Forum Onderwerp - tips en trucjes kamperen met tent (Gesloten voor reacties)

lisette 11.12.2009 22:43
Iedereen die kampeert heeft zo zijn dingetjes heb ik ontdekt in mijn omgeving.

Zo zweert mijn schoonmoeder bij een spaanse muggenzalf.Een ander neemt kerstlampjes mee als ruimtebesparende verlichting......
We ontdekten na een tip een geweldig restaurantje.En een winkel met lekkere vis en vleessoorten(incl recept voor vis op de bbq)
We zijn de bergen in geweest en hebben gemidgetgolft daar waar het heerlijk koel was....

Wat zijn jullie tips en trucjes?

Zoals ik al in een eerdere vraag al aangaf,we kamperen met opgooitentjes vlakbij Roses.(Empuriabrava)Man,vrouw en zoon van tegen die tijd 7.
In bezit van auto,de wil om een stuk te rijden,een bbq en grillplaat.

Ik zoek vooral DE Gekke dingen die speciaal zijn....

Zijn er mensen die in die omgeving zitten?Wat doen jullie daar altijd....Wat raad je iemand altijd aan?
Restaurantjes,winkels,dingen om te doen.Wat eten jullie?Wat nemen jullie mee vanuit NL,maar ook vanuit daar?

Vorige vakantie was echt super maar volledig ongepland.Resultaat;van de 21 dagen hebben we er zeker 14 de hele dag in het zwembad gelegen.
En we verveelden ons zelfs een beetje.Dit jaar willen we meer doen.En niet meer alleen de heel erg toeristendingen dan dus.

Groetjes,
Lisette

Geplaatst door: Car2 13.12.2009 12:16
Wat is dat geweldige restaurantje, die tip kan ik ook wel gebruiken.

O, ja tip voor jou.
Neem voor je zoon (evt jullie zelf ook) ook oude-wegwerpkleding mee, die gooi je daar weg, scheelt was en heb je weer wat ruimte gecreëerd voor nieuwe aankopen.
Heb je daar niet genoeg schaduw, koop dan daar van dat "zwarte gaatjes doek" (ongeveer 6 euro een hele grote lap). Heel licht van gewicht.

lisette 13.12.2009 23:50
geen idee waar iedereen dat gaatjesdoek vandaan had maar dat had inderdaad iedereen hangen,en nee heeeel weinig schaduw.Wij zitten op international amberes.

Ik heb meerdere goede plekken gevonden om te eten dus hier komen ze,als je zelf ook nog iets weet graag!

Wij noemen het de kippiekippie,ik weet niet hoe het heet maar als je vanaf roses komt en je rijd langs amberes dan vind je aan t eind van de straat aan je rechterhand een restaurantje op een verhogingkje.ze verkopen hier alleen kip.....en dan in een mandje met frietjes,mijn god...zo lekker!en heel goedkoop.

In empuria op de boulevard met je rug naar het strand gezien zeg maar helemaal links zit papas en tapas,is ook goed.

oversteken (naar rechts dus zeg maar)dan vind je daar een zaak waar frikandellen worden verkocht dan nog doorlopen en dan vind je een chinees met rode lampionnen.heel gastvrij,redelijk goedkoop en lekker.

Slecht vonden wij een duitse zaak iets met Stube erin,we hebben 3 uur gewacht op eten en t was echt niet ok......

Nu onze tips,ik heb er 2;

1e het is niet goedkoop maar wij hoefden geen toetje meer zeg maar....behoorlijk grote porties ook.en wij gaan er zeker volgend jaar elke week eens eten....
Het heet Jaime i Carmen(onofficieel geloof ik)Het schijnt officieel Port Grec te heten,en word gemeld als grieks.dat is het dus niet.Ze serveren catalaans.
Echt heel erg lekker gegeten.

2e is in santa margarida aan de boulevard helemaal aan t einde ga je naar recht de boulevard af dan loop je tegen een restaurantje aan met witte tuinhekjes
hele lekkere mosselen en andere vis!en zeker niet duur.

En als je de bergen ingaat midden in Llança zit een bistro met een terrasje naast een kerkje en daar hebben ze de allerlekkerste calamari ooit.
Oh en ik lust ze geen eens,maar deze waren echt lekker!

We zoeken ook tips voor lekker eten buiten de toeristenroute om,wij willen volgend jaar verder waar we gebleven zijn,dus vanaf Llança meer langs de kust naar boven.Dus als iemand lekker heeft gegeten ergens waar je zo naar binnen bent gelopen omdat je bijv. verdwaald was(zoals wij :))dan hoor ik t graag!

