Forum Onderwerp - racefietsen rond Sant Pere Pescador (Gesloten voor reacties)

Marcel 16.01.2011 10:29
Na jarenlang in Frankrijk op vakantie geweest te zijn gaan we dit jaar naar Spanje, Sant Pere Pescador. Nu mag ik graag om de dag lekker een stukje op de racefiets rijden. Heeft er iemand ervaring met het fietsen rond dit gebied? En zo ja wat zijn mooie routes en heb je "last" van het overige verkeer.

Geplaatst door: Jos 16.01.2011 16:52
De wegen rond de camping zijn aardig druk en er wordt hard gereden!
Verder zullen er uiteraard fietsroutes zijn waar je lekker kunt fietsen/racen.
Ik kan je daarbij alleen niet helpen.

GERRY 26.01.2011 16:06
mijn man en ik komen al jaren in sant pere pescador en fietsen dan in 7-8 weken zo'n 700km op hybride fietsen
wij zijn 66 en 62 jaar oud
spanjaarden begrijpen niks van fietsen de fietspadden zijn niet zoals in Nederland maar het zijn onverharde gravelpaden dus niet geschikt voor de racefiets maar voor een mountain-bike
ik heb gezien dat men met de racefiets zelfs op de vluchtstroken van de autowegen fietst levensgevaarlijk dus
op de verharde wegen in de dorpen moet je vaak aan de linkerkant van de weg fietsen daar zijn dan fietsstroken
met de mountainbike is er gelegenheid genoeg om te fietsen
de wegen en paden in het gebied zijn plat of lichtglooiend

Geplaatst door: ® Belgskes 27.01.2011 16:22
Om heel eerlijk te zijn: ik zou met een (race)fiets de weg niet op durven in (en rond) Sant Pere Pescador.
Fietspaden heb ik er zo goed als nergens gezien en die spanjaarden rijden als gekken.
Mooie routes genoeg, dat wel, maar de factor "verkeer" valt dik tegen vind ik.

Stori 28.01.2011 13:01
Ik heb geen ervaring met Sant Pere Pescador, maar wel met fietsen in Spanje in het algemeen. Als je gewend bent om in Frankrijk te fietsen met een racefiets, dan zal dit ook wel meevallen. Koop een gedetailleerde kaart van de streek waar je bent en fiets zo snel mogelijk uit het drukke centrum of kuststadje richting binnenland en je bent daarna zo goed als alleen op de kleinere binnenwegen. Als de auto's toeteren is dat niet om je van de weg te pesten, maar omdat ze je willen waarschuwen dat ze eraan komen. Over het algemeen vind ik de Spanjaarden veel rustigere chauffeurs dan Fransen of Italianen. Laat je dus niet ontmoedigen.
Fietsroutes en- paden zijn er zo goed als onbestaande en een fietshelm is er verplicht.
Veel fietsplezier.

GERRY 28.01.2011 18:16
nog even een aanvulling op het bovenstaande bericht
een mooie route met de racefiets is naar MONESTIR DE SANT PERE DE RODES
als je bv de racefiets op de auto zet en de auto parkeerd in VILAJUIGA dan kun je over een verharde sterk stijgende weg fietsen naar de monestir een hele mooie route is 9 km lang en eventueel door naar EL PORT DE SELVA KOMT ER NOG 7 KM BIJ
of naar CADAQUES ook over geasfalteerde wegen hele mooie route over een bergweg dat is de GI 614 eventueel starten vanaf ROSES dan is er als je begint aan de GI 614 aan de rechterkant een carrefour supermakrt waar je zou kunnen parkeren de route naar CADAQUES is dan 16km lang of helemaal naar CAP DE CREUS ook een goede hele mooie route komt er nog 7km bij

vanuit SANT PERE PESCADOR kun je helemaal naar FIGUERES fietsen tot CASTELLO D'EMPURIES over de weg-is goed te doen niet te druk- en vandaaruit loopt een onverhard pad helemaal tot het centrum van FIGUERES maar onverhard is niet voor de racefiets
maar je kunt ook bij CASTELLO D'EMPURIES over de servei weg en via het dorp VILA SACRA naar FIGUERES
dat gaat dan over geasfalteerde wegen dus met de racefiets te doen


