Forum Onderwerp - 1e keer El Delfin Verde (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jacquelien 27.09.2010 13:48
Wij gaan volgend jaar voor de 1e keer naar Spanje, naar camping El Delfin Verde. Het ziet er op de "plaatjes" allemaal hartstikke leuk uit en heb er nu al zin in. Het enige wat me altijd een beetje zorgen baart zijn de verhalen over gasten die al jaaaaren achter elkaar op deze camping komen. Voor mezelf maakt dat helemaal niets uit, maar vraag me altijd af of mijn zoon van dan 13 (enigkind) een beetje contact krijgt of dat het moeilijk is om in zo'n bestaande groep te komen. Gaan er nog meer mensen in de periode 23 juli t/m 6 augustus voor de 1e of 2e keer naar deze camping met knullen in de leeftijd van mijn zoon ?

Geplaatst door: bibi 27.09.2010 14:50
Het word vaker gezien als een probleem, maar dat hoeft het niet te zijn. Als ouder kan je ook een handje helpen om contact te maken.
Als je naast iemand staat die al kinderen in die leeftijd heb is het meestal al gauw een praatje maken. Maar is dat niet het geval dan kan je bv. bij de douche wc eens iemand aanspreken.Ik moet zeggen dat ik weleens een hadje help als de kinderen het zelf niet durfen. Meestal stel ik gewoon de vraag van: zeg wat doen jullie zoal op de dag en de avond? dan krijg je vaak gewoon netjes antwoord en dan zeg ik ook soms weleens van zou hij of zij een keer met jullie mee mogen vaak word dan al gelijk afgesproken elkaar op een tijd te halen of ergens te ontmoeten. ik moet zeggen dat het altijd postitief is uitgepakt.

Geplaatst door: Jacquelien 28.09.2010 10:32
Hai Bibi,

Dat deed ik vroeger ook hoor op deze manier, werkte altijd goed. Maar met een leeftijd van 13 hoef je daar niet meer mee aan te komen. Die jongen zou zich denk ik kapotschamen als ik dit nu nog op deze manier zou doen. Zoals je zegt....het blijft altijd lastig, hij heeft natuurlijk ook geen broer/zus om samen ergens op af te stappen. Tis ook geen jongen die makkelijk iemand aanspreekt, beetje afwachtend typetje zeg maar (van wie die het heeft ??????)
Daarom pols ik vooraf eens even of er mss meerdere mensen met kids in die leeftijd gaan. Gelukkig hebben we nog even de tijd. Nu al geboekt voor volgend jaar juli...pfffff, het wordt steeds gekker hahaha. Maar bedankt voor je tip Bibi !

Geplaatst door: Ineke 28.09.2010 20:58
Wij zijn afgelopen zomer voor het eerst naar El Delfin Verde geweest. Het is een grote camping, dus genoeg gasten die er voor het eerst komen. Er komen op elke camping gasten jaren terug, maar op deze camping zeker niet meer dan op andere campings.
Mijn zoon (ook enigkind, net 15 jaar geworden) had snel contact met andere kinderen. Het is wel een grote camping en dan heeft over het algemeen mijn zoon meer moeite om contact te vinden, maar gelukkig was dat hier niet het geval.
Het is een mooie camping aan zee die ik je zeker kan aanraden. Ik hoop dat je zoon makkelijk in contact komt met andere kinderen.
Mijn zoon maakt best moeilijk contact (vind het moeilijk om zomaar op iemand af te stappen), maar de laatste jaren gaat het gelukkig wel wat makkelijker.

Geplaatst door: Jacquelien 29.09.2010 12:06
Hoi Ineke,

Fijn om je ervaring te lezen en ook heel herkenbaar. Best vervelend als je kind zo'n moeite heeft met contact te zoeken. Als hij eenmaal iemand kent is hij er hartstikke leuk mee en dan ook totaal niet meer verlegen ofzo. Maar ja....die 1e stap he !
Heb afgelopen zomer (in Nederland) voor een week een vriend van hem meegenomen, maar om dat nou met 2 weken Spanje te doen gaat me wat ver.

Dus jij hebt goeie ervaringen met deze camping.....goed om te lezen. Het zal met zoonlief ook allemaal wel loslopen (hoop ik). Bedankt voor je reactie !