Forum Onderwerp - koelkast huren (Gesloten voor reacties)

lisette 07.12.2009 13:25
Wij gaan dit jaar voor de 2e keer kamperen,de 1e keer hebben we dat"luxe"gedaan,met schoonouders in bezit van caravan ed.

Dit jaar gaan we met van die opgooitentjes,we willen een koelkast huren,we vragen ons alleen af:

dat ding kan niet in de tent staan,we zagen afgelopen jaar bij bijna iedereen de koelkast gewoon buiten staan????

hoe zit dat eigenlijk,kan de koelkast op slot,is dat een vertrouwending?

iemand die hier licht op kan schijnen?

tips?

bedankt

Geplaatst door: monique 07.12.2009 19:37
hoop dat je wel mooi weer hebt met die opgooitentjes, wij gebruiken die alleen voor overnachten op heen en terugreis, vind het tamelijk armoe, met name aan en uitkleden .
wij hebben een koelbox op electriciteit mee en laten die ook altijd buiten staan , ( binnen koelt ie gewoon erg slecht met 30 gr buitentemp)tot nog toe geen problemen gehad, ook tuinstoelen e.d blijven altijd keurig staan , toch wel veel sociale controle op een camping denk ik.
er bestaan wel koelkasten die op slot kunnen maar of je die ok kunt huren?

lisette 07.12.2009 20:12
afgelopen jaar stonden we met een tunneltent.NOOIT MEER.we hebben de 1e 2 dagen op een tijdelijk plekje gestaan en toen heeft t geregend,de tent was verzopen
en toen moesten we m verplaatsen,drama,en aan het eind heeft t gestormd,we zitten precies in zo'n baai,het waait erg hard daar.

windstoten van 100 km per uur.de tunneltent ging bijna de lucht in,ondanks extra en extra stevige haringen,kruislings geslagen,de partytent hebben we als gekken staan afbreken.

Die opgooitentjes stonden allemaal keurig stil.En die mensen maar lachen.De tunneltent heeft het opgegeven 2 dagen voor vertrek,hij was nog bruikbaar maar de binnentent was losgescheurd.

De keuze voor de opgooitentjes is een goed overwogen ding.

1 ze blijven op de grond bij harde wind
2 ze zijn droog bij regen
3 ze staan snel
4 we gebruiken de tenten alleen om te slapen,hebben we ontdekt.Schuilen doen we in de kantine of onder de tarp.Het heeft in 3 weken 3 dagen geregend.
overdag zijn we amper op de camping,we zijn heel veel de bergen in geweest(roses)en als we er al waren zaten we in het zwembad.En dat aankleden,vriend
kleedt zich aan in de douches en ik meestal ook,zoontje doen we buiten :)dus gaan we ervan uit dat dat nu ook zo zal gaan.


We zijn dus zoals je al zal begrijpen beginners en we proberen gewoon wat uit,voor we een hele dure en mooie tent kopen.
We vinden het dus wel leuk,alleen de tunneltent is niet ons ding.we hebben doodsangsten uitgestaan met die storm.

Dus nu proberen we dit,en als dit het ook niet is gaan we voor een echte tent.of misschien wel een caravan.

Wij houden ook wel van redelijk basic,en omdat we er zo weinig zijn vinden we het een beetje onzin om een hele grote tent neer te zetten.

en we hadden al zo'n idee dat het gewoon wel los zal lopen met die koelkast dus doen we het gewoon zo.fouten zijn er om te leren zeg maar.

We gaan trouwens met een volkswagen polo.daar moet alles dus in,vorige keer knalde de auto bijna uit elkaar,zonder de dingen als stoelen en kookspul

Nu gaan we alleen dus moeten we alles zelf mee nemen,we hebben wel geleerd;zoveel kleding is onzin,speelgoed ook.

Dus....hoop ik dat alles nu redelijk ok gaat passen.

Als iemand meer tips heeft voor beginners,graag :)

We hebben en willen dus geen aanhangers en dakkoffers als het niet hoeft.

Wat nemen jullie mee?(kleding bijv.?)wij zijn dus met 2 volwassenen en 1 kind van dan 7.......

dank je wel






Geplaatst door: bernadette 08.12.2009 19:14
Afgelopen 2 jaar op een camping in de spaanse Pyreneeen gestaan. Er waren genoeg mensen die een koelkast huurden op de camping. Ze werden gewoon naast de tent geparkeerd. Ik heb nooit mensen horen klagen dat er spullen verdwenen.
En als het ging regenen, dan werd er even een plasticje overheen gegooid. Soms ook helemaal niets. En geen kortsluiting gehad.....
Onze eigen koelkast staat ook in de keuken van de vouwwagen. Die staat dan onder de luifel. Vrij toegankelijk voor iedereen die dat zou willen. Nog nooit is er iets uit verdwenen.

Geplaatst door: Bibi 09.12.2009 08:50
Waarom de koelkast buiten word gezet is enkel omdat hij dan beter koelt dan in een tent.In een tent word het behoorlijk warm en dan moet de moter van de koelkast meer zijn best doen om hem op temperatuur te houden. Als hij buiten staat kan hij (frisse) lucht aantrekken. In spanje en ook in frankrijk word hij dus veel buiten geplaatst. Wij zetten hem wel in onze tent. Bij het raam(gaas) en aan de schaduw kant.Ik vind dat zelf een prettiger gevoel dat het idee dat iedereen er zomaar bij kan.

monique 09.12.2009 10:51
aan kleding nemen wij ieder jaar minder mee maar toch nog steeds te veel, in de praktijk is een paar sets zwemkleding en wat t shirts 1 lange broek en wat korte broeken en een vest wel zat en ondergoed natuurlijk , meestal heb ik zo n omslagdoek voor over de bikini om naar het strand te gaan ,een korte broek of t shirt en zwembroek is zo uitgewassen met wat biotex en zo droog in de heerlijke spaanse zon, verder zijn we natuurlijk een stuk makkelijker dan thuis, je hebt wel vakantie....
kinderen lopen meestal de hele dag in de badkleding

lisette 10.12.2009 13:42
Wij hadden afgelopen zomer 3 koffers mee.....

Voor ons zoontje van 6 hadden we 15 korte broeken en shirts en dan 2 lange broeken en een joggingpak,plus sokken en ondergoed en 4 paar schoenen
het was binnen 5 dagen allemaal vuil,maar we hadden het ook kunnen doen met 5 broeken en elke dag wassen

ik had zelf 5 jurken 2 jurkjes 2 rokken 5 broeken en allerlei shirtjes,was ook veel te veel want ik heb 90% van de tijd in een oranje jurkje en mn badpak gelopen
t ergste is nog dat ik dat jurkje daar heb gekocht :)

mn vriend had 12 korte broeken en shirts en hij heeft eigenlijk de hele vakantie met 1 korte broek/zwembroek gelopen en zonder shirt :)

het was dus echt idioot veel maar dacht dat dat aan ons lag

volgende keer moeten er ook stoelen en tafels enzo mee dus er moet echt minder mee,ben dus nu al met een nieuwe paklijst bezig,nu zit het nog redelijk vers in mn hoofd wat we wel en niet gebruikt hebben,en ik heb een boekje meegenomen waarin ik schreef wat we misten en wat we nutteloos mee hadden genomen

hoop dat t nu wel lukt

bedankt!!