Forum Onderwerp - Rijden op zaterdag 31 Juli (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Mariette 06.06.2010 16:06
Wij gaan dit jaar naar Spanje toe, naar camping Cala Gogo in Platja d'aro. We hebben iets gehuurd en rijden dus zonder caravan/aanhanger.
Wij hebben geboekt voor zaterdag 31 Juli en gaan die dag dus ook rijden. Nu weet ik dat het druk op de weg is, maar wanneer kun je het beste rijden?
Wij kunnen vrijdag eigenlijk niet alvast vertrekken (die dag moet ik nog werken) en al een stukje rijden. Wij waren van plan om 03.00/04.00uur te vertrekken vanuit omgeving Zwolle en we willen rijden via Route Du soleil. Raad iemand ons aan om een andere tijd te vertrekken (willen eigenlijk niet 's nachts rijden) of is dit zo goed? Ik hoor het graag.

Geplaatst door: Iris 06.06.2010 19:35
Het kan druk zijn, maar tegenwoordig neemt iedereen alternatieven, zoals binnendoor rijden, 's nachts rijden, dag(en) eerder vertrekken en dag(en) later vertrekken, waardoor het qua drukte allemaal goed te doen is! Verder is het al op best veel campings dat je zelf mag kiezen welke dag je wilt aankomen of vertrekken.
Kortom, doe waar je het prettigst bij voelt. Zo rond 03.00/04.00uur vertrekken is een goede optie!

Paul 07.06.2010 18:22
Houdt er rekening mee dat je best een uurtje of 20 onderweg kan zijn .
Drukte bij de tolhuisjes ,tanken en belangrijk rusten .
Het zal ongeveer 1500 Km zijn dus 18-20 rijuren zit je zo aan .
Wij rijden meestal s'nachts ,ook niet ideaal , maar als we om 17.00 u vertrekken komen we aan met 'n paar uurtjes rusten aan om 13.00 u de volgende dag .
En s'nachts heb je bijna geen oponthoud met tolbetalen e.d.

Geplaatst door: Joyce 07.06.2010 20:19
Niet druk is het tot Beaune als je via Luxemburg, Dijon rijdt. Reken op de grootste drukte (zwarte zaterdag) vanaf Beaune als de weg via Parijs erbij komt en voorbij Lyon is het ook altijd erg druk. Vooral van Vienne tot aan Orange. Persoonlijk zou ik het niet in één dag rijden, veel te ver en vooral na zo'n halve nacht nog gevaarlijk ook. Wij reden ook zonder aanhanger en vertrokken dan rond 5 uur maar kwamen om 17 uur volledig gaar in ons hotel in Valence aan (1050km.). Rij het in 2 dagen en neem je ene nacht verlies. Of je kunt toch vrijdagmiddag laat vertrekken, dat hebben wij in mei gedaan, kwamen om 22uur in hotel in Metz aan. Dan heb je dat stuk al gehad en begin je zaterdag frisser aan je reis.

Car2 07.06.2010 23:18
Zie http://www.asf.fr/control/index.aspx?pageid=Internet2007.12149
Kies maand/datum
Klik op de knop Lancer L'Animation, je ziet dan per uur de verwachte drukte

yvon 09.06.2010 18:12
ik wil je niet ontmoedigen maar 31 juli is wel zwarte zaterdag, wat tot gevolg heeft dat er hele lange files staan. Dit is de drukste zaterdag in het seizoen. Naar platja d' aro is toch wel vanaf zwolle een afstand waar je zonder files al gauw 18 uur mee kwijt bent. Als je om 3.00 uur vertrekt ben je er al op zn vroegst om 21.00 uur op de camping,. Maar met zwarte zaterdag kan je er zo een paar uur bijtellen. Bij veel campings kan je niet na 22.00 uur aankomen, receptie gesloten.

yo! 09.06.2010 21:41
Ik zou indien mogelijk op vrijdag rijden of pas laat in de ochtend op zaterdag. Je zal bij een vertrek zoals door jou geschreven rondom Lyon naar alle waarschijnlijkheid muurvast staan. Ik heb tweemaal op een zwarte zaterdag gereden. Eenmaal rond het middaguur bij Lyon uren vast gestaan. De tweede keer rond zeven uur geen enkel probleem bij Lyon. Je kunt ook de gehele nacht rijden maar dit is iets wat je wel moet kunnen en waarbij je waakzaam moet zijn dat je wel allert genoeg blijft. Veel succes met het nemen van de juiste beslissing en een fijne vakantie.

