Forum Onderwerp - Naar Frankrijk (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ria 14.09.2010 20:45
Wij willen volgend jaar heel graag naar Zuid-Frankrijk. Wij zijn nu al een aantal jaren op vakantie geweest naar Spanje, gestaan op camping l 'amfora (2 jaar) en camping El Delfine Verde. Beide campings erg goed bevallen, maar zoek nu ongeveer dezelfde soort campings als deze 2 in Zuid-Frankrijk.
Hebben jullie tips? Alvast heel erg bedankt!

Geplaatst door: Anita 14.09.2010 21:30
Misschien moet je eens gaan kijken bij het forum op camping-frankrijk.nl Daar kan je heel veel vinden.

mieke 14.09.2010 21:47
Misschien le Serignan plage van Yelloh in Serignan-plage? Wij vonden dit een hele fijne camping. Zelf hebben we ook op l'Amfora gestaan. Dit is zeker een ook een topcamping!

Geplaatst door: Ine 14.09.2010 22:26
En als je iets jongere kinderen hebt is camping Aloha Yelloh in Serignan Plage een aanrader. De camping die Anita aangeeft ook een aanrader.
Verder zijn wij nog op camping Domaine De La Yole in Valras plage en Le Soleil in Argeles Sur Mer geweest. Deze 2 campings zijn ook aanraders en voor jeugd genoeg te beleven.
Mocht je naar de Cote d 'azur (prachtig gebied) willen kan ik camping Leï Suves in Roquebrune sur Argens (meer voor de iets kleinere kinderen vonden wij dan) en camping Les Tournels in Ramatuelle aanraden! Deze 2 campings zijn ook erg mooi en leuk, liggen alleen niet direct aan zee, maar wel dichtbij.
Succes met je keuze Ria en veel plezier in Zuid-Frankrijk.
Wij zijn dit jaar naar l 'amfora voor het eerst geweest, inderdaad een erg leuke en mooie camping, alleen kiezen wij voor volgend jaar ook weer Zuid-Frankrijk. Wij proberen een plaatsje te reserveren op camping la Sirene in Argeles Sur Mere.

Ed 18.09.2010 10:11
JAMMER ,ik denk niet dat je dat daar vind.
Camping zullen wel goedkoper zijn in Frankrijk maar,
die fransen nemen het niet zo nauw met het sanitair(als je 'l amfora gewent bent)
dus daar ga je echt op achteruit.
En ik denk dat je de gezelligheid van Spanje daar ook niet vind.
dus ga weer lekker naar Spanje is mijn advies.
Frankrijk mooi land maar daar moet je snel doorheen .

Geplaatst door: Ria 18.09.2010 13:53
Ed, aan zo'n reactie heb ik niets, wij willen gewoon graag naar Zuid-Frankrijk en op camping l 'amfora was inderdaad het sanitair perfect te noemen (beter kan eigenlijk niet), maar in Frankrijk zul je op sommige campings ook gewoon goed sanitair hebben. Het sanitair hoeft echt niet zo als op l'amfora te zijn (was namelijk op El Delfin Verde ook niet), maar we willen wel gewoon net sanitair en zoeken een soort gelijke camping als de 2 campings waar wij geweest zijn.
De campings die genoemd zijn zien er erg mooi en leuk uit, dus genoeg keuze.
Alle andere heel erg bedankt voor jullie reactie, daar kan ik tenminste wat mee. Overigens worden deze campings die hier aangegeven zijn ook goed beoordeeld op verschillende sites en ja Ed het sanitair ook.

Geplaatst door: ® daphne 18.09.2010 21:06
Ik kan me de reaktie van Ed wel voorstellen.
Camping Serignan plage zal aan je wensen voldoen, maar als je campings in Spanje gewend bent dan zal het sanitair (vooral het schoonmaakgebeuren) tegenvallen. Maar als je dat voor lief neemt kan je daar een hele fijne vakantie hebben.

