Forum Onderwerp - is dit een redelijke routeplanning(tijd)? (Gesloten voor reacties)

lisette 25.03.2010 09:59
We rijden dit jaar voor het eerst alleen en ook nog 's nachts.Begin juli vertrek in de nacht van zaterdag op zondag rond 2200 (Utrecht)Eindbestemming Roses.

Vertrek 2200

Aankomsttijd en plaats;

00.00 Maasstricht.(tanken ivm tankpas)
00.45 Luik
03.00 Luxemburg
04.00 Metz (pauze)
04.45 Nancy
07.45 Dijon
11.30 Lyon(grote tussenstop van een uur en tanken)
12.30 Valence
13.30 Avignon
14.00 Nîmes
14.30 Montpellier (lange stop ruim uur)
17.00 Narbonne
17.30 Perpignan
18.15 Roses


Ik heb het gevoel dat het ontzettend krap is allemaal,maar heb diverse routeplanner geraadpleegd en allemaal geven ze dezelfde kilometers en ik heb alles vrij ruim gerekend.Kun je in de nacht beter doorrijden dan overdag?Ik heb namelijk wel files gerekend rond bijv. Lyon.

Iemand die hier nog aanpassingen op kan maken?

Bedankt!

Geplaatst door: ® wil 25.03.2010 14:57
Ik weet niet of dit met of zonder caravan is, maar als wij omgeving Utrecht rond 1.00 uur vertrekken met caravan zijn wij meestal rond een uur of 17.30 bij Montpellier.
Hebben regelmatig stops varierend van 15 minuten tot 45 minuten, en ik rijd alleen.
Als dit met caravan is, zou het best moeilijk worden dit te halen, maar alleen met de auto zonder aanhanger moet dit haalbaar zijn.
Onze zoon vertrokt rond 24.00 uur en had het nadeel dat hij vanaf montpellier tot spaanse grens bijna nonstop in de file stond en ook rondom Lyon file/vertraging had gehad, en was 's avonds pas om 18.00 uur in Blanes ( zonder aanhanger/caravan o.i.d.).
Dus als je alleen met auto rijd moet het mogelijk zijn.

lisette 25.03.2010 15:51
wij rijden inderdaad alleen met auto, dus geen caravan, aanhanger skibox ed.....wel een extreeeeem volle volkswagen polo.(tenten,luchtbedden,kookspullen,kleding,speelgoed,alles!)

vorig jaar hebben we gereden op maandag van 08.00 tot 16.15 (purmerend/maçon)
en op dinsdag van 9.30 tot 15.00 (maçon/roses) en dan elke 2 a 3 uur 5 min tot een half uur pauze genomen.voornamelijk omdat ons zoontje moest plassen en nog niet zolang zindelijk was, en omdat opa een beetje moe werd op de 2e dag

wij hopen nu dus te rijden tot maasstricht,daar tanken en eventueel plassen,dan kan kleine man slapen tot (hoop ik)ergens richting metz/nancy (liefst helemaal tot aan dijon)en dan door richting dijon/maçon daar hebben we vlak voor lyon onze tankstop/plaspauze en eten,we willen daar in ieder geval een half uur kunnen pauzeren.

van lyon liefst in 1 ruk richting montpellier en daar hebben we weer een stop van een uur(stops afhankelijk van plaspauzes,en humeur van inzittenden) :D ligt er ook aan of we erg moe zijn.

en montpellier/roses is dan weer liefst 1 ruk door,hooguit met een kleine pauze voor het ja daar is ie weer :) plassen

mijn schoonouders zijn het er niet mee eens dat we zelf rijden en dan ook nog in 1 keer en dan ook nog in de nacht.
"het is te ver" en dat soort uitspraken, en "dat red die kleine nooit" die kleine is dus als we weggaan 7(jarig op dag vertrek)
en kan een stuk meer dan ze denken :D dvd'tje aan en je hoort m niet maar we beginnen ons nu toch licht af te vragen of we teveel hooi op onze vork nemen

vandaar de vraag :)




Geplaatst door: bernadette 25.03.2010 17:08
Alles is te doen, maar ik zou er echt niet aan moeten denken om het op die manier te doen!! Wij vinden het onverantwoord.
Het is vakantie, waarom zo lang doorjakkeren met zo weinig pauzes.
Ben je zelf gewend om 's nachts te rijden en om zo lang achter het stuur te zitten? Dan zit een ongeluk in een klein hoekje.
Jullie zoon zal het wel redden, die rijdt wel mee, maar hij zal het niet echt leuk vinden.
Ga toch lekker in 2 dagen, met een overnachting waar jullie zoon nog even kan spelen en/of zwemmen.
Dan komt iedereen veel relaxter aan in Roses.