Reinder 10.06.2010 22:07
Dit moet je niet willen. Ik heb één keer op zwarte zaterdag gereden, wat een drama! Zonder overdrijven 8 uren in de file gestaan. Op een gegeven moment zochten we een overnachtingscamping.. alles vol. Ook de zondag erna bij Montpellier nog behoorlijk lang vast gestaan. Ik denk dat je beter vrijdagnacht al het grootste eind kunt rijden, een overnachtingshotel BOEKEN tussen Dijon en Lyon en de volgende dag vroeg vertrekken.. Dan zal het met de file meevallen, behalve bij de grensovergang met Spanje.

Overigens is voor jullie denk ik via Parijs sneller.. maar qua files zal het niet veel schelen.

Succes.

Geplaatst door: ® daphne 11.06.2010 11:39
Begin gewoon zaterdag volgens planning te rijden en kijk hoe ver je komt. Je kunt altijd de camping bellen dat je een dag later arriveert en neem een hotel of B&B onderweg. Mocht je het wel halen op zaterdag is dat meegenomen, maar het telefoonnummer van de camping meenemen kan een stukje rust bieden.

Geplaatst door: Mariette 12.06.2010 17:11
Wij vertrekken gewoon rond 04.00 uur vanuit Zwolle en zien wel hoever wij inderdaad komen. In het begin zal het in ieder geval rustig zijn!
Als we het niet redden, overnachten we ergens, en dan komen we zondag maar aan en anders hebben we geluk.
Wij willen niet via Parijs rijden, vinden wij geen fijne route, dus gaan gewoon Apeldoorn- Nijmegen- Venlo- Maastricht- Luxemburg- Lyon- Orange.

Geplaatst door: Joyce 13.06.2010 11:05
Ik vrees dat je weinig kans hebt op een overnachting onderweg, het is echt heeeel erg druk. Het hele stuk vanaf Lyon tot aan de grens met Spanje is bomvol. Ik hoop dat je geen jonge kinderen op de achterbank hebt zitten.

Geplaatst door: Erica 19.06.2010 16:30
2 jaar geleden op zwarte zaterdag gereden. 's Morgens 04.00uur vertrokken (normaal iets later, maar we wisten dat het druk zou worden). Eerste stuk ging prima, daarna file naar file gehad. Wij komen uit zeeland en zijn gaan rijden via Parijs-Cl.Ferrand- Millau. Zoveel file gehad dat wij gewoon niet meer op onze eindbestemming konden komen. Wij hebben overnacht in Narbonne (rijden zonder aanhanger, alleen volbeladen auto en dakkoffer). Vooral het stuk voor Millau, file en nog eens file gehad. Wij zijn dus toen zondags aangekomen in de middag.
Vorige jaar zomer zondagmorgen (dag na zwarte zaterdag) rond 04.00uur vertrokken en toen gereden via Luxemburg- Lyon- Orange. Het ging allemaal perfect en geen files gehad (alleen even rond Lyon druk), wij waren om 18.30uur op de camping in Sant Pere Pescador. Je kunt dus beter maar een dag later vertrekken en dan gewoon lekker doorrijden, op zondag rijden is echt ideaal en helemaal niet druk.
Dit jaar geboekt voor zondag 1 Augustus en rijden zondagmorgen weer weg om 04.00uur, alleen nu proberen we weer keer via Millau of dat bevalt (met zwarte zaterdag absoluut niet bevallen, maar misschien op zondag wel?!)

