Forum Onderwerp - Leuke camping aan de costa brava. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jolanda 12.02.2010 17:21
Wij gaan voor het eerst met 4 gezinnen naar Spanje met onze eigen kampeermiddelen. Wij zijn alle 4 nog nooit samen met een ander gezin op vakantie geweest (dus altijd alleen met je gezin zelf), maar alle 4 willen wij toch een keer proberen om op vakantie te gaan met een heel stel.
Ik ben benieuwd of het wel gaat bevallen, maar dat zullen we pas weten na de vakantie. In ieder geval zijn wij opzoek naar een camping in Spanje (wij zijn alle nog nooit naar Spanje geweest op een camping).
De camping moet geschikt zijn voor kinderen tussen de 9 en 21 jaar oud met een zwembad en direct aan zee. Voor de kinderen moet er in ieder geval genoeg te doen zijn.
2 gezinnen (waaronder wij) kamperen al wat jaartjes met eigen caravan en ook dit jaar dus. Verder is er 1 gezin met een vouwwagen en het andere gezin nam vaak vliegvakanties en anders zaten ze in Nederland in een huisje/stacaravan, maar zij willen voor deze zomer een tweede handse caravan kopen (ze hebben al wat gevonden) Wij gaan dus allen met eigen kampeermiddel, maar zoeken wel een camping met grote plaatsen.
Ik ben benieuwd of jullie verder nog tips hebben?? En of wel meer mensen met meerdere gezinnen op vakantie zijn geweest en hoe dat bevallen is?
Alvast bedankt.
Wij willen 2.5 week gaan en vertrekken begin Augustus.

Geplaatst door: Marijke 12.02.2010 19:18
kijk eens op de laatste 50 meningen hiernaast.
Kijk eens op BELLATERRA in Blanes, zijn er zelf nog niet geweest gaan er dit jaar ook heen, schijnt een hele goede camping te zijn, is veel over geschreven

dick 18.02.2010 23:30
Volgens mij heeft deze camping alles wat jullie zoeken.
http://www.eldelfinverde.com/

dick 19.02.2010 09:30
Overigens is dit helemaal top; las Dunas.
http://www.campinglasdunas.com/01_Alojamientos.php?lang=NL
Of de buurman camping 'l Amfora.

Maar als je echt tussen de ruige rotsen, heerlijke strandbaaien en leuke dorpjes wilt zitten dan meer richting palamos gaan bijv, camping La Siesta in Callela de Palafrugel. Of camping Kings in Palamos of Internacional de Calonge in Calonge of Riemba in Platja de Aro.



Geplaatst door: Jolanda 19.02.2010 12:50
Grote plaatsen --> 180M2 L'Amfora

Geplaatst door: Jolanda 26.02.2010 15:11
Bedankt alvast voor de tips.
Wij hebben nog niets geboekt, maar komen volgend weekend bijelkaar en gaan dan beslissen.
Iemand nog ervaringen als je met meerdere gezinnen op vakantie gaat en misschien nog tips? Wij zijn namelijk alle 4 nog nooit met meerdere gezinnen op vakantie geweest, altijd met ons eigen gezin.
Wij zijn dus erg nieuwsgierig of dit wel goed gaat bevallen.

wil 26.02.2010 19:02
Hoi Jolanda,

Wij gaan al een paar jaar naar Bella-Terra in blanes.
Wij zien veel kampeerders gelijktijdi aankomen, en dan zijn het vaak ook families die bij elkaar horen.
Het toeval treft dat onze achterburen op de camping in het dagelijkse leven ook onze achterburen zijn.
Onze schuin tegenoverburen op de camping is weer een zus van onze achterbuurvrouw en zij woont ook nogeens maar 200 meter van ons vandaan.
Haar ouders staan ook op deze camping, en onze schuintegenover camping gasten zijn in het dagelijkse leven ook plaatsgenoten en een oom van haar staat schuin achter ons.
Verder staan er op deze camping al jaren plaatsgenoten van ons waarvan ook weer familie van onze achterburen, en ook plaatsgenoten met geen familie band o.i.d. opzicht is dit niet onaardig, wij gaan allemaal ontzettend goed met elkaar om.
En door deze inmiddels opgebouwde camping band gaan we ook leuk en vriendelijk met elkaar om wanneer we ze in het dagelijkse leven tegen komen.
Ik moet zeggen dat het grootste deel in een straal van 100 meter bij elkaar staan, en sommige iets verder weg staan, en dat we tot nu toe nog nooit enig verkeerd woord van elkaar gesproken hebben.
We gaan niet, maar ieder afzonderlijk en ieder voor zicht. We komen ook bijna nooit op dezelfde dag aan, maar wel bijna allemaal in de zelfde periode de één een dag eerder of de andere een dag later.

