Forum Onderwerp - Beslist niet vergeten (Gesloten voor reacties)

Hennie 27.07.2010 17:28
Wij gaan dit jaar voor het eerst kamperen in Spanje, wat moeten we nou beslist niet vergeten, iets dat in Spanje niet te krijgen is, en wat je echt nodig bent?

sam 28.07.2010 10:11
iets tegen de muggen!!!
wij zijn dit jaar al geweest en er zijn dit jaar erg veel muggen in spanje je kunt het daar ook allemaal wel kopen maar onze ervaring is dat deet het best werkt.
als je deet op hebt kun je gewoon buiten blijven zitten.
maar dat was ook het enige minpuntje hoor aan spanje we gaan dit jaar zeker nog eens.
fijne vakantie sam

Geplaatst door: ® Wil 28.07.2010 11:11
Muggen ??

Juist helemaal niet.

Ons is het opgevallen dat er dit jaar helemaal geen muggen waren.

Vorig jaar wel wat gezien, eigenlijk ook al bijna niet maar dit jaar viel het de gasten op dat er vrijwel geen één mug te vinden was op de camping, net zoals vorig jaar en dit jaar niet één, maar dan ook werkelijk niet één mier gezien.

En in Spanje kan je hele goeie spray kopen die veel en veel beter is dan in die in Nederland, even in de voortent of onder de luifel spuiten, en er kom geen insect meer in de buurt, en gegarandeerd de volgende ochtend vind je de beestjes dood terug.
Deze spray koop je gewoon in de supermarkt.

Verder is zo'n beetje alles te koop in Spanje, wil je typische NL producten bijvoorbeeld voor het eten, dan heb je meestal wel winkels gericht op NL, maar dan betaal je vaak ook de hoofdprijs.

Dit jaar simpel pakje margarine gezocht om mee te bakken, in geen enkele spaanse supermarkt gevonden, omdat ze daar (bijna)alles in (olijf)olie bakken, uiteindelijk in de campingwinkel een pakje remia margarine gevonden. En bijna alle NL producten zijn daar minimaal 300% duurder, terwijl we juist voor de remia margarine maar € 0,63 betaalde.

Het enigst wat je niet moet vergeten is een goed humeur en een fijn vakantie gevoel, en indien mogelijk ook weer mee terug nemen naar NL.

Veel vakantie plezier gewenst.


Hennie 28.07.2010 13:11
Voor de zekerheid nemen we maar wel muggenspray mee, en de flessen boter om in te bakken staan ook klaar.
Op de terugreis gooien we wel wat zon in de koffer, kunnen we ook thuis nog ff genieten.

Wil 28.07.2010 14:12
Gelijk heb je dat je muggenspray meeneemt, maar de spray in spanje is van een betere/sterker soort dan hier, ook betaal je doorgaands minder dan hier in NL, dat wij dit jaar geen muggen hebben gezien , betekend niet automatisch dat op de plek waar u heen gaat geen muggen zijn maar het was gewoon zoveel mensen opgevallen dat de muggen er niet waren en ook de mieren niet.

En mochten jullie een Senseo meenemen ( denk gelet op de medekampeerders die allemaal er één bij hadden ) dat dit vrijwel zeker is, zeker zo handig om mee te nemen zijn de koffiepads ook niet te daar.

sam 02.08.2010 09:48
senseo pads hebben wij wel gezien in spanje.
we dachten bij de carrefour maar zeker weten we dit niet meer het kan ook bij de mercadona zijn geweest.
groet sam

Jan Patat 02.08.2010 11:21
"iets wat in Spanje niet verkrijgbaar is en je echt nodig hebt" Dit bestaat niet je gaat toch niet het oerwoud in?

Die Spanjaarden zijn sinds de tachtigjarige oorlog ook met de tijd meegegaan hoor. Ga maar lekker op "ontdekkingsreis" en laat je verrassen door al die lekkere dingen die in Nederland alleen in speciaal winkels te krijgen zijn.

Las Dunas-ganger 04.08.2010 08:53
Senseopads gekocht in de campingwinkel, inhoud 16 pads, prijs wel heel veel hoger dan in NL.
Deze campingwinkel is niet duur, heeft bij de meeste artikelen normale prijzen, die overeeenkomen met NL-prijzen, alleen de pads niet.