Geplaatst door: Judith 19.06.2010 17:01
Zwarte zaterdag rijden is drama. Wij hebben nu een caravan en kunnen dus zelf kiezen welke dagen we willen aankomen. Wij reserveren altijd voor de maandag, zodat we zondag en maandag kunnen rijden. Ideale dagen om te rijden en erg rustig en terug meestal op vrijdag en zaterdag, ook heel goed te doen! Terug is het namelijk nooit zo druk en vooral op die vrijdag is het altijd erg rustig de terugweg, vrijdag is bijna nooit een wisseldag op campings en daarom rijden weinig mensen op vrijdag terug!
Soms gaat het zo snel dat wij die vrijdag in 1 keer doorrijden naar huis, maar meestal overnachten we ergens en rijden we zaterdags verder, ook dan geen probleem!

Lien 21.06.2010 15:01
Wij rijden vrijdag 30 juli om 18.00 vanuit Nijmegen naar Platja d'aro. We hopen voor 3.00 Lyon al voorbij te zijn en rijden het hele stuk in 1 keer (zonder caravan etc...).

Vrijdag zijn we vrij dus kunnen ons rustig voorbereiden. Wij hebben diverse scenario's geschetst maar de slechtste optie was om midden in de nacht te vertrekken want dan sta je rond het middaguur in Lyon. +100 km file...

We hopen dat dit goed zal gaan.


Geplaatst door: Mariette 21.06.2010 18:31
Na wat verhalen gelezen te hebben durven wij het niet aan om die zaterdag in 1 stuk door te gaan rijden. Ik heb nu vrijdag wel vrij gekregen, maar wil rustig op vakantie en goed voorbereid zijn en het huis een beetje goed achter laten.
Wij hebben besloten om zaterdag rond 08.00uur te vertrekken en hebben in Tournus een overnachting geboekt. We hopen dat dit wel te doen is, we rijden zondag dan verder naar onze eindbestemming.
Volgende keer toch maar zondags of maandags boeken, ga je rustige op vakantie + minder druk op de weg!

Car2 21.06.2010 20:48
Verstandige beslissing, Mariette.

Geplaatst door: Sabine 21.06.2010 21:00
Als wij richting Spanje of Zuid-Frankrijk (meer dan 1000/1100km moeten rijden) doen wij de reis in 2 dagen/ 1.5 dag en proberen wij altijd te boeken op een maandag. Zondagmorgen dan rond 08.00uur vertrekken en rond Macon overnachten in een hotelletje (rijden met aanhangwagentje). En maandag dan verder en komen die maandag dan ook aan.
Als we maar max. 1000/1100km hoeven te rijden boeken wij meestal gewoon voor de zondag en vertrekken wij rond 05.00uur en komen die zondag nog aan. Zondags rijden is ideaal en heerlijk rustig!
Dit jaar naar de Vendee (westkust Frankrijk), is voor ons bijna 1000km, dus rijden in 1 keer en vertrekken dit maal op zondag 1 Augustus rond 05.00/06.00uur.
Zaterdags is veel te druk op de weg, vooral dan in de maanden Juli en Augustus. Wat men ook al zegt, je gaat ook rustige op vakantie die zondag, want je hebt zaterdag nog even tijd om alles te doen en als je geluk hebt vrijdags ook nog (als je vrij hebt).

Geplaatst door: Joyce 22.06.2010 11:14
Wijs besluit, Tournus is nog een leuk stadje ook. Goede reis, al duurt het nog wel een tijdje voor je mag!

Geplaatst door: Daan 23.06.2010 15:27
Wij rijden altijd op donderdagmorgen (rond 04.00 uur) en stoppen dan meestal bij Macon. De volgende ochtend om 7.30-8.00 uur weer verder en op tijd DOOR Lyon. We komen dan rond een uur of 15 aan in Spanje (Begur). Dan heb je nog lekker het weekend voor de boeg. Je moet dan wel al op donderdag vrij kunnen krijgen....:-)

EvD 30.06.2010 10:40
Wij rijden al een paar jaar op zaterdag en zondag. Altijd goed gegaan, zelfs op de zaterdag. De zondag is heerlijk rustig, ook qua vrachtverkeer.
Dit jaar gaan we wel rijden op 31-7, maar als het echt te gek druk wordt, dan stoppen we gewoon eerder en zoeken een camping. Komt vast goed.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2