Geplaatst door: Margriet 25.03.2010 18:30
Het is wel goed te doen hoor. Zeker als je op zondag reist, weinig tot geen files en 's nachts dus ook niet. Alles in 1 keer rijden is wel vermoeiend, zeker als je dan ook nog 's nachts rijdt.
Wij zijn vorig jaar zondagmorgen vertrokken om 06.00uur zonder caravan, wel skibox en volle auto (maar dat maakt opzich niet heel veel uit) en wij waren om 22.00uur op plaats van bestemming in L'Estarit. Wij hebben eigenlijk geen files gehad alleen voor peage soms 10 minuten wachten, maar dat heb je altijd. Wij hebben van Utrecht tot Luxemburg doorgereden in één stuk en daar getankt (goedkoop). Het was daar aardig druk op de parkeerplaats en hebben toen de eerste parkeerplaats in Frankrijk een half uurtje nog gestopt. Verder hebben wij de gehele route om de 2uur/2.5uur even gestopt (meestal kleine 30 minuten). Toen wij om 22.00uur aankwamen op de camping hadden wij onderweg al wel avondeten op. Wij vonden het erg vermoeiend in 1 keer rijden. Dit jaar gaan wij weer naar L'estarit en hebben wij voor maandag geboekt. Wij vertrekken dan zondagmorgen rond 07.00uur en stoppen dan in Macon om 15.00/16.00uur. De volgende dag gaan wij dan verder en dan komen we meer ontspannen aan.

Fendtje 26.03.2010 13:18
Heremetijd, 20 uur op reis met een (te) zwaar beladen auto op een onmogelijk, lees ongebruikelijk uur op onbekende wegen in een vreemd land.
Beste Lisette dit heeft niets met vakantie te maken. Waarschijnlijk rijdt u met twee chauffeurs maar in een Polo is het echt niet goed rusten, zelfs de bijrijder waakt.
U zal het wel niet willen horen maar u stelt hier de vraag. Ik vind het bijna misdadig wat u het gezin en overige weggebruikers aan wilt doen.

sandra 26.03.2010 14:24
ja lisette ik denk het wel wij rijden nu al6 jaar naar spanje .elke keer vertrekken wij om 6 uur s'morgens en zijn om ongeveer 18.00 uur in narbonne daar overnachten wij dan en de volgende dag is het nog 2 uur naar pals in spanje.wij rijden in een ford focus met dak koffer.en staan dan om 9 uur op de camping en hebben ondertussen de aanhangwagen opgehaald.wij rijden alleen over parijs.wij overnachten omdat we dan uitgerust onze tent op kunnen zetten.wij nemen met 2 kids 7 en 9 ook de dvd mee en hebben ook geregeld een plas pauze maar ook een pauze van 3/4 uurrust mijn man ik wil soms nog wel eens 2 uur rijden .de kids vinden het bij ons niet erg beter dan in 2 of 3 dagen wat we ook wel eens gedaan hebben .ze zeggen beter 1 lange dag en dan 3 dagen in de auto. ik zou het gewoon doen.fijne vakantie en wil je meer pauze dan kan dat toch.

Mirjam 26.03.2010 14:27
Ik geef Margriet groot gelijk; het IS vermoeiend om alles in 1 dag te rijden en bovendien, vindt ik, onverantwoordelijk. Een aantal mensen uit mijn omgeving hebben vorig jaar 's nachts en alles in 1x gereden maar doen dat nooit meer. Je bent uit je ritme, donkere wegen en moe.
Wij gaan dit jaar weer naar Spanje en net als vorig jaar, gewoon in twee dagen met een overnachting in zo'n hotel langs de snelweg. Niet de meest leuke omgeving maar wel lekker slapen, douchen en de volgende ochtend fris weer op pad om 's middags uitgerust aan te komen

Elise 27.03.2010 12:37
Ik zou net als de vorige schrijvers ZEKER met een overnachting rijden. Wij vertrekken ook al jaren naar Spanje en rijden de 1e dag rond de 1000 kilometer. Dan zijn we allemaal gaar. We eten ergens lekker een hapje en hebben dan vooraf al een hotel geboekt (ETAP). Niet te duur en prima voor een nachtje met ontbijt. De volgende dag vertrekken we rond 8 uur half 9 en zijn dan vroeg in de middag op de plaats van bestemming. Heerlijk uitgerust en geen stress!!!
Ik zou het niemand aanraden om rond 22.00 uur te vertrekken en dan door te rijden. Wij hebben jaren geleden dit eens gedaan,op aanraden van andere mensen, maar de problemen beginnen in de loop van de middag als het steeds warmer wordt buiten. Mijn man en ik waren weggedut en toen zijn we tegen de vangrail gereden. Geluukig wel goed afgelopen, maar dit doen wij NOOIT meer.

