Forum Onderwerp - Camping met goedkope huuraccommodaties (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: J. Kluitmans 12.01.2010 21:41
Wij zijn opzoek naar een camping in Spanje met een zwembad en direct aan zee (of hooguit 5/10min lopen) met goedkope huuraccommodaties (tent wordt het dan waarschijnlijk). Wij gaan met 4 kinderen, waarvan 2 al aardig oud zijn (19 en 21 jaar oud). voor hen moet er ook wat te doen zijn. Zij willen het liefst op een camping staan dichtbij uitgaansgelegenheden. Bijvoorbeeld Salou??
Ik hoop dat jullie tips kunnen geven.
Alvast vriendelijke bedankt!

Geplaatst door: bibi 13.01.2010 08:31
Kijk eens op deze site daar staan veel verhuurders op.
http://www.huurtent.nl/

Geplaatst door: J.Kluitmans 13.01.2010 15:48
Dankje Bibi.
Weet jij toevallig wat toch wel één van de goedkoopste organisaties zijn?
En weet jij eventueel een leuke camping? Mag een discotheek op de camping zijn of dat er in de buurt uitgaansgelegenheden zijn.
In Zuid-Frankrijk of Spanje (costa brava).
Ik zat eerst te denken aan Spanje, maar nu is Zuid-Frankrijk ook goed, want we hebben ook niet zo'n zin om heel ver te rijden. Ik hoor graag nog van jullie allemaal, maakt dus niet uit in Zuid-Frankrijk of Spanje.

Geplaatst door: Danique 13.01.2010 16:11
Ik ben een meisje van 17 jaar oud en moet van me ouders ook een leuke camping uitzoeken. Het maakt niet uit waar (Italie, Spanje of Frankrijk). Zelf leek mij Spanje of Zuid-Frankrijk het meest geschikt. Ik zoek dus ook een leuke camping, ik hoop dat jullie leuke tips krijgen. Ik zag zelf net camping International de Calonge, maar wie weet of deze camping geschikt is voor jongeren? En zit er op deze camping een leuke discotheek?

lisette 13.01.2010 18:11
Danique,de vraagsteller vraagt om campings waar je bijv tenten kunt huren, zoek jij dat ook? Of willen jullie bijv met eigen caravan/tent?

monique 13.01.2010 18:51
danique : las dunas is een leuke camping met disco waar veel jongeren komen en ook castell montgri is een echte jongerencamping met uitgaansgelegenheden dichtbij

Geplaatst door: bibi 13.01.2010 20:52
Ik weet niet wat er op dit moment de goedkoopste is.
Je zal ze met elkaar moeten vergelijken. Het verschil zal in de regio's waar wij het over hebben niet veel verschillen.
Wel zou je via de engelse organisaties goedkoper uit kunnen zijn. Die zijn over het algemeen erg goed met service en mooie tenten. Vacansoleil staan vaak op slechte plekken. Ik heb van vorig jaar op de camping valldaro in platja d'aro op zoover foto's gezet. Niet schrikken.
Camping castell montgri is geweldig disco op de camping en in het dorp veel te doen voor de leeftijd die je noemde wij gaan er ook weer naartoe. Alles is lopend te doen. Playa d'aro vonden wij druk en de campings ver van het dorp moest met auto of taxi. Blanes erg smal strand en vonden wij geen sgeer uitstralen. Ja veel jeugd die feesten enz.
Tip zoek via google met huurtent en dan de camping naam of mail de camping welke organisaties er staan. Ze mailen of wel in nl/ engels terug.
Heb je nog meer vragen ik hoor ze wel dan.

Geplaatst door: J.Kluitmans 13.01.2010 22:12
Camping Castell Montgri lijkt ons een erg mooie en leuke camping. Deze camping ligt alleen niet direct aan zee toch? Hoever ligt deze camping van zee? En hoever van het dorpje?
Ook vraag ik mij af of je in de buurt goed kunt fietsen en wandelen?
Is de discotheek leuk voor onze 2 oudere zonen en tot hoelaat is deze discotheek open? En dan rest de laatste vraag nog, gaan er veel jongelui van de camping ook uit in het plaatsje en zijn daar hollandse 'feesttenten'?
Allemaal bedankt nog.

wil 14.01.2010 00:15
We hebben een aantal jaar op camping Laguna in Castello D'empuries gestaan is pal naast Empurio Brava.
Voor de (oudere)jeugd is er in Empurio best wel enig vertier te vinden.
Het strand is geweldig daar, maar de sfeer is aardig richting het nul punt.

