Forum Onderwerp - Camping Rodas in Roses (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Lonneke 19.11.2010 21:18
Wij gaan volgend jaar naar camping Rodas. We zijn een gezin met 3 kleine kinderen van 4, 7 en 9 jaar oud. We gaan met caravan erheen (Hobby 560). We hebben geboekt voor zaterdag 30 Juli en willen vertrekken 29 Juli.
Wie weet hoe deze camping is, leuke camping voor onze kinderen?
Verder hoe is de reis? We gaan voor het eerst zover met de caravan. Vorig jaar Belgie met de caravan en dat was voor ons het verst...verder nog nooit.
Wie weet een leuke overnachtings camping op ongeveer 800km afstand van Dordrecht. We denken zelf rond Lyon te komen.
We hopen op tips en campingervaringen.

Geplaatst door: Car2 21.11.2010 10:46
800km: municipalcamping in Macon
Zaterdag 30 juli is een zwarte zaterdag.
Je zult zeker vanaf Lyon in de file staan. Tussen 12.00 uur en 14.30 uur is er geen parkeerplaats te vinden op de Parkeerplaatsen.
Rijen voor de tolhuisjes, benzinestations.
De kans is ook heel groot, dat je vrijdag na Dyon ook in de file terecht komt.

Tja, wat zijn de opties?
Donderdag namiddag al vertrekken, ongeveer 400km rijden? Vrijdag zoveel mogelijk km maken, zover mogelijk Lyon voorbij. Je kunt best wel om 21.30 uur aankomen op een overnachtingscamping op donderdag.
Plan (in ieder geval) voor de kinderen een sanitaire stop voor Lyon.
Zaterdag evt. N-wegen rijden, pauzes kun je ook houden op bedrijventerreinen/parkeerplaats supermarkt in dorpjes.
Kies een aantal overnachtingscampings, maar ga deze niet reserveren, zorg dat je daar ongeveer 17.00 uur bent of bel vlak van te voren. Vertrek weer heel vroeg van de camping.
Koop ook het gele Michalin wegenboek als je N-wegen of D-wegen wilt rijden. TomTom wil je nog weleens steeds dwars door dorpjes sturen, volg dan de aangegeven borden.

Mocht je onderweg (stok)brood willen kopen, kijk bij het aanrijden van de camping of je onderweg een boulanger (bakker) ziet. Deze zijn 's morgens om 7.00 uur al open.
Koop dan 's ochtend bij vertrek je brood, auto+car kun je best wel even aan de weg parkeren, het is nog heel rustig en ga lekker ontbijten om 9.00 uur op een parkeerplaats.
Brood op de camping is er meestal pas vanaf 8.00 uur.
Voor de heenreis kun je natuurlijk ook genoeg ongesmeerde broodjes vanuit NL meenemen.

Onze ervaring: men stond stil op de snelweg (10 km per uur), maar wij reden redelijk goed door op de N-wegen (60 km per uur). Onze kinderen waren op binnenwegen ook veel rustiger in de auto. Er is veel meer te zien voor hun. Op de snelweg is het alleen maar asfalt en verkeer.


Je kunt ook zondag vroeg vertrekken en op maandag aankomen, geen files

Mario 21.11.2010 13:32
Wij zijn 4jaar geleden op deze camping geweest. De plekken zijn er erg klein wij hadden een Fendt 490 en met voortent eraan konden wij er niet meer voor zitten. Voor de kinderen is er geen animatie en het zwembad steld niet veel voor. Naar het strand is best nog een eind lopen langs een drukke weg. Ook was het sanitair verouderd en niet echt schoon.

Geplaatst door: ® Wil 21.11.2010 14:50
Laat ik eerst beginnen over deze camping, hebben er nooit gestaan maar wel wezen kijkjen, dit is echt een camping waar je hutjemutje staat op elkaar, de scheerlijnen van je buren en jou staan door elkaar heen dus denk hard na of je dit wel zou willen.

Verder reizen, wij vertrekken altijd in de nacht van donderdag op vrijdag, rijden dan door tot ongeveer montpellair zijn daar dan eind van de middag begin van de avond en hebben er dan ongeveer 1200 km opzitten.
Ook met caravan en dat is makkelijk te doen zelfs al is het de eerste keer dat je zover weggaat.
Ben je in iedergeval ruim Lyon voorbij en op zaterdag ochtend bijna nooit files meegemaakt dit kom omdat wij dan meestal vroeg vertrekken alleen na Perpignan richting de Spaanse grens soms wel wat drukte alhoewel we dit jaar ook niets hebben ondervonden op dit traject.

