Forum Onderwerp - Castell Montgri (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Anita 16.10.2010 12:46
We hebben de pre-booking binnen. Nog ff betalen en dan volgend jaar van 6 tot 20 aug. naar de camping. Voor het eerst met een tent (caravan blijft in Nederland staan). Ben zeer benieuwd. Wie gaat er nog meer in deze periode naar deze camping?

Geplaatst door: Bibi 16.10.2010 17:44
Kijk eens op de hyves van castell montgri, daar staan ieder jaar veel datums van mensen die gaan. Kunnen de kinders ook al contact met elkaar maken.

Geplaatst door: Anita 16.10.2010 22:54
Heb de hyves van Castell Montgri vanmiddag al toegevoegd. We zullen zien. Was wel grappig. Zo hebben we dit jaar ook contact gekregen met mensen die naar dezelfde camping in Frankrijk zouden gaan net als wij. Alleen kwam toen de overstroming, camping dicht voor de rest van het jaar en zijn we uitgeweken naar Cypsela. Spanje blijft mij meer trekken dan Frankrijk ook omdat ik de taal een beetje. Kan me er in ieder geval wel weer op verheugen.

Geplaatst door: Carlijn 21.10.2010 15:53
Wij zijn er van 1 augustus tot 18 augustus. Wij gaan met de caravan erheen. We hebben 3 kinderen van 8, 12 en 16 jaar.
We hebben een aardig grote caravan, maar niet gereserveerd voor een grotere plek, dus hoop dat de plek wel groot genoeg is, maar dat komt vast wel goed.
Het wordt de eerste keer dat we deze camping gaan bezoeken, maar volgens een collega een erg mooie en leuke camping.

Geplaatst door: Anita 21.10.2010 18:43
Onze kids zijn volgend jaar in de vakantie 11, 14, 16 en 17 (meisje van 14 en de rest jongens).

Geplaatst door: Joan 24.10.2010 22:58
Wij huren iets, en komen maandag 25 Juli en gaan vrijdag 12 augustus weer naar huis.
We rijden heen in 2 dagen (eigenlijk 1.5 dag) en terug in 1 keer.

Geplaatst door: Frank 25.10.2010 21:23
Wij komen 8 augustus aan en gaan 25 augustus weer naar huis, gaan met onze eigen caravan.
We hebben nog niet geboekt, maar doe ik binnekort wel, even kijken of ik vrij kan nemen deze periode. Vorig jaar ook in deze periode gestaan en is ons toen erg goed bevallen.
Ik kom alleen met mijn kinderen van 12 en 16 jaar oud.

Geplaatst door: nancy 03.06.2011 23:26
Wij zijn er van 14-31 augustus kinderen 2 jongens 6 en 13 en een meisje van 11
Vrienden van ons komen 3 dgn later met 4 jongens 13-11-8-4 jaar.

Geplaatst door: Anton 09.08.2011 11:55
Wij zitten er aan te denken om onze eigen caravan te verkopen en voortaan stacaravans te huren.
Reden is toch wel het rijden met caravan, tot nog toe alleen in Frankrijk geweest met een max. van 1100 km, maar we willen eens naar Spanje.
Ik zit een beetje rond te speuren, bij de organisaties die caravans verhuren, gisteren had ik ergens iets gevonden wat op 2600 euro uit zou komen en vandaag kom ik niet lager als 3150 euro.
Geen idee waar ik gisteren allemaal heb zitten kijken.
Misschien iemand tips welke organisatie op de gezelligste plekken staan en welke de goedkopere zijn?
We zijn met 2 volw en 1 kind, dus het hoeft niet de allergrootste te zijn, maar een ligbedje erbij en parasol bijv, lijkt me wel aangenaam.

Geplaatst door: Car2 09.08.2011 15:38
Je zou ook kunnen overwegen om hem te stallen in Spanje.
http://www.parkingcaravancostabrava.com/ (NL eigenaar), maar er zijn daar nog meer bedrijven zoals Caravan Inn (heeft volgens mij nu nog meer overdekte opslagruimte erbij gekregen).
De mensen die ik tot nu toe hierover gesproken heb, waren erg tevreden. Je zag ook dagelijks op de camping dat de caravans gehaald en gebracht werden.
Nadeel is: Je moet heel veel spullen achterlaten in de caravan. Stoelen, tafels etc. Heb je deze thuis ook nodig dan moet je dubbel aanschaffen

Bevalt het niet, dan kun je altijd nog de caravan verkopen.

Geplaatst door: Bibi 09.08.2011 16:10
Hoi Anton,
Het is idd een optie om hem in Spanje te stallen als je van plan bent om er meerdere jaren naar toe te gaan.Ken meerdere mensen die dat doen en die zijn zeer tevreden.

