Forum Onderwerp - route (Gesloten voor reacties)

wools 21.07.2010 21:45
hallo ik ga voor het eerst met de auto naar spanje welke route kan ik het best rijden nu hoorde ik dat antwerpen open ligt en beter via maastricht kan gaan en parijs moet vermijden omdat ze daar ook bezig zijn wie o wie kan mij vertellen hoe we gaan vrijdagavond om een uurtje of 7 weg

Geplaatst door: ® wil 21.07.2010 23:21
Hallo,

Ben 3 weken geleden vertrokken naar Spanje via Antwerpen, Brussel Luxemburg, Totaal geen enkele werkzaamheden gezien bij Antwerpen (reden hier rond 3.00 uur 's nachts), en afgelopen nacht (waren hier ongeveer 24.00 uur ) terug gekomen en ook geen enkele werkzaamheden gezien bij Antwerpen.

En andere die ook op de camping stonden en langs Antwerpen zijn gekomen ( zowel 's middags als 's avonds ) hebben ook geen enkele werkzaamheden bij Antwerpen gezien.

Wel gaan er steeds meer mensen over Antwerpen en Brussel naar Luxemburg verneem ik de laatste jaren, omdat ze Luik zoveel mogelijk willen vermijden.
Dit ivm de bergen daar en dat ze via Brussel eigenlijk niets om rijden maar dat de reistijd een stuk sneller is.
Natuurlijk afhankelijk van waar je vandaan komt natuurlijk. Woon je in Limburg of zuiderlijke oostelijk gedeelte van Brabant of het oosten van Gelderland dan kost het je meer reistijd maar dat spreek voor zicht.
Als ik vanaf regio Utrecht vertrekt waar ik woon en ik gaat via Maastricht/Luik dan ben ik altijd bijna 3 kwartier langer onderweg om in Luxemburg te aan te komen, dan wanneer ik via Antwerpen/Brussel gaat.

Rijd je zonder caravan, en je wil sneller zijn qua tijd dan kan je ook kiezen voor Antwerpen, Brussel en daar de oude weg naar Parijs te nemen, dan naar Clermont Ferrant rijden en via de brug Milau richting Perpignan te rijden, alleen is dit een saaie weg en met een caravan er achter moet je behoorlijk veel vragen van je auto qua vermogen omdat er behoorlijk wat klimmingen zijn, tenzij je een heel goede trek auto heb, echter na de brug van Milau is het stijl naar beneden en met een caravan is dit vrijwel constant met de voeten op de remmen en veel remmen op de motor.
's avonds om een uurtje of 7 vertrekken is zeker geen verkeerd tijdstip, zeker als je via Lyon rijd een goed tijdstip om deze op tijd voorbij te zijn.
Rijd je met alleen een auto ( dus zonder iets er achter ) dan ben je eigenlijk alles voor om op tijd in Spanje aan te komen.
Alleen op vrijdag avond met caravan o.i.d. zou ik zelf persoonlijk niet later vertrekken omdat zaterdag het in Frankrijk wel eens heel druk kan zijn i.v.m. de komende 3 zwarte zaterdagen.

donald 21.07.2010 23:38
Ik kan me aansluiten bij Wil, afgelopen maandag over antwerpen brussel luxemburg lyon gereden (met caravan). Nergens oponthoud of werkzaamheden gehad.
dit blijft voor mij toch de snelste en fijnste route.
Groet uit Spanje

Christa 22.07.2010 00:16
Waarschijnlijk hoor Wil ook net als ons bij de eerste lichting vakantie gangers en hebben we de vakantie er al op zitten.
Met het enigste verschil dat wij vrijdag terug keren we zitten nu nog in Spanje.

Verder zou ik bijna de volledige tekst van Wil willen overschrijven, alleen de type fouten eruit halen.
Grapjuh natuurlijk moet kunnen toch............

Ik ben het volledig met hem eens qau route en alternatief via Cl-Fer.

En zeker met de rij tijden.

Fijne vakantie gewenst

Geplaatst door: Joost 25.07.2010 18:21
Via Maastricht luik Luxemburg Lyon gereden, gaat heel erg goed en niet druk.
Heen op zondag vertrokken rond 06.00uur vanuit Leiden en terug afgelopen vrijdag er langs gekomen. Vooral op zondag niets te doen op de weg, op vrijdag ging ook goed. Wegwerkzaamheden bij luik weinig van gemerkt, gaat gewoon prima en erg snel!

Reiziger 28.07.2010 13:42
27-7 teruggereden, A602 Luik afgesloten van 17-7 tot 28-8
http://trafiroutes.wallonie.be/trafiroutes/reponse3.do?lnkdetailReponse=DA00362224