Forum Onderwerp - Campingplaats voor 6 personen (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Anita 12.09.2010 16:12
Ben ik net wat aan het surfen op het internet kom ik verscheidene campings tegen waar het niet is toegestaan om met 6 personen op 1 plaats te staan. Wij hebben 4 kinderen die ik toch wel graag bij ons op de plaats wil hebben. Weet iemand waarom dit is?

Geplaatst door: ® daphne 12.09.2010 18:21
Wij komen het ook regelmatig tegen. Soms is het om te voorkomen dat je met 2 gezinnen op één plaats staat, maar ook om het maximum aantal personen op de camping niet te overschrijden. Als je kinderen onder de 12 jaar hebt mag je wel met meer dan 4 personen op één plek.

Wij hebben 4 tieners en nemen meestal 2 plaatsen naast elkaar. De meerprijs is vaak te verwaarlozen tov één plaats en je hebt lekker veel ruimte om de bijzettentjes te plaatsen.

Geplaatst door: ® wil 13.09.2010 21:07
Hebben tot nu toe nog nooit problemen gehad met 6 personen, hebben 5 kinderen en nog nooit problemen gehad met het aantal personen.
In 2007 en in 2008 gingen wij met 4 van onze kinderen waarvan de oudste met zijn vriendin dus met z'n 7e op één plaats, Caravan Grote uitvoering voortent van 6 x 6 meter, plus 2 extra tentjes en absoluut geen enkel probleem.

Geplaatst door: Anita 14.09.2010 07:35
Ik heb net twee campings gezien in Spanje waar je met niet meer dan 5 personen op een plaats mag staan. Wij hebben een voorseizoenplaats in Callantsoog maar als alle kinderen mee gaan zijn wij genoodzaakt om twee plaatsen te hebben omdat wij op 1 plaats niet onze caravan, voortent en twee bijzettenten kwijt kunnen. Dit jaar zouden wij naar Frankrijk, Les Pecheurs, maar ook daar moesten wij twee plaatsen nemen omdat we anders de caravan en twee tenten ook niet kwijt konden. Onze caravan is inclusief dissel 7 meter en een beetje. Volgens ons nog een vrij normale caravan maar aangezien de plaatsen in Frankrijk en Spanje meestal niet de grootste plaatsen zijn zitten we toch vaak aan 2 plaatsen vast. Les Pecheurs ging niet meer open door het water en zijn wij uitgeweken naar camping Cypsela in Spanje. Daarvan wist ik dat ze grote plaatsen hadden en daar konden we inderdaad alles op 1 plaats kwijt. En konden we zelfs nog normaal buiten zitten.

Geplaatst door: bibi 14.09.2010 15:22
Hoi Anita,

Naar welke camping zou je graag willen?
En ben jij de zelfde persoon van castell montgri/L'Estartit?
Want op castell montgri heb je luze plaatsen die zijn een stuk groter als de comfort. Daar kan je makkelijk wat jij zegt kwijt. Ook weet ik zeker dat je met 6 personen op alle plaatsen mag daar. Ik denk eerlijk gezegd dat je het op een gewone plek ook moet redden. Want er stonden heel veel caravans incl voortent en dan nog 2 tentjes erbij. Dan heb je ook nog zit ruimte over.

Geplaatst door: Anita 14.09.2010 18:11
Ja, ik ben dezelfde. Castell Montgri staat ook nog op het lijstje hoor. Ik vind het leuk om te kijken wat voor campings er allemaal zijn en soms denk ik: ow, leuke camping en als je dan verder kijkt staat er dat er niet meer dan 5 personen op de plaats mag staan. Tis dus niet erg maar vroeg het me gewoon af.

Geplaatst door: Nina 14.09.2010 20:08
Ik weet dat je bij Las Dunas wel met 6 op de plek mag, de comfort plaatsen zijn ook erg ruim.

mieke 14.09.2010 20:23
Op la Ballena Alegre mag je op de Paradise plekken ook met 6 personen staan.

Geplaatst door: bibi 15.09.2010 18:52
Hoi Anita, Vaak ligt het ook aan de leeftijd van de kinderen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit. Maar misschien dat je dat nog in de gaten kan houden.

Geplaatst door: Anita 15.09.2010 22:22
Kids zijn nu 10, 13, 15 en 16. Ik vind het nog niks dat de twee oudsten bijvoorbeeld aan de andere kant van de camping komen te staan. Maar als we op tijd zijn moet het wel mogelijk zijn om twee plaatsen naast elkaar of dicht bij elkaar te kunnen reserveren. Is alleen nog de vraag waar de keuze op gaat vallen.........

Geplaatst door: Rik 16.09.2010 19:54
Volgens mij gaan ze echt niet moeilijk doen als je gewoon met z'n alle op 1 plaats wilt, vooral als ze weten dat het gewoon je eigen kinderen zijn...

Geplaatst door: ® daphne 17.09.2010 08:56
Nou Rik, dat valt wel eens tegen hoor. Wij hebben al wel een paar keer meegemaakt en het zijn toch ook echt onze eigen 4 kinderen.

Ik vind het geen probleem zolang we maar twee plaatsen naast of tegenover elkaar hebben.

Het kan trouwens ook anders. In Italië wilden we twee plaatsen bespreken omdat de plaatsen zo klein zijn, maar dat mocht niet, we moesten maar met alles op één plek van (70m2) gaan staan. Dat gaat met alleen de caravan al amper, dus die camping hebben we maar overgeslagen.

