Forum Onderwerp - Goede en minder dure camping Costa Brava (Gesloten voor reacties)

Hans de Rooij 19.08.2010 21:11
Wij (man, vrouw + dochter van 15 jaar) gaan al jaren met onze eigen caravan naar het zuiden van Frankrijk en willen volgend jaar eens naar Spanje.
De campings daar vind ik toch wel erg duur, de meeste vanaf € 50,- voor een caravanplaats + 3 personen + stroom + bijzettentje (wij moeten in het hoogseizoen). Kan iemand mij vertellen of je dat met de dagelijke boodschappen (vlees, groente, drinken) een beetje terug verdiend?
Of weet iemand een goede, schone camping voor een redelijke prijs?

Alvast bedankt.

Hans

Geplaatst door: ® Wil 19.08.2010 21:30
Wij betalen voor 5 personen man +vrouw + 3 kinderen 17,14, & 2 jaar nog geen 50,- per dag, dus met 1 kind van 15 jaar zal je nog geen € 45,- kwijt zijn.

Er zijn al veel discusies geweest over of de boodschappen in Spanje goedkoper zijn dan in Frankrijk.

Wij merken veel verschil tussen Spanje en Frankrijk, wij zijn veel goedkoper in Spanje.

Geplaatst door: Leo 20.08.2010 11:53
Campings zijn inderdaad aardig duur in Spanje (duurder dan Franrkijk over het algemeen), het levensonderhoud is ongeveer even duur als Frankrijk (soms iets goedkoper). Wij gaan altijd bijna 3 weken op vakantie en de vakantie's in Spanje zijn toch ietsjes duurder over het algemeen, maar scheelt allemaal niet heel veel.
Wij zijn 2 jaar geleden naar camping Bella Terra in Blanes geweest, maar betaalde voor 4 personen toch wel dik 50 euro per nacht...en dat zal nu heus niet goedkoper geworden zijn.
Camping Bella Terra verder wel een mooie en redelijk rustige camping in het drukke Blanes. Blanes is één en al Nederlands dat wel.
Vorig jaar jaartje Frankrijk weer gedaan, ook super bevallen, en afgelopen jaar weer naar Spanje geweest. Wij zijn toen op camping l'amfora in Sant Pere Pescador geweest. Hele mooie en vooral ook schone camping en ook erg geschikt voor uw dochter van 15 jaar. Maar ook deze camping is niet goedkoop.....
Wij wisselen elk jaar af, dan een jaar Spanje dan een jaar Frankrijk en het bevalt ons altijd prima! Wat ik dus al zei over het algemeen zijn wij als we naar Frankrijk gaan goedkoper uit (campings iets goedkoper + minder ver rijden, dus minder tol en brandstof) en het levensonderhoud is ongeveer hetzelfde als in Frankrijk (soms ietsjes goedkoper). Overigens is brandstof in Spanje wel goedkoop.

wagemakers 20.08.2010 16:34
ik snap niet hoe jij op bella terra aan zon goedkope overnachting komt ik beteel met 3 pers al 55 euro pp aan de zeekant op een confort plaats

Geplaatst door: Erik 20.08.2010 18:51
Wij zijn in spanje in alle opzichten goedkoper uit; tolwegen, benzine, campings, eten maar dan rijden wij wel de Costa Brava voorbij en gaan daarheen waar het echte Spanje begint.

Johan 20.08.2010 18:57
Wat knip en plakwerk van Frankrijk-camping


Geplaatst door: Doortje , Datum: 17-8-2010 0:49
Wij zijn net terug van Camping Laguna in Castello d'Empuries.
Krijgt van ons een dikke 10 !
Nog nooit zo'n fijne/schone en leuke camping meegemaakt ....
Wij waren daar met 3 pubers van 18,17 en 14
Voor hele jonge kinderen is de camping (ons inziens) wat minder.
Je mag me mailen als je info wilt, maar op campingmening is ook zeer veel info te vinden.

Boodschappen in Spanje zijn beduidend goedkoper dan in Frankrijk; na een week Spanje nog een week Frankrijk, en dan kom je er echt wel achter qua prijzen.
Terrasjes & uit eten wel wat goedkoper, maar brandstof is zeer zeker goedkoper.

Geplaatst door: ® wil 20.08.2010 21:54
Wagemakers.....

Jij staat aan de zeezijde, en die plaatsen zijn allemaal een stuk duurder dan de zwembad zijde.
Het scheelde ons ruim € 200,- over 3 weken als wij voor de zeezijde zouden kiezen.

Ik heb al eerder een bericht gestuurd, over de prijzen van Bella-Terra, en in een vorige e-mail een kopie van mijn reservering geplaatst, en daaruit kan je zien dat wij nog geen lang € 50,- per dag betalen.

Verder zie ik nog van Johan een reactie over de Laguna in Castello D'empuries, op deze camping hebben wij ook 3 jaar achter elkaar gestaan, en is inderdaad ook één van de betere campings die wij ooit hebben bezocht, alleen hadden wij het echt na 3 jaar helemaal gezien op deze camping en deze omgeving.
Wel heel ruime plaatsen, een super mooi strand, maar als je behalve dat je over het strand via de Muga naar Empurio-Brava kan gaan, heb je een auto nodig om ergens heen te gaan.

Onze kinderen waren toen een stuk jonger, en voor deze kinderen was er weinig te doen, ook het zwembad was op een gegeven moment ( na de uitbreiding ) onder de 14 jaar niet toegankelijk en mocht je alleen in het zwembad komen onder begeleiding.

De beide campings zowel BellaTerra als Laguna zijn tot nu toe de beste campings die wij hebben bezocht.

