Forum Onderwerp - Camping met gras in de buurt van Cambrils (Gesloten voor reacties)

mfve 18.05.2011 11:08
Weet iemand of er een camping is waar er plekken zijn met gras? Op de foto's zie ik bijna alleen maar dorre kale plekken of plekken met grind. Of is dit normaal voor Spanje? We willen de eerste 3 weken van juni gaan.
Voorkeur voor een rustige kleine camping.
Ik ben al dagen aan het zoeken op internet maar kom er niet goed uit.

Geplaatst door: donald 18.05.2011 20:33
Niet in de buurt bij Cambrils maar hierbij toch even de link van de volgende camping:
http://www.campingemporda.com/
Ligt in Estartit en camping bevalt ons prima. (geen stof happen als er een auto voorbij rijdt)
zoover.nl/spanje/catalonie-costa-brava-en-costa-dorada/lestartit/l-emporda/camping

Geplaatst door: Stori 19.05.2011 19:30
Wij hebben al wat ervaring met campings in heel Spanje en ik wil je graag enkele bedenkingen meegeven.
In Spanje is water een kostbaarder goed dan in West Europa (alhoewel we het nu ook aan den lijven ondervinden). Een camping met groen gras moet wel vaak sproeien met kostbaar water en die prijs ga je als kampeerder mee betalen.
Als je een kleine en rustige camping wil, moet je beseffen dat die eigenaar waarschijnlijk niet gaat investeren in een sproei-installatie voor groen gras, dat dan terug kapot gaat door je kampeermiddel er 2 of 3 weken op te plaatsen.
Persoonlijk vind ik die campings met grind zo slecht nog niet. Beter tegen stof dan zand met wat sprietjes gras. Trouwens het gras op die dure campings zijn eerder harde stoppels.
Wij willen allemaal graag mooi, zonnig weer. Als je een groen grastapijt wil, zal je in West Europa in de regen moeten blijven. Of de prijs ervoor betalen.
Ik vrees dat een kleine camping met gras in Spanje onbestaande is.
Mocht het wel bestaan lees ik graag mee.

Geplaatst door: Joyce 19.05.2011 20:59
Kijk even bij topic 1222, zelfde onderwerp.

Geplaatst door: mfve 19.05.2011 21:46
Bedankt voor de reacties. Topic 1222 had ik overheen gelezen. Sorry daarvoor.
En ja een beetje tegenstrijdig is het wel, geen regen willen en toch groen gras. Maar omdat ik niet bekend ben ik de regio heb ik toch maar de vraag gesteld. Ik weet nu wel dat het moeilijk zal worden en ga er daarom ook niet veel verder naar zoeken.
En mogelijk dat het in juni na wat nattigheid in de lente allemaal wel meevalt en er toch wat gras is. We zullen het zelf moeten gaan bekijken als we er zijn.
Ten noorden van Barcelona heb ik wel 2 campings gezien met veel gras, Las Dunas en Las Palmeras. Althans zo ziet het er op de foto's uit.