Staan nu een aantal jaren in Blanes, voor de jeugd is dat het wahalla , en als ze ongeveer 8 á 10 km willen reizen zitten ze in het vakantie uitgaansgelegenheid van de Costa en dat is Lorret de Mare.
In Blanes zijn door de zware stormen van de afgelopen paar jaar die Spanje getroffen heeft de stranden een groot stuk weggeslagen, ( hier word het e.e.a. aangedaan) maar daar in tegen is de sfeer in Blanes op en top veel uitgaansgelegenheden voor de jongeren/jeugd vele eet cafeetjes c.q. restaurantjes in het oude blanes ( ongeveer 1 km lopen vanaf de campings )

Persoonlijk vind ik Blanes één van de betere/mooiere plaatsen van de costa in Spanje.
En één van de pluspunten is dat je in een gedeelte van Spanje zit waar behalve de stormen in de wintermaanden die helaas heel spanje getroffen heeft de afgelopen jaren dat het een windvrije omgeving is.
Zodra je spanje over de pyreneën binnen komt rijden tot ongeveer Playa D Aro ben je er vrijwel altijd zeker van dat je één of meerdere dagen last van storm/stormachtige wind heeft ( tramatano ), en na Playa is dat gewoon over en uit, daar heb je geen last van deze wind.

Geplaatst door: bibi 14.01.2010 08:50
Nee hij ligt niet gelijk aan zee, het is ongeveer 10 minuten lopen.Er is ook een bus vanuit de camping die op en neer rijd naar strand en dorp deze is gratis. Je kan ook met de auto er is een grote parkeerplaats pal voor het strand en die is ook gratis. Fietsen kan ook nog geen 5 minuten en je bent er.
Dorp is de zelfde kant uit ook maar 10 minuten lopen. Je loopt dan op een breed pad/voetpad. Dus ook veilig als ze in de nacht terug komen.
Je kan er fietsen en wandelen ook kan je bv helemaal naar boven wandelen de berg op, naar het kasteel. In spanje kennen ze niet echt fietspaden daar moet je wel rekening mee houden dat zie je echt bijna nergens.
De afstand naar bv troella d'montgri is goed voor een leuk fiets tochtje.
Disco "L´Arada
Gelegen in het Panorama gedeelte, vindt u de disco waar u gegarandeerd van goede muziek kunt genieten. Aangeboden tot in de late uurtjes door een professionele DJ.
Openingstijden laagseizoen: 23:00 - 01:45 uur
Openingstijden hoogseizoen: 23:00 - 02:45 uur
Toegang boven de 16 jaar
Ja er gaat veel jeugd naar het plaatsje je heb daar een plein met allemaal kroegjes en disco's (skihut,hollandse tent enz).
Dit is de hyves misschien kunnen ze daar eens op kijken staat er allemaal op.http://montgrii.hyves.nl/
Over de wind, ja het kan weleens voorkomen dat je dat heb, maar het is vaak maar 1 dag en dan heb je alleen last op het strand. Ik heb het nog maar een halve dag meegemaakt. Dan blijven we wel een keer bij het zwembad.
Voor de rest vinden wij het wel fijn als er een briesje staat het kan behoorlijk warm zijn.
Het verschil wat ik kan aangeven van blanes en playa met estartit is dat de 1ste 2 behoorlijk druk zijn en dus ook veel jeugd om te feesten.
Wij zelf vinden dat niet erg en dat mag er ook best zijn maar willen toch ook wel nog een beetje het spaanse. En dat miste wij daar.
Oja in de buurt op ongeveer 15 min auto rijden zijn hele mooie baaien om te snorkelen maar kan ook bij estartit met een boot.
Verder zijn er leuke plaatsjes in de buurt om te bezichtigen als je daar van houd.

Charles 14.01.2010 12:04
Bibi.

Wij zijn al 30 jaar vakantiegangers in Spanje.
Zodra je via Frankrijk Spanje binnen komt kom je gelijk in een gebied waar de wind een aantal keren per jaar heerlijk kan spoken.
Bijna ieder jaar wanneer we op één van de campings stonden rondom de baai van Rosas en daar valt zo'n beetje alles tot Playa onder maken wij de bekende 3 dagen storm mee.
De laatste jaren is het wat anders dan andere jaren geweest dat moet ik wel zeggen, maar dan betreft het heus geen windje op het strand.
Luifels dakramen voortenten ze sneuvelen met bosjes als je ze open heb staan en/of geen stormbanden geplaatst heb.