Vakantiegenieter 27.03.2010 13:11
Ik begrijp werkelijk niet waarom mensen een nacht plus een dag willen doorrijden.
Ik zou niet bij zo'n chauffeur in de auto/touringbus willen zitten.

Jullie zijn toch op vakantie en niet op de vlucht?
Mijn advies ga 100 Euro uitgeven voor een overnachting. Uhh een begrafenis is duurder.

Geplaatst door: Bibi 27.03.2010 14:39
Hoi Lisette,
Wij rijden ook in 1 keer naar Spanje.
Het is best te doen alleen denk ik dat je de tijden verkeerd plan.
En dat je ZEKER een lijstje moet maken waar je kan overnachten als je moe word. Dat hebben wij altijd bij de hand. Want als we maar voelen dat we moe worden geen km verder.Dat hebben we 1x aan de hand gehad.
Wij vertrekken om 19.00uur of 03.00uur.
Rijden dan tot luxemburg en daar houden we de eerste grote stop.
Tanken, lekker eten rondje lopen.
Dan rijden we tot we weer moeten tanken.
En weer een langere pauze.
Dan ben je rond Lyon. Vanaf daar gaan de pauze's vaker gehouden worden.
Ze zijn dan ook korter.
We stoppen ook standaard als het licht gaat worden. Dat is een punt waar je vaak last van krijg.De schemer is extra turen voor je ogen.
Aan de kant en ontspannen (misschien even slapen) het licht in.
Wij doen er gemiddeld 14.5 uur om in L'Estartit te komen.Rijden een gemiddelde van 120/130 km per uur op de snelwegen.
Onze kinderen vinden auto rijden heerlijk en zijn goede slapers in de auto.
Toen ze kleiner waren stopte we altijd bij speeltuinen enz.
Nu zijn het jonge mensen en standaard stoppen we nog steeds bij air de ugdy(paddestoelen). Blijven we erin houden.
Kijk vooral naar wat je denk dat voor jullie het beste werkt.
En nogmaals merk onder het rijden dat je moe word stoppen al slaap je maar een paar uurtjes.

Geplaatst door: bibi 27.03.2010 14:42
vergeten: wij rijden met 2en en tijdens de lagere stukken wisselen we wel van stuur. Even de snelweg af wisselen en weer verder.

ivo 27.03.2010 17:33
Wij rijden meerdere keren per jaar naar Spanje. Ik vind het prima als jij het zo wil doen. Maar zelf houd ik er niet van. Je praat over een rit van om en nabij de 1400 km. Waarom denk je dat buschauffeurs regelmatig moetn rusten en moeten stoppen na een bepaalde tijd? Wij hebben ooit 1460 km op een dag gereden, kwamen kapot thuis aan met het voornemen dit gewoon nooit meer te doen. Ondanks goed spalen vantevoren blijft het ons te gevaarlijk. Wij kiezen ervoor om de lange ritten ( circa 2400 km) met 2 overnachtingen te doen: 2 volle dagen rijden met goede pauzes, echt elke twee uur een kwartier, soms een half uur. En 1 dag een paar uurtjes rijden. Ja het zal allemaal wel sloom gaan, maar wel veilig! Het is jullie beslissing,denk er nog eens goed over na.
De tijdsplanning: 11.30 in Lyon levert vaak wel wat veel drukte op in de zomer, maar als je dat over een aantal maanden bekijkt kun je op asf.fr heel goed zien of ze drukte verwachten ( ja ook op zondag!)

Vakantiegenieter 27.03.2010 19:04
Nou ik vind het niet prima. Bij een ongeluk door vermoeidheid, kun je andere mensen meenemen in de ellende. Daarnaast hebben ze een kind in de de auto, die nog niet voor zichzelf kan opkomen.

Geplaatst door: bernadette 27.03.2010 19:42
Nu ben ik toch benieuwd wat Lisette gaat doen?

donald 28.03.2010 21:28
Het wordt al snel (stoere) borrelpraat maar ik vind dit erg ruim genomen.
Met de caravan erachter rij ik het nog sneller.
Route planner geeft met solo auto 13:15
Zelf meerdere keren solo naar Spanje gereden toen de kinderen nog klein waren.
20:00 uur vertrokken(utrecht) 23:30 tanken/plassen in Luxemburg.
Dan rij je ruim voor 6 uur door Lyon (zonder file) en dan om een uur of 7 (ruim 1000km) een iets langere stop waarbij ik zelf ff mijn ogen liet rusten.dan waren wij ruim voor de middag op de plaats van bestemming.

Maar of het allemaal ideaal is? vooral als het weer licht word krijg je het aardig voor je kiezen.

