Forum Onderwerp - overval Macon (Gesloten voor reacties)

john 30.07.2010 17:15
wederom is het gebeurd , na een heerlijke vakantie in Spanje op la ballena zijn we in de nacht van 22op23 juli overvallen op de municipal camping in Macon we zijn bedwelmd met slaapgas en op de gebruikelijke methode de caravan leeg gehaald
tas met je reis spullen geroofd , politie gebeld deze was er met 10 min ,maar kunnen helaas niets meer doen dan proces verbaal maken en vingerafdrukken nemen er werdt ons mede gedeeld dat het heel vies volk is wat dit doet en dat het maar beter was om niet tijdens de beroving wakker te worden zulk volk is tot alles in staat , dit geeft je wel een heel onveilig gevoel om ook al op een camping niet meer veilig te kunnen overnachten ,ik neem in ieder gaval maatregelen er gaat een slaapgas alarm en een deur alarm in de caravan en we laten ons zeker niet uit het veld slaan ,maar mede campeerder wees op uw hoede en neem uw maatregelen voor een ieder die nog gaat wens ik jullie een veilige vakantie toe
groet John

Las Dunas-ganger 31.07.2010 19:55
Sommige inbrekers letten bij het inchecken al op "welke tas" men bij zich heeft.
Dat is dan de tas die ze moeten hebben, want daar zit het belangrijke spul in.
Wij hebben van de week op ook een nacht op deze camping gestaan, niets gehoord over dit incident.

Wij hebben wel heel veel ramen open met horren, plus open dakramen met horren, de deur is ook een hordeur die we s's nachts zo gebruiken (ook niet op slot).
Zou het gas dan niet aan alle kanten er weer uit gaan?

Fendtje 02.08.2010 11:11
Helaas is een kleine kans op diefstal altijd aanwezig waar dan ook
Feit is dat inbrekers al ruim te voren hun slachtoffers selekteren, men wil snel geld of kostbaarheden, al het andere is niet interessant.
Voorts is hun bekend dat mensen op doorreis al redelijk vermoeid zijn en als men dan 'savonds met een flesje wijn onder de luifel zit heb je echt geen "slaapgas" nodig. Dit laatste is een bewezen hoox.
Laat ook nimmer het raam in of direct naast de deur open dan wordt het wel erg makkelijk. Maar het deurslot is voor een dief ook geen belemmering hoor duurt alleen 10 seconden langer.
Overigens hoe moeilijk is het om voor uw geld ed een moeilijk bereikbaar plaatsje te vinden? Echter de meeste caravanners leggen uit gewoonte autosleutels, telefoon en portemonnaie direct links naast de deur je hoeft soms alleen het raam op te tillen en te graaien.

In ieder geval goed dat John ons nog even attent maakt en een deuralarm heb je al voor een paar euries.

john 02.08.2010 13:01
zeker niet vermoeid (om 15.00uur de caravan pootjes uitgedraaid)
en wat betreft de wijn ,niet gehad en een aatal van 8 mede campeerders die het overkomen is evenmin ,ook al heb je ramen en deuren open dan toch doet dit gas zijn werk ,volgens de politie heb je niet veel nodig om zeker een uur onder zijl te gaan dit is voldoende tijd voor dit tuig om hun slag te slaan ook beroeps chauffeurs met de standairco aan zijn zo beroofd ,nogmaals een slaapgasalarm met onder en boven een sensor samen met een deuralarm biedt in ieder geval wat meer zekerheid
John

Geplaatst door: Anne 02.08.2010 22:19
Ik schrik nogal van dit bericht. Wij hebben afgelopen donderdag op dezelfde camping gestaan (met de voordeur open en de waardevolle spullen direct ernaast). Ik ben er altijd vanuit gegaan dat we op een camping veilig stonden...
Misschien een domme vraag, maar waar koop je een slaapgasmelder (oid)?

Las Dunas-ganger 03.08.2010 12:09
Jeetje, jullie waren niet de enigen die ze beroofd hebben. Stonden jullie vooraan en of bij elkaar in de buurt?
Of heeft men maar kris kras toegeslagen.
Helaas zal dit geval jullie dit nog heel lang bij blijven en het gevoel van veiligheid is weg :(

john 03.08.2010 20:45
google maar even op het internet , ik kwam uit bij G.A.S.pro deze heeft de mogelijkheid tot meerdere sensoren 1boven en 1onder maar er zijn meerdere leveranciers een simpel deur alarm koop je bij de bouwmarkt
er is inderdaad verspreid over de camping toegeslagen ,ook bij kampeerders die er langer staan dan 1 nacht daar was de voortent open gesneden en daar lag ook de natte handdoek voor de tent die ze gebruiken om zelf niet bedwelmt te raken maar uiteindelijk weet je niet wat wijs is misschien een camping waar 's nachts bewaking rondloopt in Spanje denk je wel eens is dit nu nodig ? al die bewaking maar het blijkt dan toch maar van wel
misschien is het een stukje schijnveiligheid ,maar dan heb je voor jezelf er in ieder geval van alles aan gedaan
PS plak kleine alarm stickers in de hoek van de ramen
John

