Forum Onderwerp - Camping l'Estartit in l'Estartit (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Anita 31.08.2010 13:48
Dit jaar zijn we naar camping Cypsela geweest. Voor volgend jaar willen we graag een andere camping zoeken. Nu is ons oog gevallen op camping l'estartit in l'estartit. Ik ben benieuwd of er forumbezoekers zijn die deze camping al eens hebben bezocht. Ik zou graag wat lezen over de grootte van de plaatsen, staat van het sanitair, of deze camping echt zo dicht bij het centrum/strand ligt etc. Onze oudste van 16 vond op Cypsela jammer dat je niet even zomaar naar een dorpje/boulevard kon lopen 's avonds. Vandaar dat we nu een beetje dichter bij vertier van buitenaf willen zoeken.

Geplaatst door: bibi 31.08.2010 19:12
Anita, Ik ken de camping zelf niet maar de ligging daar kan ik wel wat over zeggen. Hij ligt pal achter het centrum een beetje tegen de berg aan omhoog.Hoe ik hem over vind komen is een stadscamping.De luxe enz wat je op Cypsela had is daar niet.
Het strand waar je het dichtsbij zit is pal naast de haven.
Het is er breed zand en je kan er ligbedden huren.
Voor de 16jarige is ook er genoeg mogelijkheid vanuit een andere camping naar het dorp te gaan. Wij zaten op castell montgri en daar gaan ze ook lopend naar het dorp.Ik denk dat je juist voor de 16jarige moet gaan kijken of er genoeg jongeren(nederlandse) op de camping komen om daar mee te gaan. Het uitgaanscentrum(engelse plein genoemd) ligt aan carrer de l'esglèsia (straat).

Geplaatst door: ® donald 31.08.2010 21:18
Ik zou voor camping emporda kiezen, zie mijn reactie op hoezoe crisi in Spanje. Camping estartit ligt wel iets dichter bij het centrum maar dat heeft meer na dan voordelen. (bij de weg en lawaai)

Geplaatst door: Anita 01.09.2010 14:38
Ik heb vandaag net informatie binnen gekregen over Castell Montgri. Op zich lijkt me dit wel leuk maar als ik de verhalen op Zoover lees schort er het een en ander aan de bewaking en de omgang met de gasten. Op Cypsela hebben we de bewaking niet als vervelend ervaren. Ligt volgens mij ook heel veel aan de mensen zelf. Camping Emporda heb ik net bekeken. Qua prijs is dit wel heel erg aantrekkelijk. Ook berichten over deze camping gelezen op Zoover. Hutjemutje zoals ik kan zien en niet erg schoon. Maar wel weer dicht bij het centrum. We blijven nog even rondneuzen voordat we definitief iets gaan bespreken.

Geplaatst door: Els 01.09.2010 15:59
Wij hebben afgelopen zomer gestaan op camping Castell Montgri in l'estartit. Hele mooie camping en geweldig voor de kinderen. Het stadje is op loopafstand en het strand ook. Wij hadden ook onze fietsen meegenomen, sommige stukken kun je leuk en makkelijk fietsen.
Wij waren zeer tevreden over de camping. We hebben 2 zonen van 14 en 18 jaar oud. De bewaking was volgens hen gewoon prima en zij hebben er nooit problemen mee gehad. Met de bewaking moet je gewoon niet in aanraking komen, je moet ze gewoon links laten liggen. In Spanje (over het algemeen buitenland) treedt de politie en bewaking anders op dan in Nederland, je moet dus gewoon normaal doen tegen de bewaking en niet met hen in discussie gaan, etc en dan is er niets aan de hand.
De camping is wel aardig prijzig vonden wij, maar zeker aan te raden. Succes met uw keuze.

Geplaatst door: Bibi 01.09.2010 22:03
@Anita, Castell montgri en emporda liggen even ver ven het stadje. Ze liggen tegen over elkaar met de weg er tussen. Net wat er gezegd word over de bewaking als je, je gedraagd heb je er geen last mee.Idd zijn ze in Spanje kwa politie enz veel strenger dan hier in NL.
Wij komen met enkele jaren er tussen meerdere keren op castell-montgri en L'estartit. En wij vinden het daar nog steeds perfect. Heb kinderen in de leeftijd 13-19jaar.Er zijn meerdere campings.Misschien vind je er 1 die voor jullie geschikt is.

Geplaatst door: ief 02.09.2010 16:35
Camping estartit vind ik meer iets voor kleine kidneren, teveel lawaai door feestjes op camping en vanuit dorp/naast camping gelegen weg naar mijn smaak. Plaatsen erg klein. Parkeren auto is een heel verhaal.
Sanitair wordt vaak schoongemaakt, schoonmaakster loopt van het ene naar het andere toilet.

Mirjam 26.11.2010 15:00
misschien ook eens kijken naar camping Rifort. Zijn wij in 2009 geweest, superdicht bij het centrum (bij de rotonde) en strand en dus, denk ik, dan ook in de buurt van de uitgaansgelegeheden. Op camping is verder niets voor jongeren.

Geplaatst door: Anita 27.11.2010 16:11
Wij hebben ondertussen een boeking gedaan bij Castell Montgri. Daar gaan we 6 augustus twee weken heen. Maar in ieder geval bedankt.