Ik hoop dat je wat hebt aan de restaurantjes!

lisette 13.12.2009 23:52
vergeet bijna we willen helemaal omhoog rijden en dan via het binnenland weer terug,eten doen we dus in die regio en we gaan steeds verder waar we de dag ervoor stopten.....we kruisen de kaart af zeg maar....

Geplaatst door: Car2 14.12.2009 20:17
Lekker Tapaz eten bij de Bodega Gus Masa, ligt links aan de weg tussen San pere pescador en camping Las Dunas. Aan de rechterkant zie je een groot wijnvat.
Het Tapaz-restaurantdeel is aan de achterkant. Na 19.00 uur sta je in de rij voor een tafeltje!
Gaatjesdoek kun je kopen bij een "hele grote potteriezaak" op een drukke hoek in San Per Pescador (richting plaja??), campings verkopen het soms ook in de kampeer-souvenier-winkel (indien aanwezig)

wil 15.12.2009 13:09
Hebben ons gaatjes doek ooit gekocht in EmpurioBrava, op de grote rotonde richting Rosas.
Groot tuincentrum aan linkerkant.

Je kunt het overigens ook in Nederland kopen bij o.a. Welkoop en Boerenbond.
Ook de Lidl heb het meestal één keer in het voorjaar, echter dan alleen in beperkte vaste maat.

Ingrid 19.12.2009 11:28
Ga eens een ijsje kopen bij de "yoghurt-bar" in Empuriabrava aan het strand.
superlekker ijs. Niet goedkoop maar wel smullen.

De markt op zaterdag in Empuriabrava is ook heel groot. (Wij zitten in Castello d'Empuries, en lopen er zo heen via het strand)

wil 19.12.2009 23:32
Nu we het toch over empurio-brava hebben,
Op de winkel boulevard, zit echt één van de beste kebab zaak die er is.
We hebben zelf 4 jaar achter elkaar in Castello D"empuries gestaan ( Laguna) en gingen daar kebab eten.
In 2007 en ook dit jaar 2009 zijn we helemaal van Blanes naar Empurio gereden om daar te genieten van deze Kebab.

Onze zoon kwam in 2008 ook bij ons in Blanes kamperen samen met zijn vriendin.
Daar kreeg hij een sms-je van een vriend van hem die in Empurio zat ( laguna) dat hij in Empurio zo'n geweldige tent had gevonden waar ze kebab hebben zoals hij deze nog nooit gegeten had.

Mijn zoon moest lachen, belde hem op, en vertelde dat dit nu die zaak was waar hij wel eens over sprak toen hij in Spanje was geweest.
Ze hebben het er nu nog weleens over dat het toevallig is, dat deze vriend van hem sms-te over zoiets geweldig lekkers, en dat dit toevallig dezelfde zaak was waar onze zoon altijd over roemde.

Elise 07.02.2010 16:33
Ik sluit me volledig aan bij een van de vorige medekamperders. Tapas bar Mas Guso in St. Pere Pescador is een aanrader dieje zeker niet mag over slaan. Heeeerlijk. Wij gaan iedere vakantie daar minstens 2 tot 3 keer eten. Geweldig!!!!!

Geplaatst door: ® marinajl 08.02.2010 17:39
Dit berichtje gaat niet over dit onderwerp, sorry. Maar misschien krijg ik op deze manier contact. Mijn vragen worden alsmaar geweigerd omdat de herkomst niet te achterhalen zou zijn. Op mijn mails wordt niet gereageerd. Wie weet raad.

Car2 08.02.2010 19:11
Waar wordt er niet gereageerd op je mails en of geaccepteerd? Een camping die je wilt reserveren?
Welk bericht krijg je terug? Iets met een melding "blacklisted"?
En wie is je provider? KPN_Planet of ..?

Geplaatst door: ® marinajl 08.02.2010 23:26
Ik kan geen nieuw topic op dit forum plaatsen. De beheerders van dit forum hebben mijn mails hierover vast nog niet gelezen, Provider gewoon Casema, verblijf gewoon in Nederland. Ik kan wel reageren, maar geen nieuwe graag stellen.

Car2 09.02.2010 17:55
Er zijn soms met providers problemen met o.a. mail
Ga maar eens googlen op "ziggo casema e-mail probleem"
Het kan zijn dan ziggo (=casema) op een blacklist staat ivm teveel spam doorlaten.
Test maar eens op deze site:
http://whatismyipaddress.com/staticpages/index.php/is-my-ip-address-blacklisted