Dus met een gezelschap kan heel gezellig zijn.

Uit mijn bericht lijkt het alsof wij ook als gezelschap gaan, maar nee het komt toevallig zo uit dat wij een aantal jaren geleden op deze camping zijn terecht gekomen en zijn blijven hangen als vaste gasten en dat de personen waarover ik schreef eigenlijk allemaal op dezelfde manier op deze camping terecht gekomen zijn omdat mond op mond reclame door tevredenheid deze vaste gasten hebben opgeleverd.

Geplaatst door: Maureen 26.02.2010 22:04
Als tip geven wij mee dat je het beste niet samen kunt rijden. Wij vinden het zelf leuk als er bekenden op de camping staan, maar hoeven er niet de hele vakantie mee op te schieten en ook niet precies af spreken wanneer we aankomen en gaan.
Wij zijn 1 keer met een ander stel op vakantie geweest (goede kennissen) naar Zuid-Frankrijk. Wij gingen ook samen rijden, maar dit is echt af te raden. Wij vertrokken op vrijdag (wat wij eigenlijk al niet wilden, omdat wij altijd op zondags rijden) en het was heel erg druk op de weg en we moesten elkaar maar volgen en volgen en steeds waren we elkaar kwijt, na 500km, hebben we gezegd we kunnen beter apart rijden naar de camping en dan zien we elkaar daar wel, anders is het echt niet fijn rijden.
Samen op vakantie kan dus erg gezellig zijn, maar ik zou niet samen gaan rijden. Overigens vinden wij het zelf veel te leuk om gewoon met ons gezinnetje zelf te gaan zonder andere gezinnen, want die zie je toch al het hele jaar.

Geplaatst door: Jolanda 04.03.2010 15:45
Wij zijn ook niet van plan om samen te gaan reizen, dit komt ook omdat we niet allemaal meer in de buurt wonen. Wij hebben afgesproken om de camping de reserveren van maandag 2 Augustus tot donderdag 19 Augustus. Hoelaat iedereen vertrekt moeten we zelf weten en ook waar we overnachten, etc.
Wij zullen allen wel zondag morgen gaan vertrekken en na 800km zoiets overnachten en de volgende dag het laatste stuk rijden. We kiezen ervoor om tijdens het rijden niet af te spreken en dus ook niet op de overnachtingscamping...al bestaat de kans natuurlijk wel dat wij elkaar toevallig tegenkomen onderweg.
Wij vertrekken in ieder geval rond 06.00uur vanuit de omgeving Rotterdam en zullen net iets voor Lyon overnachten.

Geplaatst door: sandra 05.03.2010 09:58
kijk eens op www.playabrava.com
een leuke schone camping geen mege camping maar in de omgeving genoeg te doen 2 uur rijden van barcalona en veel leuke plaatsjes in de buurt. zeer grote plaatsen op veld N kijk maar eens
succes

daphne 09.03.2010 15:01
Dan hoop ik voor jullie dat het nog mogelijk is om in die periode nog iets te boeken voor 4 gezinnen op dezelfde camping.

Wij zijn overigens nog nooit met zo veel gezinnen op vakantie geweest, maar het lijkt me dat je beter niet naast elkaar kunt gaan staan. Wij hebben alleen ervaring om met één ander gezin te gaan en goede afspraken maken en elkaar vrij laten is dan heel belangrijk.

veel plezier!