Geplaatst door: Anita 17.09.2010 12:43
Ik denk er net zo over. Als ik maar enigzins zicht op ze heb. En we gebruiken het plekkie van de kids dan wel om de tafel, stoelen en eventueel onze auto kwijt te kunnen.

Geplaatst door: Eric 17.09.2010 19:22
Wat ik dan een groot nadeel vind, vervolgens kijken alle mensen je scheef aan, omdat jij 2 plaatsen hebt geboekt, maar vele weten dan niet waarom.

Geplaatst door: Anita 18.09.2010 16:50
Dat is dan het probleem van die mensen. Vind je niet? We hebben niet veel ruimte nodig maar toch..... Dit jaar zijn we met onze caravan geweest met de voortent ervoor en de luifel. We konden aan de zijkant mooi de tenten van de kids kwijt en de auto half op de plaats en half op het pad (we stonden op het 1 na laatste plekkie aan het laantje dus was geen probleem voor anderen). En de 1e 2 weken was het bij lange na niet vol op Cypsela. Maar een klein beetje ruimte vind ik wel fijn. Dat je in ieder geval je tafel en 6 stoelen normaal kwijt kan. Dan kan een ander wel raar gaan kijken maar hier in Nederland boeken we ook twee plaatsen als alle kids mee zijn. Tis niet anders. Dat heb je steeds meer omdat er steeds meer samengestelde gezinnen zijn. Wat een ander daar dan van denkt moeten ze zelf maar weten. Tis betaald toch?

Volgend jaar gaan we met een tent van 6 meter en willen we graag de kids bij ons hebben staan. Heb net een mail naar Castell Montgri gestuurd om te vragen of dat ook mag daar (en kan). Als dat mogelijk is dan gaan we boeken.

Geplaatst door: bibi 18.09.2010 17:57
@Anita, ben ik weer ;) wij kamperen met een grote bungalowtent van 6 lang bij 5 mtr breed. Hier hebben we dan nog een luifel aan van 2.5 mtr. Dus totaal 8.5 lang. Dan hadden wij nog 2 mtr over naar voren. Wij hadden er een 4 persoons iglo tent aan de zijkant(achterzijde) bij staan en de auto nog naast de tent ervoor. Bij het zit gedeelte hadden we vrij want ik wil niet met de auto voor mijn neus zitten. Ik kan je wel een foto sturen als je dat zou willen.

Geplaatst door: bibi 18.09.2010 17:58
Oja als het niet mocht lukken om via de camping een plaats te krijgen kan je ook via organisatie een plaats boeken. Die kopen ook plaatsen in.
Dit hebben wij de eerste keer gedaan en dat is percies de zelfde prijs als de camping zelf.

Geplaatst door: ® Wil 18.09.2010 18:50
Ik had al eerder gereageerd, maar zoals ik al schreef hebben wij nooit problemen ondervonden, en als je op camping Laguna in Casttelo D'Empuries boekt, en je kiest voor een plek een beetje in het midden, en dan bedoel ik dus niet langs de randen en niet op het eind van een laan ( bij de splitsingen) heb je heel grote plekken wij hebben daar ooit op een plek gestaan als ik me het nog goed herinner was het of 37 of 17 die plek was zo groot dat je er zonder problemen zelf twee grote caravans op zou kunnen zetten plus de auto. En hier ook geen enkel probleem om met 6 man of meer te staan.
De laatste jaren staan wij op Bella-Terra in Blanes en daar ook gewoon met meer dan 6 personen op één plek gestaan. Wij hebben dus een grote caravan 7 meter incl dissel, daar nogeens een voortent plus luifel aanvast dus totaal 8,25 diep maal 6 meter breedte.
Plus 2 tenten naast de caravan en de auto afhankelijk hoe we de opstelling hebben staan ( ivm de extra tenten) of naast de caravan of half op het pad.
Zagen ook dat er vlakbij eerst tenten werden opgebouwd ( 4 tenten op één plaats) en een aantal dagen later kwamen één van de ouders ernaast met hun caravan staan. Dus wel op twee plekken want alles op één plek was dus niet mogelijk, maar reserveren naast elkaar ( zelfs 3 plekken naast elkaar ) is daar mogelijk.

Geplaatst door: ® Anita 18.09.2010 19:43
@Bibi. Dankjewel voor de info. Het zal wel goedkomen dan. Wij zijn er wel uit (mijn man kwam met het voorstel om toch naar Castell Montgri te gaan) en gaan zo spoedig mogelijk reserveren. Ben benieuwd.

Geplaatst door: ® Anita 18.09.2010 20:01
@Bibi. Je mag toch wel een foto sturen roept mn man net, dan kunnen we het even zien. Weet niet of alle plaatsen daar een beetje hetzelfde zijn want op Cypsela hadden wij een superplek maar de plaats naast ons had in het midden een boom staan waardoor je daar alweer goed moest kijken hoe en wat je ergens kwijt kon. En zo had je meer rare plaatsen op Cypsela met bomen op de plaats. Dit jaar hadden we als eerste vakantie en hadden we geluk dat het echt niet vol was daar dus als de aangewezen plaats niet naar onze zin was geweest waren er nog genoeg andere leuke plaatsen. Weet dus niet hoe het op Castell Montgri is. Kom maar op met die foto :)

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 1 van 3