naar noord-spanje.
We zoeken een leuke niet te grote en sportieve camping
die geschikt is voor twee jongens van 15 en 18
Wij willen een plek van tenminste 100 m2, wel beschut, vlak bij een leuke baai (niet zo vlak dus)en t liefst bij een dorp/stadje
Voor de rest niet zo duur, ik zie alleen maar campings van boven de 60 euro (4 pers/elec/extra tent)
Dank u

as 27.11.2009 16:01
Klaas, kijk eens bij forum-onderwerp 1014.
In Spanje zijn over het algemeen de campings duurder dan in Frankrijk, maar het leven (eten, terrasje, ijsjes) goedkoper.
Suc6 met zoeken

Laura 30.11.2009 09:57
Is volgens mij niet te vinden....en anders hoor ik het graag!!!
Campings zijn echt erg duur in Spanje!! Vorig jaar zijn wij overstag gegaan en zijn 3 weken naar Playa Brava geweest voor ruim 60 euro. Ons was verteld dat Spanje voor de rest veel goedkoper was dus dat zou de campingprijs weer compenseren.....
Wanneer je gewend bent om uit eten te gaan en op terrasjes te zitten is dit misschien ook wel zo. Wij koken echter altijd bij de caravan en merkten dat de gewone boodschappen bij de lidl en andere grote supermarkten eerder duurder dan goedkoper waren dan in Frankrijk!!! Al met al een erg dure vakantie geweest voor ons. Wij kiezen dus noodgedwongen toch weer voor Frankrijk waar nog wel campings voor ca.45 euro per nacht te vinden zijn....
Succes met zoeken!

dick 30.11.2009 19:52
http://www.campingrifort.com/2_0/
Deze camping ligt in Estartite, op de rand van het dorpje en ca 400 meter van strand. wel lange vlakke stranden maar noordelijker diverse baaien et. Deze noordelijke kant is volgens mij niet zo goed bereikbaar.
en
http://www.sacova.net/hol/tarifas_hol.html
Deze camping ligt helemaal volgens jullie wens, aan zee en op de rand van het uitgaansgeweld van Playa 'd aro. Camping is ca 51 euro ?. naddel; geen zwembad en deels zeer steil o.a. naar strand toe.

Verder ben ik ook van mening dat voor m'n gevoel Frankrijk voordeliger wordt en dat kamperen in Spanje inmiddels heel erg duur wordt.

Geplaatst door: bibi 01.12.2009 19:10
In welke tijd wil u gaan?Dat maakt de prijs ook uit voor een groot deel.
Zelf zijn wij op Castell montgri geweest (Estartit) grote camping maar je dat valt niet ao heel veel op omdat er meerder zwembaden enz zijn verdeeld over de camping. We zijn ook in Platja d'aro geweest op Valldaro. Caming viel ons tegen we miste er de sfeer mede omdat hij veel bezet is door vaste spanjaarden. Bij Estartit heb je een groot vlak strand maar een klein stukje verder richting Begur heb je prachtige baaien.Ik vind het heel goed te doen om er met de auto naar toe te rijden om te gaan zwemmen. Het nadeel van die baaien vind ik de bodem veel al grind achtig en snel aflopend.
Misschien is Palomos eurocamping nog ietst voor jullie.
Over wat men hierboven schrijft kwa kosten vind ik Spanje nog steeds een goedkoop vakantie land. Wij zijn voor 2 volw en 2 kinderen waar we ook de volwassen prijs voor betalen rond de 57 euro kwijt per nacht.
De lidl heeft de zelfde prijzen als hier in NLEn de dagelijkse boodschappen zijn even duur/goedkoop als hier in NL. Ik ben best prijs bewust.Het uiteten is echt goedkoop, als je even rond kijkt voordat je ergens gaat zitten weet je percies wat het kost. Alles staat buiten al aangegeven. Ook betaal je vaak voor een bezoek aan kerk of musea geen entree.
Wij gaan voor de 3de keer naar spanje wel telkens naar een ander stukje er is zoveel moois te zien.Na 7 jaar Frankrijk en 1 jaar Italie vinden wij Spanje een mooi en fijn land waar je nog goed op vakantie kan voor een betaalbare prijs.

Geplaatst door: maria 09.12.2009 21:34
camping Treumal, platja d'aro

John Peters van Ton 05.01.2010 21:54
Camping Neus in L'Escala is een goede optie. Kosten 45 euro en 850 meter van het strand. Wij zijn hier afgelopen jaar geweest en is zo goed bevallen dat we dit jaat weer gaan. Het is geen luxe camping maar wel gezellig. De jongelui gaan sávond naar het strand om daar gezellig met elkaar een drankje te drinken. Er zijn geen disco's e.d. in de buurt maar de jongelui rond de 16 t/m18 hadden een geweldige tijd met elkaar.
Absoluut een aanrader voor mensen met kinderen tot 18 jaar.

lisette 06.01.2010 15:57
Camping Internacional Amberes in empuriabrava is wel redelijk groot,ligt aan een baai en bij een stadje
veel jongeren van die leeftijd

een plek van 100m2 in het hoogseizoen is 50 euro (na 20 dagen gaat daar 10% vanaf)3 weken kost je dan 950 euro.