Forum Onderwerp - Advies waarheen in december in Spanje met camper? (Gesloten voor reacties)

vd Lee 12.10.2010 14:26
In december willen we met onze camper voor het eerst richting Spanje gaan, maar we weten helemaal niet waar het dan het beste is qua temperatuur. Wie weet dat wel? En kan ons adviseren? En moet je in Spanje altijd op een camping staan of mag je ook vrij kamperen? Als je op een camping moet, dan ook graag advies van niet zo'n dure a.u.b. want in onze camper zit in principe alles.

kea 13.10.2010 13:09
Er is een campersite
http://www.campersite.nl/bestemmingen/zuideuropa/spanje.php
Vaak is het onder Barcelona al mooi weer en dan bij Valencia en Alicante is het vaak ook mooi weer. Officieel mag je niet vrij kamperen, maar wel met toestemming van de eigenaar.

ivo 13.10.2010 21:10
Ligt er een beetje aan hoe lang je gaat, als je voor langere tijd gaat campings zat waar het in de winter met 2 personen niet meer dan 10 euro per dag kost, zelfs inclusief stroom.

Zelf zou ik erover nadenken wat ik wilde: natuur of drukte. Wil je een prachtig natuur gebied denk dan aan Andalusia. bv cabo de gata, of de alpugarras.

Andalusia heeft iha ook een betere temperatuur, maar dan moet je weer niet in de bergen gaan zitten. Grote delen van de spaanse zuidkust zijn verpest met plastic kassen: costa del plastica.
Natuurlijk met alle benodigde bestrijdingsmiddelen, vandaar mijn tip: cabo de gata.