En zodra je wat verder naar het zuiden gaat en dan spreek je over slechts enige tientallen km's dan ben je dit gebied voorbij de pyreneën liggen uit het zicht en de plannologische baai van Rosas is dan ook verdwenen en vandaar af zal je vrijwel nooit zomers wind meemaken.
Daar staan de mede kampeerders achter hun oren te krabben van onbegrip wanneer je daar stormbanden plaatst.

En geloof me met mijn 30 jaar Spanje ervaring weet ik waar ik over praat.

Geplaatst door: J.Kluitmans 14.01.2010 12:13
Hallo Bibi,
Het lijkt me een erg leuke en geschikte camping. Ik denk dat wij daarvoor gaan. Blanes spreekt mij niet aan, lijkt mij eerlijk gezegd niets. Eén van mijn kinderen is ook al een keer naar Blanes geweest, dus voor hem hoeft het ook niet meer al was het wel geweldig volgens mijn zoon, maar echt een hollandse enclave.
Castell Montgri lijkt mij een erg mooie camping en genoeg vertier voor onze kinderen. Wij zullen de fietsen meenemen en dan komt het helemaal goed.
Nu nog even kijken wat de goedkoopste huurorganisatie is en dan boeken. Wij willen 2 weken boeken van zondag 1 Augustus tot zondag 15 Augustus. Ik hoop dat dit nog kan. Bibi, weet jij eventueel die engelse organisatie?

Geplaatst door: Bibi 14.01.2010 13:35
@Charles,
wij zijn afgelopen 4 jaar geweest dan hebben wij geluk gehad denk want echt we hebben het 1 keer gehad dat we niet naar het strand konden. De camping waar ik het over heb ligt ook niet gelijk aan het strand misschien dat we daarom geenlast op de camping zelf hebben van die wind.Ik benhet met je eens hoor dat het wel bekend word maar uit mijn ervaring kan ik zeggen dat ik het nog niet mee heb gemaakt.

J. Kluitmans,
http://www.lifestyleholidays.nl/index.htm
http://www.go4spain.net/
https://www.travelinterbrava.co.uk
http://www.spainholidays4u.com/pagina/welkom
http://camping-nl.homair.com/camping_castell_montgri.html
http://www.tentholidays.nl/Camping_Castell_Montgri_algemeen.htm
Succes zet ff een berichtje als het wat geworden is!!

Geplaatst door: Bibi 29.01.2010 08:45
@ J kluitmans, Heb je mijn informatie kunnen gebruiken, heb je geboekt?

Geplaatst door: J.Kluitmans 07.02.2010 20:05
Hallo Bibi,
Wij hebben het zeker kunnen gebruiken, maar hebben uiteindelijk iets heel anders gekozen.
Wij hebben wel geboekt voor camping Castell Montgri van maandag 2 Augustus tot donderdag 19 Augustus. Wij hebben geheel onverwacht een tweedehandse caravan gekocht en gaan hier mee op vakantie. Wij zijn benieuwd hoe het gaat bevallen.
Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in en de camping lijkt ons prachtig en erg geschikt voor onze kinderen.
Wie weet treffen we elkaar nog.

Geplaatst door: bibi 07.02.2010 23:07
Nou dat is mooi nieuws.
Het zou goed kunnen we zijn er dan namelijk ook.
Heb je voorkeur gegeven waar je wil staan?
En hebben je kinderen op de hyves gekeken van de camping?

grt, Bibi

Geplaatst door: J.Kluitmans 08.02.2010 17:37
Wij hebben geen voorkeur aangegeven, wij hebben gewoon gereserveerd en zien wel waar we komen te staan, zal wel goed komen.
Onze kinderen zijn fanatieke hyves mensen (vooral de 2 jongste dan) dus die zullen vast al wel een kijkje hebben genomen op hyves.
Wanneer zijn jullie er?

Geplaatst door: bibi 09.02.2010 14:17
wij zijn er tot 5 augustus

Geplaatst door: Erik 23.06.2011 23:33
Ik heb zelf een vakantie in spanje geboekt via http://www.tentineuropa.nl.

Op http://www.tentineuropa.nl treft u een helder overzicht aan van reisorganisaties die stacaravans en bungalowtenten verhuren op vele camping in Europa, zo ook in Spanje.