Forum Onderwerp - Zoveel moois in Spanje dan alleen maar de bekende costa's (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Bibi 24.09.2010 17:59
Ik merk dat heel veel mensen zeggen en denken, pff spanje drukte,drinken, nl campings enz. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voordat ik naar Spanje ging er ook zo'n beeld over had. Maar ben er intussen achter dat Spanje ook zoveel moois heeft om te gaan zien en ontdekken en vooral ook proeven.
Na heel veel jaar Frankrijk met ook zovvel moois zijn we nu gek op Spanje om daar nog heel veel te gaan zien.
Hebben jullie nog leuke tips of ervaringen over dit item?

Geplaatst door: ® marjolein 24.09.2010 21:53
Na 15 jaar naar Frankrijk zijn wij de laatste 2 jaar naar Spanje geweest. We hebben nu 2 x een rondreis door het binnenland gemaakt, want wij houden niet zo van een strandvakantie. We hebben in Spanje schitterende plaatsen gezien en heerlijke gerechten gegeten en leuke dingen meegemaakt.Prachtige natuur en cultuur.
In het binnenland kom je echter niet zoveel Nederlanders tegen, we hebben maar weinig 's avonds nog een glasje gedronken met aardige mensen die we onderweg tegenkwamen.Ik denk dat je voor "vakantievriendjes' voor de kinderen toch echt aan de costa's moet zijn.

Geplaatst door: bernadette 25.09.2010 16:50
Paar maal naar de Spaanse Pyreneeen geweest, op verschillende plaatsen. Mooie plaatsjes, schitterende natuurparken.
En campings in het binnenland hebben altijd plaats. Nog nergens voor een gesloten slagboom gestaan.
Daarom reserveren we ook nooit.
De steden Barcelona, Madrid, Valencia enz. zijn natuurlijk ook de moeite waard. De eerste al uitgebreid bezocht, maar we zullen nooit een hele vakantie in een stad doorbrengen. Wij zijn meer van de natuur.
Aan de costa's zul je ons niet vinden. Wij zijn geen strandmensen. Hooguit een middagje strand, dan is het wel weer genoeg.

Er is nog genoeg te ontdekken in Spanje. We komen daar zeker terug.
Helaas, is er in Europa nog heel veel moois te zien en moeten we keuzes maken.
Erg hè ;)