Geplaatst door: Ria 19.09.2010 00:19
Ja ik ga niet een land ontwijken, omdat het sanitair misschien een keer wat minder schoon wordt gehouden, overigens zijn er vast zat campings waar het sanitair goed wordt schoongemaakt. Ik zie op veel sites hogere cijfers voor het sanitair op campings in Frankrijk dan op camping El Delfin Verde en dat vonden wij al helemaal goed en schoon. Van camping l 'amfora was inderdaad echt brandschoon en dat zul je ook niet zo snel meer tegenkomen en ook niet in Spanje!
Wij overnachten altijd onderweg in Frankrijk, heen meestal in Macon en terug in Bulgneville (camping Porte Des Vosges). De municipal in Macon heeft gewoon sanitair, iets verouderd, maar wel schoon en camping Porte Des Vosges heeft super schoon en net sanitair en dat is toch echt in Frankrijk. Het is echt niet zo van als je de grens over gaat dat gelijk de mensen anders zijn en er dus minder of beter wordt schoongemaakt.

mieke 19.09.2010 12:46
Ria,
Laat je zeker niet tegenhouden door de verhalen dat het sanitair vele malen minder schoon is dan in Spanje. Frankrijk is ook gewoon leuk! En heeft prachtige campings. Ga je met of zonder kinderen? Zo ja, welke leeftijden hebben ze? le Serignan plage is leuk voor alle leeftijden. Aloha Serignan plage is leuk voor wat jongere kinderen en Cala Gogo in St. Cyprien is weer leuk voor wat oudere kinderen.

Geplaatst door: Ria 20.09.2010 12:13
Hallo Mieke,
Wij gaan met 2 kinderen van 11 en 14 jaar oud (jongens). Het is net zo'n tussenleeftijd. Ze gaan niet meer mee doen met de kleintjes en ze kunnen ook nog niet uit.
Wat wij leuk vinden is dat er leuke toernooitjes worden georganiseerd en een camping aan zee met een mooi zwembad en op de camping moeten redelijk wat Nederlanders komen.
Wellicht dat jij misschien een leuke en mooie camping weet die voor ons geschikt is?

Alvast heel erg bedankt.

mieke 20.09.2010 13:40
Hallo Ria,
Toen mijn kinderen de leeftijd hadden die jouw kinderen nu hebben zijn we 2x achter elkaar naar le Serignan-plage geweest. Ik heb niets anders dan lof over deze camping. Ik kan echt niets negatiefs bedenken. Het personeel is hier zeer vriendelijk van de receptie, zwembadpersoneel, bakker aan toe.De bakker verkoopt verukkelijk brood, het restaurant is prijs/kwaliteit goed, leuk zwembad met glijbanen, prachtig strand, gezellige avondanimatie en voor je zelf: heerlijk het balneo-bad! En genoeg leeftijdgenootjes voor je kinderen. Ik ben ook op le Farret in Vias-plage geweest (ook van Yelloh) maar dat vond ik net iets minder gezellig. Het strand is vrij smal, dus soms zoeken naar een plekje en als je op een verkeerde plek staat heb je enorm last van lawaai van het straatje van Vias-plage. (tot diep in de nacht). Ook hier wel leeftijdgenootjes en al het personeel even vriendelijk, goed restaurant, prima supermarkt, zwembad vond ik ook wat minder, vrij klein en geen gras er om heen. (de bedjes zijn uiteraard altijd bezet). Maar goed, elk zwembad is in het hoogseizoen vrij druk. Succes met je keuze!

Geplaatst door: Ria 20.09.2010 16:56
Hartstikke bedankt, ik denk dat we dan voor Le Serignan plage gaan in Serignan want lees positieve verhalen over deze camping en u bent er ook geweest met kinderen in dezelfde leeftijd toen.
Ik heb een collega en die is afgelopen zomer toevallig naar Club Farret in Vias plage geweest, zij heeft een fantastische vakantie gehad zij ze. Ik kan dan aan haar eventueel ook nog even wat informatie navragen over Club Farret. Zij ging er alleen heen met wat oudere kinderen (15 en 18 jaar oud).

Geplaatst door: ® daphne 20.09.2010 23:11
Hoi Ria, van Serignan Plage zul je geen spijt hebben. Ik weet niet of je kinderen in de leeftijd zijn om een keer alleen te blijven, maar dan zou ik zeker samen met je partner een keer relaxen in de Balneo. Echt heerlijk. Jammer dat ik er toen niet veel gebruik van kon maken, want ik kwam een paar dagen na aankomst in het ziekenhuis terecht en de rest van de vakantie heb ik het plafond van onze caravan bestudeerd '(