Geplaatst door: willem 28.01.2011 20:54
marcel,

Ik neem ook altijd mijn racefiets mee naar frankrijk en spanje.
Wij stonden op een camping in CASTELLO D'EMPURIES. van daaruit ging ik richting rosas langs het aquapark naar cadaquas.
mooie route deng ongeveer 12 km klimmen 5% gemiddeld.

ook van daaruit naar llansa en port bou gereden, naar het eerste plaatsje in frankrijk en weer terug.
was ongeveer 120 km mooie route.
heb altijd een kaart bij me.

veel plezier,
willem

Marcel 28.01.2011 23:08
Leuk ineens deze reacties na een een kleine 2 weken forumstilte op dit onderwerp. Ik heb begrepen dat net boven Rosas het ook goed fietsen is, alleen van sant pere pescador richting Rosas is een drukke weg wat ik begrijp.

Tips blijven welkom.

Geplaatst door: Bart 08.02.2011 21:51
Beste Marcel, vanuit sant pere pescador kan je zeer leuke trips maken. Vooral richting Frankrijk naar Coustouges of Banyuls-sur-Mer, kan je je hartje ophalen. De streek rond Cantallops, Maçanet de Cabrenys of El port de la Selva, Terrades, Biure, Darnius... Allemaal perfect voor de racefiets en rustige wegen. Je vindt wel ritjes op routeyou, dit is een voorbeeldje; http://www.routeyou.com/route/view/229743/fietsroute-santa-margarita-cap-de-creus-san-per-de-roda-espolla-peralada.nl

Veel fietsplezier, Bart.
Als je nog meer routes zoekt laat maar iets weten, fiets al 15 jaar in die streek. Aan afvalt merk je wanneer je de grens met Frankrijk over gaat. Jawel, ze kunnen een voorbeeld nemen aan de Spanjaarden! Uiteraard kan je in Frankrijk ook fantastisch fietsen...

Marcel 05.07.2011 22:51
beste mensen,

Mijn vakantie naar Sant Pere Pescador komt dichtbij.

Ik heb wel gezien dat je rondom Rosas prima kunt fietsen.
Mijn vraag is hoe veilig is het fietsen van Sant Pere Pescador (Ballena Alegre) richting Rosas? Op google earth kom ik er niet helemaal uit.

Ik hoor graag weer reacties.
p.s. Ik heb de vraag ook bij de camping geplaatst maar hun antwoord is vrij onduidelijk.vandaar dat ik dit topic weer even naar boven haal.

Geplaatst door: willem 06.07.2011 21:05
van san pere pecador naar rosas rij je over de provinciale weg.
De weg van pere pescador naar empuria is redelijk rustig vanaf de rotonde naar rosas is druk een beetje file rijden. voor rosas ga je linksaf richting aqua zwembad of hoe dat ook heten mag?
dit is een zeer rustige weg de bergen in naar cadeques.

bij de rotonde kan je ook impria inrijden en zit je meteen op rustige wegen even tueel richting lliansa.

veel fiets plezier.

willem

Elise 10.07.2011 14:14
Marcel, Vorige week zaterdag 2 juli stond er juist in het Eindhovens Dagblad een stuk over fietsen in Noord Spanje.
Daar werd evenals enkele reacties hierboven heel enthousiast geschreven over de mogelijkheden om te fietsen richting Rosas en Cadaques.
Dus veel plezier daar met fietsen, want het is daar super.

jCsSwchekJx 29.03.2013 06:28
I was seriusoly at DefCon 5 until I saw this post.