Forum Onderwerp - camping playa montroig (Gesloten voor reacties)

Bo 28.01.2011 09:28
Hallo wij zijn geinteresseerd in deze camping. Wat vinden jullie van deze camping en hoe zit het met die trein?

Stori 28.01.2011 12:47
Als je houdt van een camping met heel veel toeters en bellen, dan moet je daar zijn. Het is trouwens geen camping meer, maar een "holiday resort". Mijn ouders gingen daar, toen ze net gepensioneerd waren, ook naar toe. Maar omdat de prijzen elk jaar fors omhoog gingen, zijn ze met een hele groep gepensioneerden naar Torre del Sol (ernaast) verhuisd. Daar gaan we ze soms bezoeken en blijven dan een nachtje. De trein valt heel erg mee, hoor. Wij slapen in een vouwwagen en ik ben er niet wakker van geworden. Alleen als hij overdag toetert, merk je er iets van. Enkele jaren geleden denderde ook al het verkeer naar het zuiden langs deze campings, maar door de aanleg van een nieuwe weg verder naar het binnenland, is het er nu veel rustiger.

Bo 28.01.2011 14:33
Bedankt voor je reactie, Torre del sol staat ook op ons lijstje. Welke zou je eerder aanbevelen? we houden wel van een gezellige camping, hebben een dochter van dan 14, camperen met een tent en kleine tent, houden van ruime plaatsen en het sanitair moet echt goed zijn!

Stori 29.01.2011 12:30
Voor alle duidelijkheid: Playa Montroig ken ik alleen van de verhalen van mijn ouders, we zijn hen pas gaan bezoeken toen ze al naar Torre del Sol gingen. Montroig is nog luxueuzer dan Torre del Sol, maar of je nu nog beter af bent met een duurdere douchekraan en een designwasbak, durf ik te betwijfelen. Buiten het hoogseizoen is Torre del Sol goedkoper voor gepensioneerde langverblijvers. Wij betaalden in mei 28 eur voor één nacht met 2 volwassenen, vermits wij slechts mijn ouders even willen goeiedag zeggen, vind ik dat een aardige prijs.
Het sanitair op Torre del Sol is behoorlijk en netjes. Je moet wel even gaan rondneuzen, want de riante douches met ingebouwde lavabo's hebben ze ergens achteraan weggestopt. Het zijn allemaal laantjes van 8 plaatsen(ruwe schatting) aan weerszijden, die doodlopen op het strand. De plaatsen pal aan het strand zijn groter mits bijbetaling. Elk laantje heeft een kraantje. En een barbeque op houtskool mag er nog.
Op een gewone plaats kunnen we de vouwwagen en auto net kwijt. Maar onze ervaringen zijn buiten seizoen, hoe het daar is als alles vol staat, heb ik geen ervaring mee.
Maar alles is aanwezig van supermarkt tot een jacuzzi voor 35 personen. Als je daar van houdt, is dit een mooie camping. En ze spreken nederlands aan de receptie. Je kan hen dus mailen met vragen.
Rij ook eens het binnenland in, ze hebben er coöperaties met lekkere wijn. Of ga er eens 's middags eten in zo een slaperig dorpje, voor 8 eur heb je een driegangenmenu en wijn inbegrepen. Hoe meer spaanse auto's voor de deur, hoe lekkerder. Wij spreken ook geen spaans, maar veel keuze is er niet en wijzen naar het bord van de buren, helpt ook.