Forum Onderwerp - lpg (Gesloten voor reacties)

Maarten 10.12.2009 11:37
Wellicht een tip voor mensen die lpg overwegen, kijk eens op [www.LPGinfosite.nl] of [www.LPGinfosite.be]. Dit zijn onafhankelijke websites die eerlijke info geven over alles wat met autogas te maken heeft. Wat het aan belasting kost, lpg prijzen, lpg stations, inbouwen enzo,

wil 13.12.2009 13:08
Rijden al jaren LPG,
De auto rijd gemiddeld 1:10/1:11
Betalen € 10,- meer wegenbelasting meer per maand dan met benzine, dus is het hoe je het ook went of keert de goedkoopste manier van rijden.
Een auto op benzine rijd meestal niet minder per liter, ik spreek nu over een auto middenklasse met een gewicht van rond de 1000kg de benzine ligt gemiddeld op € 1,40 p/ltr en gas rond de € 0,50
p/ltr. Diesel ligt rond de € 1,00 p/ltr en rijden meestal rond de 1:18. En dan kom er nog eens bij dat de wegenbelasting van diesel meestal 3x de belasting van benzine. Terwijl LPG bijna het zelfde is t.o.v. benzine.
Het is een fabel dat gas meer onderhoud nodig heeft, mijn vrouw haar auto heeft inmiddels na aanschaf en nu ongeveer 80.000 km gereden en nog steeds geen enkel probleem.

Mijn auto ook op LPG heb ook geen enkel probleem waar dan ook mee, ook met de caravan er achter geen problemen ook niet in de bergen in Zuid Frankrijk wanneer we op weg zijn naar Spanje.

zelfs vermogen verlies t.o.v. benzine is tegenwoordig niet meer van toepassing omdat er hierin ook niet stil gestaan is met de ontwikkeling.

Wij blijven LPG rijden want het is en blijft het goedkoopste hoe je het ook berekend.
Oké later inbouwen dan moet je eerst wel een paar jaar rijden om de investering eruit te halen, maar als je redelijk veel km's maakt kan dit ook in 1 jaar zijn.

Een tweedehandse auto met Lpg er in is uiteraard het goedkoopste, maar tegenwoordig als je een nieuwe auto koop, kan je meestal voor enkele honderden euro's extra al LPG laten inbouwen.
En bij de meeste merken lig dit tussen de € 200 en € 500,-
En je heb tegenwoordig gewoon onderbouw dus geen tank meer in de kofferruimte

Laura 13.12.2009 20:41
Houd er wel rekening mee dat je in noord-Spanje geen LPG kan tanken!!!
Benzine is daar overigens wel goedkoper dan hier in Nederland....