Geplaatst door: Daan 09.08.2010 19:26
Dit is mooi balen! Wij hebben zowel op de heen (14-7) als terugweg (7-8)hier overnacht. Op de heenweg zelfs nog een nachtje extra gebleven, we komen er al jaren erg graag! Nog nooit wat meegemaakt maar zo zie je maar weer, het kan gebeuren. Waardevolle spullen hebben we niet (mee) en extra pinpassen heb ik in een kluisje in het midden van de caravan, waar ze niet zomaar bij kunnen. Over het algemeen liggen telefoons en portemonnaie op een wat makkelijkere plek. Maar hier zit nooit veel geld in. Maar ik maak me geen illusies: als ze wat willen hebben zullen ze het meenemen ook. Sterkte!

Alice 13.08.2010 17:09
Ook wij en nog 5 andere echtparen zijn bedwelmd met slaapgas en alles is meegenomen uit de caravan, las op een ander forum dat dit iets was van jaren geleden, nou echt niet dus. Wij stonden een paar uurtjes op een goed verlichte en drukke parkeerplaats de 1e in spanje!

john haar 13.08.2010 17:16
Alice ik schrik hier ook weer van het komt weer bovendrijven nu je dit verteld ,ik ben diegene die in Macon overvallen is en kan me je gevoel heel goed voorstellen gingen jullie nog op vakantie ? en heb je het een beetje van je af kunnen zetten ?
was het s'nachts toen jullie lagen te slapen ? waar staan we nu nog wel veilig op de route , of moeten we andere route's kiezen
Alice voor jullie heel veel sterkte en ik hoop dat je het snel achter je kan laten , laat je er niet door uit het veld slaan !!
groet John

alice 13.08.2010 18:35
Het was 'snachts we waren gelukkig met nog een stel op vakantie die nog wel geld had, anders kun je niet eens de tolweg af.
Achteraf hebben we allebei gehoord dat ze aant spuiten waren maar dan is het al te laat, ik ben in slaap gevallen met het besef, dat als er nu wat met de kinderen zou zijn, ik niet eens wakker zou kunnen worden, heel raar!
Je voelt je stom dat je op een parkeerplaats bij een benzinepomp bent gaan staan, maar je denkt, ach het is voor een paar uurtjes!
Maar als ik dan jullie verhaal hoor, maakt dat toch ook niets meer uit.
We hebben daarna gelukkig nog wel een leuke vakantie gehad, al durf je de eerste nachten niet in slaap te vallen. Volgend jaar alarm op de deur en een gas detector kopen!! en don't fall a sleep, het lijkt wel een horror film!!

Geplaatst door: bibi 13.08.2010 19:10
Pff zeg wat een nare gebeurtenissen. Wat ik mij af vraag in welke periode(datums) dit het meest gebeurd. Zouden jullie misschien jullie datum willen vermelden. En welke dagen het waren.

john haar 14.08.2010 11:21
datum staat boven in , maar het maakt niet uit in de hele zomer periode kunnen ze je op deze manier te grazen nemen
ook wij zullen de eerste keer wel weer moeite hebben ,maar we nemen wel maatregelen om ze in ieder geval af te schrikken , bij auto's is het inmiddels al gewoon een alarm ,dus de volgende stap is dat je helaas je caravan ook moet beveiligen
grt.John

Geplaatst door: ® Wil 14.08.2010 12:08
Kennissen van ons stonden jaren geleden in Frankrijk op een camping, en hadden voor hun raam naast de deur een bordje geplaatst met daar op een afbeelding van een caravan, daaronder een afbeelding van geld met daar door een kruis. verder stond er de tekst op "There is no money on board, we paying all with plastic banccard" vier caravans naast elkaar werden bezocht door ongewenste gasten, en hun caravan die exact in het midden stond ( dus 2 links en 2 rechts van hun) werd overgeslagen.

OF DIT NU DOOR DIT BORD KWAM WEET IK NIET MAAR WEL ERG TOEVALLIG.

Pascale 14.08.2010 23:13
Ook wij zijn die nacht van 22 op 23 juli beroofd op de Municipal camping in Macon. Wij sliepen in een vouwwagen waarvan ze de tent gewoon open hebben geritst en naar binnen zijn gekomen. Normaal gesproken zou je daar wakker van zijn geworden, maar we hebben helemaal niets gehoord! Ik sliep met m'n zoontje in de open slaapcabine en mijn man met ons dochtertje in de afgesloten cabine. Die hebben ze met een mes nog opengesneden. Ze hebben mijn tas, die naast m'n hoofdeinde van het bed stond, meegenomen. Hierin zat ook de autosleutel waarmee ze ook nog de auto hebben opgemaakt en doorzocht. Uiteindelijk is m'n tas met de passen en papieren weer teruggevonden vlak bij onze staanplaats. Ze hadden alleen het geld en het fototoestel uit de tas meegenomen. En later bleek dat de Nintendo DS-en van de kinderen ook waren gestolen. En dat vonden wij nog het ergste! De kinderen hebben het er ook nog steeds over. Wat me van de camping wel erg tegenviel is dat de campingeigenaar niet even is komen kijken...........