Geplaatst door: ® wil 09.08.2010 00:41
jan patat....

Er zijn zoveel dingen niet of nauwelijks in Spanje te verkrijgen.

Denk eens aan mix voor macaroni/spaghetti in de zakjes ( nee potten met saus lusten ze niet ),mix voor nasi/bami , mie voor de bami niet te verkrijgen.
Chocolade vlokken, Speculoos, Hagelslag, drop, leverpastei, saksiche leverworst (nee niet die spaanse smeerworst krijgen ze bij ons niet naar binnen). magere yoghurt ( niet een daarop lijkend product),zure haring/rolmopsen, huzarensalade's, stroop.........
Zo kan ik nog wel even doorgaan, en nee ik bedoel dus geen producten die er op lijken of vergelijkbaar zijn, nee ik bedoel de producten die ik in NL gewoon overal kan kopen.

Vele dingen zijn niet in Spanje te verkrijgen, net zoals het andersom ook zo is dat je in NL bepaalde producten niet kan kopen die je in Spanje weer wel heb.

Ik zeg nogmaals dat je vele producten in Spanje niet kan kopen, dus alsof alles in Spanje kan kopen dat is gewoon grote onzin, ga al jaren naar spanje toe, heb daar al vele winkels gezien maar bepaalde dingen zijn absoluut niet te verkrijgen daar.

Geplaatst door: ® Anita 13.08.2010 07:45
Zakjes voor jus. Ik heb me helemaal rot gezocht. Was het vergeten om mee te nemen en kon het ook in de supermarkt niet vinden. Dat is het enige wat ik heb gemist.

Jan Patat 13.08.2010 17:00
Beste Wil dit was de vraag:
"iets dat in Spanje NIET TE KRIJGEN is, en wat je ECHT NODIG bent?"

Lees de vraag eens goed.
Alles wat je echt nodig hebt is in geheel West-Europa te koop, maar ja als je niet verder kunt leven zonder drop, bamimix of rolmopsen dan krijg je het moeilijk.
Als het zo erg is vraag ik mij af waarom je uberhaupt zover van huis gaat.

Waar is jullie gevoel voor avontuur, het ontdekken van andere culturen en keukens. De gezelligheid van met een wijntje op het terras, snuffelen op de markt, de bergen in en in een klein dorpje de lokale bodega bezoeken voor tapas, 's avonds dansen bij een orkestje.
Of met de kinderen naar aqualandia, met het treintje naar de sinasappelgaarden etc.
Maar helaas gaan sommigen liever naar de hollandse snackbar, vandaar dus Jan Patat :-))

Geplaatst door: ® Wil 13.08.2010 23:59
Jan Patat...

Ik begrijp jou heus wel, maar ik heb nu éénmaal een gezin van "wat een boer niet ken eet hij niet"
En juist daarom is niet alles in Spanje tekoop, en als ik zo'n beetje rondom me kijk op de campings in Spanje en de geluiden daar hoort, zijn wij absoluut geen uitzondering, dwz het gemiddelde eten op de campings is meestal de gebakken/gekookte aardappelen met een stukje vlees , de macaroni ( staat volgens mij op nr één als ik om me heen kijk), en waar ik ook heen geweest ben , de patat zie je ook overal en dagelijks op het menu staan.

Zo kan ik nog even verder gaan, en ik denk dat er echt een minderheid is die echt volledig op de Spaanse toer gaan qua eten en drinken.

Maar waarom zou je thuis moeten blijven als je alleen van de Hollandse pot houd, ik lust bijvoorbeeld absoluut geen wijn ( vreselijk ) en vis lust ik op een zoute haring en af en toe (één keer per 2 jaar) kibbeling/kabeljauw absoluut niet.

Ik geniet daarom des temeer van het spaanse land, ik zou de mensen niet de kost willen geven die er net zoals mij er over denken, en ook niet alles lusten.

Daarom juist nemen wij ieder jaar bepaalde dingen mee uit NL, omdat die niet te verkrijgen zijn in Spanje.