Je heb op Castell montgri heel veel organisaties.
Even google.
De een is nog mooier als de ander.
Ook het prijs verschil is er maar dat wil niks zeggen van de ligging of de caravan.

Ik heb hele mooie gezien op een afschuwelijke plaats.
En weer leuke kleinere op een prachtig plek.

Geplaatst door: bibi 09.08.2011 16:12
Wat ik nog wilde zeggen. Als je een stacaravan boek dan kan je voorkeur op geven maar houd er rekening mee dat dat geen garantie is dat je het ook krijg. Betrefd de plaats dan.

Dat is 1 van de reden ook dat ik nog het liefs met mijn eigen spul ga.

Geplaatst door: Anton 09.08.2011 18:00
Stallen zitten is inderdaad ook een optie, maar hoe gaat dat dan met de verzekering. Heb je dan daar een verzekering of via je eigen verzekering in Nederland.
Hebben jullie geen problemen met het buitenstallen, vocht of zo in de caravan, niet dat ie na een jaar zo muf ruikt?

Bibi weet je toevallig welke organisatie het goedkoopst zijn met verhuren van stacaravans?
Ik hoorde via via iemand ie had nu 3 weken gestaan voor 2600 euro, maar heb al wat rond gegoogled kom echt niet onder 3000 euro voor 3 weken.
Kan het zo niet nagaan bij wie hen nu geboekt hadden.

Bedankt voor jullie reacties

Geplaatst door: bibi 09.08.2011 19:36
Als je ehm in Spanje stal is hij daar gelijk verzekerd. Dat zit bij de prijs in. Ze zijn in Spanje verplicht de caravan te verzekeren anders mogen ze geen stalling aanbeiden. Je kan ook binnnen stallen.

Ik weet zo niet wie de goedkoopste is.
Dat ligt er aan wanneer u wilt gaan.
Homair is een franse organisatie en die was dit jaar voor 2 weken 1870 in de bouwvak.
Als u de weken weet dan kan ik wel even kijken. Maar de meeste zijn echt niet goedkoop hoor in het hoogseizoen.

Geplaatst door: Anton 09.08.2011 20:17
Het zijn echt absurde prijzen voor een stacaravan.
We gaan erg toch eens over nadenken om daar een stalling te zoeken.
Heb er al 1 gemaild en die zegt inderdaad wel plek te hebben als ik ze volgend jaar april/mei mail.
Als ik een campingplaats boek, kan ik neem ik aan niet op plek reserveren, het is daar denk ik ook zo dat ze een plek vrijhouden en als je aankomt kan je zien wat er vrij is.
Liggen de grote plekken mooier op de camping of zijn de kleinere ook goed te doen?

Geplaatst door: bibi 09.08.2011 20:57
ik heb evt. ook nog wel een adres voor stalling.En folder van mee genomen.
Je kan bij reservering aangeven waar je het liefs wil staan. Ze houden er dan zoveel mogelijk rekening mee.
je komt in ieder geval wel in de buurt van dat plek.
De grote plaatsen zijn niet bijvoorbaat mooier.
Het is waar je van houd maar de grote plaatsen liggen op de hoeken in het rode gedeelte aan de binnen kant zeg maar van de weg naar het glijbanenbad.
Je heb ook plaatsen met een wasbak en koudwater kraan.
De normale plaats hebben wij altijd en die vinden wij groot genoeg.

Geplaatst door: Anton 09.08.2011 22:34
Hoe doen jullie dat met de gasflessen?
In Nederland mogen die niet in de caravan blijven staan, maar om dat nou allemaal mee terug te moeten nemen in de auto, zo groot is ie niet, de kleding moet mee terug, beddegoed misschien, anders ligt een slaapzak ook zo het hele jaar in de caravan of hoe moet ik dat zien?

Geplaatst door: Monique 11.08.2011 19:30
@anton , ik zou idd het beddegoed de handdoeken en kleding mee terug nemen maar de rest kun je lekker in de caravan laten liggen .

Geplaatst door: Anton 12.08.2011 21:08
Ik ben nog aan het rondzwerven op internet over stacaravans en als ik bij keycamp via Ierland kijk dan zijn het wel goeie prijzen.
Bibi weet jij of dat ook wat uitmaakt als je via ierland boekt waar dan die caravans van Keycamp staan?

Alvast bedankt!

Geplaatst door: bibi 12.08.2011 21:42
Het maakt niet uit via wie je boekt, ligt aan het type waar ze staan. Van Keycamp staan er behoorlijk wat. voor aan tegen de berg omhoog en achter aan achter het panoramabad. Daar heb ik foto's van op hyves staan.
Kan je nu al boeken voor 2012? Reken je wel om naar de euro?

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2