Geplaatst door: ® Wil 15.08.2010 12:05
Wij gaan al jaren naar Spanje, de reden is de ervaringen van de ongeinteresseerde franse camping eigenaren.

Jaren geleden hadden wij een niet plezierige ervaring op een camping in Frankrijk, hierover hoef ik me niet verder uit te wijden, maar ik heb toch op het frankrijk-forum deze camping nog gevolgd, en ik las ook dat op deze camping er nog weleens werd ingebroken in de caravans, en dat in alle gevallen kwam de eigenaar ook niet eens kijken.
Dus het is niet vreemd dat een eigenaar zich niet eens laat zien o.i.d. ook op andere campings in Frankrijk wat ik op frankrijk-forum gelezen heb waar weleens gebeurde kwamen ook nooit de eigenaren langs.

Dus de mentaliteit van de fransoosen die spreken voor zich.


Annies 15.08.2010 13:21
Mijn ouders zijn jaren geleden in Spanje op de camping overvallen. De eigenaar van de camping heeft zich toen ook niet laten zien of horen. Dit gebeurt dus overal en heeft niets te maken met Frankrijk of Spanje maar meer met mentaliteit en opvoeding.

Geplaatst door: Gerda 15.08.2010 14:30
Ik wil even reageren op Wil, wat een onzin dat dit te maken heeft met de Fransen. Lang niet alle fransen zijn zo! Wij waren 2 jaar geleden op camping l'amfora in Sant Pere Pescador, hele mooie camping, maar hier waren ook spullen gestolen uit de caravan van ons. Wij zijn naar de receptie gegaan en het uitgelegd, het enige antwoord wat wij kregen was dit gebeurd wel vaker en het enige wat gedaan kan worden is aangifte doen bij de politie, maar dat zal niet veel zin hebben.
Dus Wil, dat je Franrkijk links laat liggen doordat er zogenaamd alleenmaar ongeinterreseerde Fransen zijn in Frankrijk vind ik volkomen belachelijk en zelfs een beetje zielig.
Er zijn zowel aardig als minder vriendelijke mensen in zowel Frankrijk als Spanje.

Geplaatst door: ® Wil 16.08.2010 14:37
Wil toch even reageren, op mijn mening dat fransen niet allemaal zo zijn, nee natuurlijk niet maar over het algemeen genomen hoor je vaak dat frankrijk een mooi land is, maar er zijn zeker evenveel mensen die vinden dat ze erg arrogant kunnen zijn, het is hun land, het is hun taal, en het zijn hun gewoonte's.
En ook wij hebben ooit meegemaakt dat we autopech hadden en dat de garagehouder geen enkel woord engels wilde praten terwijl we later hem dit wel hoorde doen met een monteur van hem, en dit soort verhalen hoor je veel meer.
Als je weleens met iemand over Frankrijk praat, hoor je toch vaak dat men vind dat fransosen zich in geen enkel opzicht willen aanpassen aan de taal en/of gewoonte's van buitenlanders uitzonderingen daargelaten, terwijl ik toch in veel landen ben geweest op vakantie en eigenlijk overal passen de mensen in het desbetreffende land zich wel aan.
Een heel veel voorkomend gezegde is dan ook niet voor niets.
FRANKRIJK IS EEN MOOI LAND, ALLEEN JAMMER DAT ER FRANSEN IN WONEN.
En dat spreekwoord is niet zomaar uit de lucht komen vallen lijkt mij.

En natuurlijk kun er in alle landen iets gebeuren en gebeurd dit ook, en zal ook niet iedere eigenaar er zich mee bemoeien, maar zoals ik als schreef, ik volg ook het Frankrijk forum en daar lees ik (bijna)altijd dat de camping eigenaren taal noch teken geven bij dit soort gebeurtenissen.

john 16.08.2010 16:26
Pascale , wij stonden vlak bij julie met de Burstner caravan en zijn met je mee geweest naar het politie buro , hebben julie nog wel een beetje kunnen genieten van de vakantie ?, wat je zegt klopt, je verwacht een beetje steun van de camping maar meer dan een keer rond rijden in het golf
karretje was er niet bij ,nou wil ik ook niet zeggen dat alle fransen hetzelfde zijn maar de onverschilligheid waarmee hiermee werdt omgegaan geeft wel weer voeding aan je vooroordelen helaas ,,,sterkte met de afwikkeling
John

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2