Frans 01.04.2010 20:08
Beste Lisette,

Ik begrijp niet wat je hiermee wil bereiken om het geheel in 1 dag te doen.
1- je ben 2 dagen niet te genieten, waar je kind zeker de dupe van is.
2- door er een overnachting bij te doen win je vergeleken met punt 1, 1 dag extra vakantie, dus ook je kind.
Ik heb de ervaring van mijn zelf dat ik het ook 2 maal gedaan heb en de eerste dagen van mijn vakantie in feite verziekt heb voor mijn gezin, en het zelf niet in de gaten had.
Ik zeg tegen je wees wijs en geniet van elk moment.
Wat je ook kiest toch een fijne vakantie.

Frans

Geplaatst door: Sandra 20.04.2010 22:45
Hallo Lisette, wij rijden meestal mét overnachting naar Spanje, gewoon omdat het veel rustiger is. Wij rijden met z'n 2-en en zouden het waarschijnlijk best in 1x kunnen doen, maar wij vinden het veel relaxter om ergens een hotelletje te zoeken, lekker eten en drinken, lekker douchen, heerlijk slapen in een schoon bed, 's ochtends ontbijtje en dan heerlijk uitgerust aan de rest van de reis beginnen. We komen dan ontspannen op de camping aan waar we dan op ons gemak de tent gaan opzetten. Wij hebben de reis 1x zonder overnachting gedaan, maar dit is ons slecht bevallen. De nacht doorrijden ging nog wel, maar toen het weer een beetje licht begon te worden kreeg mijn man het erg zwaar. We hebben toen noodgedwongen de auto aan de kant moeten zetten, mijn man ging slapen en onze dochter ontwaakte net. Ik dacht toen, ik ga wel even lekker wandelen met dochter en hond, maar dat doe je echt niet, s ochtends vroeg, in een ander land, op een parkeerplaats waar alleen maar vrachtwagens staan (wij dachten dat dat veiliger zou zijn). Ik kreeg daar een heel onbehaaglijk gevoel bij. Het is voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Als jullie in 1x heen willen rijden, moet je het gewoon proberen. Maar calculeer a.u.b. wel in dat als het écht niet meer lukt, dat je dan écht de weg afgaat en een hotel zoekt. Ben benieuwd wat jullie gaan doen maar ik wens jullie in elk geval een heerlijk vakantie!

Geplaatst door: Jolanda 21.04.2010 17:56
Hoi,

We reden ook altijd in 1x naar Frankrijk (tot ter hoogte van Bordeaux). Op advies van mensen hier, vorig jaar dit voor Spanje dus niet gedaan. In Orange overnacht, hotelletje met zwembad - ook advies hiero - en dan de tweede dag het laatste stuk.
Dit is ons erg goed bevallen, ondanks dat dit betekende dat we 2 kids met autisme 2 dagen "op elkaars lip" hebben zitten.
Komend jaar gaan we terug en gaan weer hetzelfde hotelletje boeken, kom je vroeg aan op de camping, met nog fut om de tent op te zetten ;-)

Groetjes,

lisette 10.05.2010 16:25
Veel mensen hier waren toch wel benieuwd naar wat we gaan doen....

We gaan nog steeds rijden volgens planning,vorig jaar reden we tot maçon en dat was prima te doen,we hebben daarna vanaf 17.00 in t hotel gezeten,terwijl we nog prima konden rijden,de 2e dag hebben we diverse problemen gehad en kwamen we gesloopt aan op de camping waar ook nog eens eerst alles opgezet moest worden(caravan/tent enz.)

Dit jaar hebben we een tent die in 5 minuten staat,de kleine kan meteen bij aankomst naar opa en oma en dan kunnen wij even tent enzo regelen.We rijden in 1 x omdat ik anders 2 dagen zo stil moet zitten,dat kan ik niet(reuma)en vorig jaar kon ik de 2e dag dus na een uurtje rijden al niet meer normaal zitten omdat ik al stijf was van de dag ervoor,als ik gewoon doorga met zitten gaat t wel goed.Dus juist om te voorkomen dat ik dagen lang moet bijkomen van 2 dagen rijden doen we t gewoon achter elkaar...

WEL hebben we vanaf maçon elke 100 km een adres voor een overnachting dus als we niet verder kunnen stoppen we heus wel.mijn vriend rijdt sowieso elke dag al zo'n 500 km heen en weer voor zn werk dus die is wel wat gewend.

We gaan dus niet onverantwoord als kippen zonder kop doorrijden maar we willen wel zover mogelijk proberen te komen.(vorig jaar op de terugweg hebben we gereden tot luxemburg en dat ging ook prima,we hadden ook vanaf daar nog wel naar huis gekund)
En we gaan vertrekken vanaf eindhoven ipv utrecht...wat ook al een ruime 100 km opleverd,het is nu nog zo'n 1300 km

(btw mn schoonouders reden tot 3 jaar geleden MET caravan ook in 1x)

toch bedankt.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2