Forum Onderwerp - eerste keer (Gesloten voor reacties)

Nynke 15.01.2010 16:19
Hallo
wij willen eind Aug naar Spanje ,en dan in Girona naar een camping
niet verder dan Barcelona.wie weet een camping waar het gezellig druk is op
fiets of loopafstand van gezellig dorp waar s,avonds ook vertier is.
omdat wij niet van die mensen zijn die de hele dag op het strand liggen zoeken we ook een camping niet te ver rijden
het liefst op de fiets van leuke oude dorpjes en een mooie groene omgeving
en waar af en toe een mooie markt is
is dit teveel gevraagd of bestaat het
ps: wat zijn jullie meestal kwijt aan tol en benzine retour?
wij rijden met auto en caravan

lisette 15.01.2010 18:23
Camping Internacional Amberes in Empuria brava.

Diverse plekken erom heen(empuries,empuria,roses)
Diverse dingen te doen(musea,dorpjes)leuke fietsroutes.Op de camping is het vrij druk maar er is bijna elke avond wel een optreden ofzo.

In het dorp is ook veel te doen en elke week is er markt.(heel groot)

Wij rijden in een enorm volle volkwagen polo tdi.Wij tanken op een tankpas in NL en dan tanken wij 50 euro bij tournus(de afslag af zit een tankstation die goedkoper is dan op de route du soleil)en dan redden wij empuria met gemak.Tol is 60 a 70 euro heen.Op de terugweg tanken we 2x.Dus retour zitten wij op 270 euro.

Car2 16.01.2010 08:03
Ik zou niet reserveren. Er is in die tijd plaats genoeg.
Als het dan niet bevalt, dan kun je altijd nog een andere camping zoeken.

Car2 16.01.2010 08:05
Mijn reactie is algemeen bedoeld, dus voor alle campings en niet specifiek voor de Camping Internacional Amberes in Empuria brava. (Ik ben niet bekend met deze camping.)

lisette 16.01.2010 10:42
Dat is duidelijk ;) Amberes is namelijk zo druk dat in het hoogseizoen de rijen tot buiten de camping staan te wachten. Je moet daar echt uiterlijk februari wel reserveren.

Car2 16.01.2010 12:27
Is het ook op deze camping eind aug nog zo druk??
Of zijn er dan veel meer Spanjaarden.
De campings die wij bezocht hebben, liepen halverwege augustus leeg.

lisette 16.01.2010 14:41
ik heb van mn schoonouders begrepen(zij gaan al jaaaren)dat augustus meer de maand is voor fransen.Wij gaan zelf direct na de verjaardag van ons zoontje(3 juli)en dan ruim 3 weken dus ik kan niks zeggen over augustus....

Geplaatst door: Petra 16.01.2010 14:48
Wij zijn daar afgelopen zomer geweest van maandag 10 Augustus tot donderdag 27 Augustus. De eerste 2 weken (10 Augustus tot 24 Augustus) waren er nog volop Nederlanders, camping stond gewoon vol. Je kon wel merken dat er vanaf 23 Augustus rustiger werd. Veel Nederlanders gingen weer richting huis en er komt dan bijna niemand meer bij. Als je reserveert heb je in ieder geval een mooie plaats, maar reserveer je niet dan kun je vast en zeker ook wel de camping op (eind Augustus).
Het is een hele mooi camping!

Geplaatst door: ® wil 16.01.2010 16:47
Wij gaan ook al jaren naar Spanje toe, en inderdaad in Augustus beginnen de nederlanders geleidelijk te vertrekken.
En de Fransen komen dan massaal echter de meeste blijven boven in Spanje hangen en zodra al in de richting van Barcelona gaat dan tref je meer in Augustus de Spanjaarden aan.
De fransen zijn over het algemeen a-socialer en dan bedoel ik niet dat alle fransen a-sociaal zijn, nee dat bedoel ik niet maar hun gedrag is vaker irritant, sta je bij de wasgelegenheid te wachten dan wachten zij niet op hun beurt nee een gaatje vrij en inpikken, ook in de douche's laten zij veel meer achter en natuurlijk doen wij nederlanders dat ook maar je merkt het verschil wel.
Daarin tegen zijn de Spanjaarden op de camping vaak luidruchtiger dwz veel kliek vorming en eten bijvoorbeeld met grote groepen/families pas later op de avond en zijn dan ook aanwezig voor de rest van de gasten.

Wij hebben ook een paar jaar bij Empurio-Brava gestaan op camping Laguna daar is het niet zo'n drukte in vergelijking met sommige campings in die buurt terwijl het zeker geen kleine camping is.
Alleen na een tijdje heb je de omgeving daar wel gezien.

Zijn op een gegeven moment in Blanes terecht gekomen en zijn daar al een paar jaar blijven hangen en vinden het daar heerlijk leuk oud stadje, mooie boulevards in de avond uren is het alles behalve een rustig stadje vele restaurantjes, redelijk veel discotheken voor de jeugd.
Maar op de campings heb je daar absoluut geen hinder van deze liggen allemaal op loop afstand van het centrum aan het strand van Sabbanel.
Een grote weekmarkt in Blanes op maandag, grote markt op dinsdag in Lorret, en in alle andere dagen ook markten in de omliggende plaatsen, maar alleen weet ik niet welke dagen omdat wij daar nooit naar toe gaan.

In de omgeving heb je botanische tuinen, leuke toeristische fietsroute's.
Met de trein in een no-time in Barcelona, met de auto in 10-15 minuten in Lorret De Mar ( 8KM )

Zon zeker (Blanes is de plaats aan de CostaBrava met de meeste zon uren en de minste regen neerslag ).
Kortom Blanes is zeker een aanrader, wij staan al jaren op Bella-Terra maar er zijn daar veel meer campings gelegen.

Geplaatst door: Ine 16.01.2010 19:57
Wij stonden vorig jaar op camping Laguna, daar heb ik bijna geen fransen gezien. Overigens de fransen die er waren, waren erg vriendelijk. Wij stonden daar van Begin Augustus tot 20 Augustus.

Nynke 17.01.2010 08:48
wij gaan pas de laatste week aug,dus dan is er niet veel meer te beleven?
wij zijn in 2009 om dezelfde tijd aan het Gardameer geweest en daar was het toen nog steeds
erg druk,persoonlijk hou ik daar wel van niet de topdrukte van het hoogzeisoen maar nog wel
gezellig druk.Is het dan wel verstandig om naar Spanje te gaan in die tijd?

Geplaatst door: Ria 17.01.2010 12:52
Ook in Spanje is het eind Augustus nog wel gezellig druk hoor.
Het is een mooi en leuk land en de campings staan nog aardig gevuld + stadjes zijn erg gezellig.