Forum Onderwerp - Kindvriendelijke camping aan zee (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Karin 21.04.2011 20:24
Normaal gesproken boeken wij begin januari voor een camping, maar nu nog niet gedaan, omdat we we wel zouden zien hoe het zou gaan lopen en waar we heen zullen gaan. Alleen nu merk ik toch dat al wat campings vol zijn en wil ik toch graag wat boeken of jullie moeten een camping weten waar je ook op de bonnefooi terecht kunt komen gemakkelijk?
Wij zoeken een kindvriendelijke camping waar wat georganiseerd wordt voor onze kids (4, 7 en 10 jaar oud), hoeft niet veel te zijn..maar een toernooitje of iets dergelijks. Verder zou het leuk zijn als er 's avonds wat gedaan werd. Liefst een camping direct aan zee (costa brava).
Ik hoop dat jullie tips kunnen geven...een camping die dus nog niet vol is.
Campings die wij al bezocht hebben zijn: Le Serignan Plage in Serignan Plage, L'air Marin in Vias plage, Les Tournels in Ramatuelle en camping Le Soleil Vivarais in Ruoms. Alle 5 de campings liggen in Frankrijk, en alle 5 uitstekend bevallen, dus soortgelijke campings zoeken wij alleen nu dan een keer Spanje.

Geplaatst door: ® Wil 23.04.2011 16:59
Karin....

Campings in Frankrijk zijn niet te vergelijken met die in Spanje, althans dat is onze bevindingen.

Je zoek een camping aan de costabrava, opzicht gaan daar de meeste spanje gangers heen, tenminste als je voor een camping gaat.

Nu gaan de meeste gelijk over de grens links naar de kust, en is daar ook meestal alles (bijna)vol.

Dat deden wij ook altijd, tot wij even iets verder gingen, en nu al vele jaren in Blanes terecht kwamen, het is inderdaad een uurtje verder rijden, maar je blijft nog boven Barcelona.
Nu is de camping waar wij heen gaan meestal november/december ook al volgeboekt, wij gaan naar BellaTerra. Maar in bijvoorbeeld Blanes heb je nog meer campings waarvan een aantal die niet vol zitten en waar ook genoeg te doen is voor de kids in die van jullie leeftijd.

Het voordeel van iets verder rijden dan de meeste gaan, is het feit dat zodra je Playa D'aro voorbij ben, je niet last meer heb van de tramantano ( de 3 daagse stormen ) die ieder jaar in het uiterste noorden voorkomen.
En dus van een wind vrije vakantie kan genieten.

Geplaatst door: ® sandra 25.04.2011 21:44
hoi karin wij gaan naar pals ook net over de grens en een gezellige camping kijk eens op www.playabrava.com daar kun je alles vinden.
wij gaan hier heen onze kids zijn 8 en 10 en een camping aan zee succes misschien is het iets sandra

Geplaatst door: Karin 26.04.2011 22:44
Bedankt voor de tips.
Ik wil zelf liever gewoon gelijk over de grens zitten, wie weet volgend jaar iets verder nog, alleen dit jaar nog niet.
Die wind vinden we niet zo erg. Die wind heb je soms ook wel in Zuid-Frankrijk (bij spaanse grens dus) en dat vonden we niet erg en het is maar max. 3 dagen.
Ons lijkt camping Playa Brava een mooie camping, ik ga aankomende weekend proberen te boeken of kun je ook op de bonnefooi goed komen op deze camping, Sandra?

Geplaatst door: Bibi 28.04.2011 09:11
Misschien is deze camping ook wat voor jullie.
El delfin verde, gelijk aan het strand genoeg te doen voor de kids.En als je eens naar een dorpje wil dan is het dichtbij.
http://www.eldelfinverde.com/

Geplaatst door: Yvon 30.04.2011 07:46
Karin, ik heb er nog geen ervaring mee maar ik heb de volgende camping op mijn lijstje staan, Castell Montgri in Estartit. Gezien de campings die je in Frankrijk hebt bezocht sluit deze denk ik wel enigszins aan qua faciliteiten, zwemmogelijkheden etc.

Geplaatst door: Yvon 30.04.2011 07:47

wil 30.04.2011 12:41
Ik heb zojuist de reacties/meningen gelezen, maar ik zou dit zeker geen (kind)vriendelijke camping noemen als ik zo de reacties leest.
En zeker als je voor het eerst naar Spanje zou gaan dit soort campings negeren.

Geplaatst door: Bibi 01.05.2011 19:35
Ik heb wel ervaring met Castell montgri.
Gaan er ook dit jaar weer naar toe.
Het is in vergelijking met de campings in Frankrijk zeker een overeenkomst.
Deze is ook zeer populiar bij de nederlanders.
Er is veel te doen.3 zwembaden grote winkel enz enz.
Wij vinden het een super camping.
Maar de meningen zijn heel tegenstrijdig.
Ook zie je de negatieve beoordelingen van mensen die eigenlijk niet op zo'n camping horen. Dan bedoel ik als je niet van groot en leven houd op een camping ja dan moet je er niet naar toe gaan.
Er staat immers duidelijk dat hij groot en levendig is.
Als je hier van houd dan is het top.
En toch vind ik het niet zo. Wij hebben een standplaats en daar merk je echt niet dat het zo groot en levendig is.Ook is er overal genoeg plek aan het zwembad. Maar wat ik nog wel wil zeggen hij ligt niet gelijk aan het strand. Paar minutjes met de auto en gratis parkeren aan het strand.

Geplaatst door: ® sandra 15.05.2011 20:41
hoi karin

ik zou proberen te boeken voor playa brava maar dat gaat nog wel denk ik succes en sorry voor de lata reactie