De N-Wegen zou ik zeker vermijden, dan duur de reis uren en uren langer en op de N-Wegen gebeuren de grootste en meeste ongelukken in Frankrijk, en het scheelt mischien hooguit een paar tientjes Tolgeld maar je ben het dik en dubbel kwijt aan brandstof omdat je meer km's moet rijden meer moet optrekken, terugschakelen etc. etc.

Gewoon Route Du Soleil rijden, uiteindelijk het goedkoopste omdat je minder brandstof verbruik, en je zeker een halve dag korter rijd dan via de N-Wegen.
Tenslotte rijd op nog geen 10% na iedereen over Rote Du Solei

Geplaatst door: Car2 21.11.2010 16:34
@Wil: Je vergeet te schrijven dat jij altijd de eerste weken van juli gaat. Dat is een hele andere verkeerssituatie dan op de zwartste zaterdag vertrekken.
Lonneke heeft 3 kinderen op de achterbank, niet zo leuk als je urenlang op die zaterdag in de file staat en nergens een rustpauze kunt houden.
Dan kun je onder Lyon verkiezen om via Pierrelatte ri Bagnol sur Ceze ri Nimes te rijden via de N-wegen.
Je bespaart inderdaad een paar tientjes tol, maar dat ben je niet dubbel kwijt aan extra bezinekosten. Tanken aan de N-wegen is nl. ook goedkoper. Misschien ben je met optrekken en schakelen iets meer brandstof kwijt, maar de meeste kruispunten zijn jaren gelden allemaal vervangen door hele grote rotondes en kun je in de dezelfde snelheid bijna altijd gelijk doorrijden.
Brandstofkosten hebben wij niet uitgerekend. Belangrijker vonden wij dat we met de kinderen konden doorrijden.
Vraag Wil: heb je ooit N-wegen gereden ipv de Route Soleil?
Wij wel, over de jaren duizenden km's (afhankelijk vd bestemming/verkeersdrukte), misschien hebben wij geluk gehad, maar geen ongelukken gezien wel op Route Soleil.

Geplaatst door: Lonneke 21.11.2010 17:28
Ten eerste wij willen sowieso niet via de N-wegen rijden, dit omdat wij snel op onze plaats van bestemming willen zijn en we met caravan rijden.
We zullen nog eens even goed nadenken dan over de camping, het leek ons een leuke en gezellige camping.
Volgende keer maar niet op zaterdags rijden, ik heb al van verschillende mensen gehoord dat je beter niet op zaterdags kunt reizen in Juli en Augustus....
We zijn benieuwd hoe het dan gaat bevallen met de files....
Ik hoor nog wel meer van jullie.

Geplaatst door: ® donald 21.11.2010 18:10
Moet je deze vraag nog serieus nemen?

Je hebt al geboekt en gaat nu vragen of het op die dagen aan te rijden is en hoe die camping is.

Het lijkt mij als je voor het eerst naar Spanje gaat, dat je eerst het hele internet afstruint en vragen stelt voordat je boekt en niet achteraf vragen gaat stellen.

Succes

Geplaatst door: Car2 21.11.2010 19:07
Sowieso geen N-wegen, omdat je snel op de bestemming wilt zijn en met de caravan rijdt???
Nou wij ook en met de caravan, maar N-wegen zijn soms sneller dan stilstaan. N-wegen zijn fatsoenlijke 2-4 baanswegen.
Tja als je sowieso geen N-wegen wilt rijden dan kan ik je maar één advies gegeven, lekker in de file blijven.

Hoe het dan gaat bevallen met de files???
Een voorbeeld wat jullie te wachten staat: In de hitte urenlang over enkele km's doen, zeurende kinderen op de achterbank, stress, geradbraakt.
Parkeerplaats zoeken, zwalk je weer een kwartier langzaamrijdend over de overvolle giga parkeerplaatsen, helaas geen plaats, weer terug naar de snelweg ertussen proppen. Volgende parkeerplaats, weer helaas: "maar Mamma je zei dat we gingen stoppen, ik moet plasssssen"
Dit honderden km's lang.
Moet je eens optellen hoeveel tijd je dan verprutst met zinloos zoeken naar een parkeerplaatsje.
Motor kan warm worden door filerijden, airco moet dan uit, nog meer hitte.
Of je moet wachten op de panne-dienst. Op zaterdag is er geen garage open in Frankrijk.
Bellen met ANWB steunpunt Lyon, heel lang wachten: er zijn xxx voor u.

Sterkte en een fijne vakantie.

Geplaatst door: ® Wil 21.11.2010 20:20
Car2......