. 20.08.2010 21:57
Zie onderwerp 1056

Nina 20.08.2010 23:38
Wij zijn op Las Dunas (Sant Pere Pescador)geweest, niet echt goedkoop, maar wel erg goed!(schoon, nachtbewaking, animatie etc) Onze kleintjes hebben zich heel erg goed vermaakt, we stonden wel een beetje achteraan (lekker rustig, weinig jeugd/discogangers), vond het lopen naar het strand zeker niet ver. Boodschappen op de campingsupermarkt zijn al niet duur, maar bv de Lidl in L'Escala is helemaal goedkoop.
Overigens betaal je hier alleen voor auto+tent/caravan en aantal personen, bijzettentje mag je er gewoon neerzetten. Stroom zit ook bij de prijs in. Wij moeten ook in het hoogseizoen.

Geplaatst door: bibi 21.08.2010 14:46
Jaren Frankrijk geweest en nu een aantal jaren Spanje. Wij vinden Spanje veel goedkoper als Frankrijk. Dan vergelijk ik heel de vakantie. Het uit eten, terrasjes,een activiteit(bootje huren enz)dagelijks eten nog wat leuks kopen op de markt of in het stadje.
De camping zelf is al goedkoper met een vergelijkbare camping in Frankrijk. Wij betalen 55 euro per nacht 4 volwassen, stroom en bijzet tent(gratis op veel campings zo).Dit is in L'Estartit.Ik ben er echt van overtuigd dat je niet duurder uit zal zijn als in Frankrijk. Wij doen veel meer voor het zelfde bedrag als in Frankrijk. Maar goed ik ken u vakantie patroon dan ook niet.Bekijk alle campings eens enkel op tarieven en de gene die u aanspreek kijk daar een verder naar. Wie weet ziet u der u camping bij.

Geplaatst door: Ruud 21.08.2010 15:50
Wij zijn naar camping Bella Terra geweest dit jaar na vele jaren Frankrijk. Om te beginnen waren wij met 4 pers. dik 60 euro per nacht kwijt, dus hoe Will het voormekaar krijgt weet ik niet?
Wij gaan meestal rond de 3/4 keer uiteten op een vakantie en pakken soms een terrasje om wat te drinken. Verder doen wij de boodschappen in grote supermarkten. Onze vakantie naar Spanje is veel duurder geweest dan naar Frankrijk. Wij betaalde zo'n 300 euro meer (alles bijgerekend, zoals brandstof, tol, uitstapjes, eten, camping, etc) over de hele vakantie (valt misschien nog mee?). Levensonderhoud is over het algemeens wel iets goedkoper dan Frankrijk, al vind ik de prijzen in de grote supermarkten in Frankrijk ook steeds lager worden (of gelijkblijven uiteraard).
Dat sommige misschien goedkoper uit zijn dan Frankrijk ligt in ieder geval niet aan het levensonderhoud (want dat scheelt bijna niets!), maar denk meer dat je in Spanje minder uitstapjes maakt...op de camping bleef iedereen maar op de camping en lag aan het strand, terwijl je in Frankrijk altijd veel uitstapjes kunt maken en dat doen ook meer mensen!
Camping Bella Terra is wel een mooie camping...de camping is rustig, maar je kunt toch het drukke Blanes opzoeken (waar overigens 'heel' Nederland zit, maar achja waar kom je tegenwoordig geen Nederlanders tegen?)

Geplaatst door: Judith 21.08.2010 19:36
Camping Cala gogo in Platja d'aro ook een aanrader! Mooie camping en geschikt voor kinderen rond die leeftijd.
Boodschappen in Spanje is niet zo heel prijzig, iets goedkoper dan Frankrijk. Onze vakantie's in Frankrijk zijn meestal wel ietsjes goedkoper, maar scheelt allemaal niet heel veel.
Wij wisselen altijd een beetje af...vinden Frankrijk vaak iets mooier, maar Spanje heeft ook zeker zijn mooie plekken.

Geplaatst door: bibi 22.08.2010 11:22
Ik wil even reageren op Ruud,over dat mensen misschien minder uitstapjes maken als in Frankrijk. Wij in ieder geval niet, juist meer. Er is zoveel moois in Spanje te zien. Ja ook in de costa brava.Vaak hoef je in Spanje geen entree gelden te betalen dat scheelt ook al.De grote steden zijn ook goed bereikbaar en parkeren ook vaak gratis.
Ik denk dat je (het groots opvallende) meer kwijt bent aan benzine en tol van de reis.In Spanje zelf is de benzine 1.09 of 1.15 dit jaar.Nogmaals wij zijn goedkoper uit in vergelijking. Wij uiteten/lunchen/terrasjes veel meer in Spanje.Wij zitten ook in het hoogseizoen. Oja je heb er ook de lidl om je boodschappen te doen.
@Hans je moet denk heel je vakantie vergelijken alles wat je doet en daar een totaal plaatje van maken. Dan kan je kijken of je in Spanje duurder uit zal zijn als in Frankrijk.Laat eens horen wat je zoal allemaal onderneemd.

Ruud 17.02.2011 15:37
Ik ben hier 2 dagen geweest, en dit is dus echt geen aanrader, bagger cmapingz

Geplaatst door: jan 20.02.2011 18:45
Ik weet niet of het aan de costa brava ligt maar El Globo Rojo in Canet de Mar is een mooie en niet al te dure camping

Geplaatst door: ® sandra 27.02.2011 08:48
kijk eens op de site van playa brava schoone camping en mooie plaatsen kies een a plaats www.playabrava.com gr sandra