Forum Onderwerp - Fietsen in Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Karin 09.04.2011 20:35
Wij willen graag voor het eerst onze fietsen meenemen op vakantie. We gaan naar Blanes toe en ik vraag me dus af of het fietsen in Spanje net zo is als in Frankrijk. Hoofdzakelijk op wegen waar de auto's ook rijden en dus niet op fietspaden ? Wie kan ons dat vertellen ? Hier in Nederland zijn we natuurlijk gewend aan fiets routes maar heb je dat daar ook ?

Geplaatst door: ® Wil 09.04.2011 23:17
Karin...

Wij gaan al jaren naar Blanes ook deze zomer weer, en hebben een aantal jaren geleden ook een fiets mmegenomen, maar deze alleen gebruikt om snel van de ene naar de andere plek te gaan, in deze omgeving is fietsen gewoon over de weg waar de auto's rijden de enigste plek waar je fietsen kan, fietspaden zijn er niet.
Overigens in bijvoorbeeld Blanes zie je wel fietsers dit zijn in hoofdzaak Nederlanders die voor de snelle boodschap een fiets meenemen, of een spanjaard, maar ga je bijvoorbeeld naar Magret de Mare, of Lorret de Mare, dan zie je daar ook in de centrums zelf, en af en toe een verdwaalde fietser op de wegen tussen de plaatsen in.
Overigens in de andere plaatsen waar we ooit hebben gestaan en geweest zijn, is het eigenlijk precies het zelfde.

Geplaatst door: willem 11.04.2011 20:30
fietsen in spanje is het zelfde als in frankrijk, nu heb je wel bij blanes fietspaden, maar dit stelt niets voor.
ze beginnen halverwege een prov. weg houden ook in 1x op?

Karin 05.05.2011 16:17
Kijk, dit zijn de reacties die ik graag wilde hebben want het gaat ons duis niet om een snelle boodschap te doen maar echt om lekkere tochten te maken.
Dat gaat het dus niet worden, jammer maar beter nu te weten dan er daar achter te komen