Wij rijden niet altijd de eerste weken van Juli toevallig wel de laatste 3 jaren omdat de schoolvakanties vroeg waren, en omdat de kinderen op voortgezet onderwijs ook nog eens een week eerder vrij hebben dan de basisscholen. Maar toen de kinderen la(a)t(ere) vakantie hadden was het ook weleens eind Juli.
En toen ook van donderdag op vrijdag 's nachts vertrokken en het zelfde gedaan, dus ruim Lyon voorbij rijden, dan overnachten en 's morgens in alle vroegte weer vertrekken.Wij hebben ook weleens bij Lyon in de file gereden maar nooit vast gestaan, de laatste 5 jaar rijden we om Lyon heen, is wel niet zo mooi qua uitzicht want door Lyon langs het water op rijden is echt een prachtige route maar langs Lyon oprijden is dacht ik ongeveer 15 km meer rijden, maar qua tijd sneller.
Ook heb ik op de terug weg weleens grote stukken N-weg gereden, maar onze zoon die gelijktijdig met zijn auto van de camping vertrok en Route du Soleil bleef volgen en ook nog eens in een aantal file's terecht kwam was uiteindelijk bijna een kwart dag ( bijna 6 uur) eerder thuis en had 100 km minder gereden dan ons, en woon maar 3 km van ons vandaan.

Wij willen gewoon op een zaterdag aankomen dus dat is de reden waarom wij voor deze dagen kiezen.
De eerste dag van de schoolvakantie vertrekken en dan op zaterdag aankomen.

In 2011 hebben de kinderen die (nog)meegaan zelfs nog iets eerder vrij dan voorgaande jaren, maar dan vind ik het net iets te vroeg om te vertrekken. In 2012 heb ik begrepen krijgen ze ( althans onze dochter die dan eindexamen doe) de 3e week van Juli pas vakantie en dat jaar ( bij gezondheid) zullen wij ook pas later gaan. Ik heb het voordeel dat ik 's zomers een lange vakantie heb van 13 weken en dus kan bepalen wanneer ik vertrek, maar wil dit wel laten aansluiten aan de schoolvakanties van onze regio.

H 21.11.2010 22:01
Met dat formaat caravan is het onmogelijk om hier te staan, jah kan wel, moet je twee plaatsen naast elkaar nemen en dan nog word het wikken en wegen om te kijken waar je gaat zitten.
Gedeeltelijk zal bijvoorbeeld de disselzijde op de plaats naast je staan, met een beetje geluk kan de voortent eraan mits het geen diepe is. En kan je naast de camping je terras maken.
Of dwars gaan staan, met de kans natuurlijk dat de dissel op de weg komt, maar dan kan er wel een grote voortent aan, op de plaats naast je die je er ook bij gereserveerd heb. En kan je nog net je auto kwijt.
Veel succes..................

Geplaatst door: Lonneke 22.11.2010 15:41
Iedereen is wel lekker negatief, komop we gaan voor het mooie weer. We snappen dat de plaatsen kleiner zullen zijn dan in Nederland en dat we in de file terecht kunnen komen.
Niet verstandig dus om op zaterdag te rijden...maar dat weten we dan voor de volgende keer. Nu schuiven we maar in de file aan, en nee we rijden niet de N-wegen...lijkt ons verschrikkelijk!

Geplaatst door: ® Wil 22.11.2010 22:07
Lonneke.....

Ik ben totaal niet negatief,wat betreft al die verhalen over file's, zeurende kinderen, geen parkeerplaatsen en dergelijke, nee ik volgt deze site al jaren en er zijn altijd mensen die doen alsof het rijden op Route Soleil het ergste is wat je kan overkomen, maar weinig mensen die ik ken die ook dit allemaal meegemaakt hebben, De meeste mensen die ik ken gaan vroeg in de nacht/ochtend rijden en zorgen allemaal dat ze Lyon zover mogelijk voorbij zijn, en als je 's morgens zo vroeg mogelijk vertrek is de kans op files klein, of kort durend.
Ga al jaren naar Spanje ( zie eerder bericht ) en als je doe wat jezelf denk te moeten doen en je niets aantrekt van kritiek van andere valt het best allemaal wel mee.

Alleen zal ik persoonlijk de opmerkingen over deze camping wel even stof tot nadenken geven.
Echt wij zijn hier wezen kijken, en zeiden gelijk "Nee dit echt niet, dit echt nooit" en als we mensen spreken die daar ook hebben gestaan zegt iedereen zonder twijfel, je voelt je net als haringen in een ton je struikel over elkaars (voor)tenten en er is waarschijnlijk in heel spanje geen camping te vinden die zulke kleine plaatsen heeft als deze.

