Forum Onderwerp - hoezo crisis in Spanje (Gesloten voor reacties)

patrick 28.08.2010 15:21
Wie weet er voor ons nog een betaalbare camping, rond de € 40,00 per nacht. Samenstelling gezin: pa, ma en twee kids ( 7 en 3)
Wij hebben jaren op camping Stel gestaan in Roda de Bara. Een supercamping, echter nu de kleintjes ouder worden betaal je al bijna €60,00 per nacht. Enigste minpunt: kleine plaatsen. De trein die regelmatig voorbij komt stoorde ons niet.
Wij zijn op zoek naar een camping met ruime plaasten, mooi zwembad met name voor de kleintjes. Hoeft niet direct aan het strand gelegen te zijn.
Ben benieuwd of deze campings er zijn.

EvD 31.08.2010 11:04
Ja hoor, camping Costa Brava in St. Antoni de Calogne. Je betaalt in het hoogseizoen ongeveer 40 euro per nacht in jouw (en mijn) gezinssamenstelling. Vanaf 22 augustus gaan de laagseizoensprijzen al in en betaal je de helft.
Kleine camping, niet al te grote plaatsen, maar met een leuk zwembad. Supermarkten en bus tegenover de camping. Strand en boulevard richting Palamos op 5 minuten lopen. Playa Dáro (om te shoppen) op 5 auto-minuten. Voor ons de ideale camping. Je kunt niet reserveren, maar als je een mailtje stuurt, houden ze wel rekening met je komst.
Enige nadeel: ligt aan een wat drukkere weg, en als je in de buurt van de receptie staat, kun je daar wat hinder van ondervinden. Wijzelf vonden het erg meevallen.

Geplaatst door: Anne 31.08.2010 17:02
Ik heb even gekeken naar de tarieven van St. Antoni de Calogne, maar ik kom veel hoger uit dan de 40 Euro die hiervoor genoemd is (in het hoogseizoen 56,75 en laagseizoen ongeveer 48 Euro). Niet heel veel goedkoper maar wel heel erg leuk voor kinderen in de leeftijd van de jouwe is Las Palmeras. Hoogseizoen 52 Euro. Leuk zwembad, op loopafstand van het strand, meer dan voldoende jonge kinderen. En wat dit voor ons de ideale camping maakt is de kleinschaligheid (en dus overzichtelijkheid). Volgens mij voldoet Las Palmeras aan al jouw wensen.

Geplaatst door: ® donald 31.08.2010 21:16
Wij komen sinds 2 jaar op camping emporda in estartit. Voor ons een ideale camping niet te groot, op gras grond(nieuwe gedeelte) meestal lekker windje (soms te). Schoon zwembad en leuke animatie.
Op loop afstand van stadje en strand, maar aan het strand is het gratis parkeren (genoeg ruimte). Supermarkten om de hoek en file vrij rijden in de omgeving
Leuke mix van nationaliteiten en genoeg nederlandse leeftijdgenootjes.

En nu de prijs, plaats 13,70 volwassene (+10) 6,10 kind 4,90 electra 4,70.

Lees de meningen er maar op na (zoover).

EvD 01.09.2010 09:05
@ Anne: toch nog even terugkomen op camping Costa Brava in St. Antoni de Calogne.
Ik bereken toch echt die 40 euro in het hoogseizoen:
auto+caravan: 14,20, volwassenen (+10): 6,60, kind: 3,90, stroom: 4,50. Maakt 39,90 in het hoogseizoen. In het laagseizoen kom je dan op 24,35.
We zijn er zelf geweest dit jaar, en ik heb echt niet meer betaald dan wat ik nu opschrijf! :-)

patrick 08.09.2010 11:57
Alvast bedankt voor de reacties. Wij hopen dat er nog meer reacties zullen volgen.
Patrick

Geplaatst door: ® wil 08.09.2010 21:42
Wij betalen met 2 volwassenen en 3 kids ( 2, 14 en 17 jaar) nog lang geen € 50,- per nacht, en dat is minder dan op de campingsite vermeld staat, heb al eerder in een onderwerp aangegeven dat we minder betalen dan andere mensen doen vermoeden en/of zeggen, heb ooit zelf een kopie van de factuur laten zien, en toen konden de mensen het pas geloven, maar om te zeggen dat je al gauw 60,- betaald , ik geloof best dat die campings er ook zijn maar ik denk gelet op jou gezin samenstelling dat 40,- eerder komt dan 60,- in spanje.

patrick 09.09.2010 10:51
Wil, minder betalen dan op de site van de camping vermeld staat, hmmm. Persoonlijk krijg ik hier een vreemd gevoel bij. De campings die wij tot op heden hebben bezocht was de prijs per nacht de prijs die op de site staat vermeld. Commerciel gezien is het ook niet verstandig, althans dit is mijn mening. Enfin, ik ben toch wel benieuwd over welke camping u het heeft. Wellicht is dit voor ons gezinnetje ook een optie.
In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Geplaatst door: ® wil 09.09.2010 20:35
Patrick..

Wij komen al een aantal jaren in BLANES op camping Bella-Terra, ik reserveerde voor de camping en ik moest in eerste instantie ruim 1200,- betalen, daar was ik het niet mee eens, en mailde hun terug en mijn mening was dat ik 1000,- kwijt zou zijn, kreeg ik een mail terug dat ik ruim 900,- moest betalen.
Ik heb hier eerder een discussie over gehad, en toen een kopie van de factuur op de site neer zette toen geloofde de mensen ons wel, in dit onderwerp heb ik ook aangegeven dat mijn achter buurman die ook al jaren op deze zelfde camping staat, in 2010 ook bijna 100,- minder kwijt was dan voorgaande jaren, of dit nu komt door rekenfouten, of dat ze korting aan vaste gasten geven, wij weten het niet maar we betalen inderdaad minder dit jaar dan andere jaren, terwijl het aantal dagen zelfs meer was dit jaar.

Geplaatst door: sandra 20.09.2010 20:05
wij gaan naar playa brava en zijn ook zo iets kwijt.
kijk eens op www.playabrava.com
wij komen hier al 10 jaar en onze kids zijn nu 9 en 7 een geweldige camping grote plaatsen en zeer schoon sanitair. succes met zoeken