Wij hebben zelf een caravan Antaris 510 met een dubbele voortent en luifel, de tent en luifel alleen al zijn samen 6 meter diep en die kunnen wij denk ik op elke camping wel kwijt, maar ik geef je de garantie dat dit onmogelijk is op deze camping.

Er zijn zat campings die veel ruimer zijn, en als je heb gereserveerd kan je altijd nog annuleren, en krijg je als je betaald heb je geld gewoon terug.

En als ik je zegt dat de gemiddelde plaats in Spanje al kleiner zijn dan die in Nederland ik denk gemiddeld 60 tot 70 % oppervlakte ten opzichte van de Nederlandse plekken, moet je hier aan de helft of nog minder denken.

Verder veel plezier gewenst, en uiteindelijk moet je het toch zelf maken.

as 23.11.2010 17:41
Wij zijn een aantal jaar geleden op deze camping terecht gekomen, we hadden niet gereserveerd en dit was de enige camping waar nog plek was.
we vonden het geen fijne camping. Gelukkig waren we veel op stap en kwamen er alleen maar om te slapen, dus we zijn maar blijven staan. Camping doet hokkerig aan, wij hadden 4 directe buren (links, rechts, linksachter en rechtsachter. Krappe plaatsen, weinig verkoeling (wind) doordat de camping ommuurd is en alle plaatsen door hoge heggen zijn gescheiden.
Geen animatie, geen tafeltennistafel, geen vertier voor de kinderen, enorm handdoekje leggen bij zwembad, veel lawaai, niet alleen van gasten maar vooral vanuit de omgeving, s nachts vaak wakker van sirenes.
het enige voordeel van de camping is de grote supermarkt voor de deur.
Mijn advies zou zijn: annuleer en zoek even verder, er zijn meer dan genoeg veel leukere campings in Spanje.

Geplaatst door: Lonneke 24.11.2010 17:03
Na wat negatieve meningen toch niet voor deze camping gekozen...het leek ons een erg gezellige en mooie camping.
Nu kunnen wij ook op andere dagen reizen dan die zaterdagen. Wat ik begrijp is het niet verstandig om in Juli en Augustus op zaterdag te reizen.
Wij kijken uit naar een andere camping, we zoeken een niet te grote camping voor onze kinderen van 4,7 en 9 jaar oud?
Wie weet een leuke camping. We zullen nu zondag 31 Juli vertrekken en maandag 1 Augustus willen aankomen. We zullen donderdag 18 Juli weer richting huis gaan.

Geplaatst door: Wil 24.11.2010 22:40
Niet zover van Rosas ligt Castello D´Empuries Vlak naast Empurio Brava, hier heb je Camping Laguna, een middelgrote camping met ruime plekken, en via het strand over de Muga zo naar Empurio Brava toe lopen, is zeker de moeite waard als je persé naar het bovenste gedeelte van Spanje wilt (Baai van Rosa).
Een lekkere rustige camping met Privé strand.

as 25.11.2010 22:02
misschien kan je iets meer aangeven wat je zoekt, 'leuk voor de kinderen' is nogal rekbaar.
Wil je direct aan zee, of mag een paar km het binnenland in ook? Op loopafstand van een stadje?
Wil je boven in Spanje, in de buurt van Roses of mag het nog wat verder naar beneden.
Wat vinden je kinderen leuk, willen ze perse animatie of vermaken ze zichzelf?
Hoeveel plaatsen mag de camping hebben, enz enz

sandra 16.01.2011 22:07
hoi lonneke
al wat geboekt wij hebben kinderen in de leeftijd van die van jullie en wij gaan naar playa brava dit is een camping aan zee het ligt in pals platja de pals. een schone camping en vooral het sanitair. de caming heeft een kinderbad en een bad dat loopt van 90 cm naar 2 meter.badmeesters bij het bad heelfijn.
kijk eens op www.playabrava.com en bekijk het eens op je gemak bij vragen mail maar

campingfriek 17.01.2011 15:09
Beste Sandra,

Ik heb net het vermoeden dat jij aandelen of iets dergelijk van deze camping heb.
Het is inderdaad een fijne camping, maar overal zie ik van jou het zelfde antwoord.

Geplaatst door: Car2 17.01.2011 18:51
Volgens mij komt Sandra hier al jaren. Nou en als ze het naar haar zin heeft, mag ze die tip toch doorgeven.

Het kan ook tegen je werken.
Jaren geleden heb ik ook een camping aantal keren gemeld als tip, hij zat ook zelden vol.
Maar toen we zelf wilden boeken was het helaas, geen plaats meer. We hadden ons favoriete plekje zelf weggepromoot.

Geplaatst door: Lonneke 21.01.2011 18:35
Wij gaan naar camping El Delfin Verder!