Forum Onderwerp - Geweldige ervaring gehad, nu keer naar Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Marit 26.05.2011 10:46
Vorig jaar voor het eerst met caravan op vakantie geweest naar het buitenland, Zuid-Frankrijk (Herault). We zijn nooit echt met ons gezin naar het buitenland geweest en dit was dus helemaal geweldig. De reis alleen al, wat veel caravans onderweg die allemaal naar het zuiden trekken, geweldig. Wij vertrokken zondag 25 juli en het verkeer dat er op de weg was, was auto's met caravans erachter...nooit bij stil gestaan dat we massaal naar het zuiden trekken.
Nu willen we aankomende zomer weer graag naar buitenland en nu Spanje proberen. We willen nu zondag 24 juli vertrekken (fijne reisdag die zondag, lekker rustig op de weg en het verkeer wat er is, is vakantie verkeer, je komt al helemaal in de sfeer). We zoeken een camping net zoals camping Le Serignan Plage in Serignan (Zuid-Frankrijk)...wij hebben daar een ontzettend leuke vakantie gehad. Ik hoop dat jullie een leuke camping voor ons weten. We zijn gezin met 2 kinderen van 4 en 7 jaar.

Geplaatst door: ® Wil 26.05.2011 14:43
Marit...

Inmiddels voor ons al heel wat jaartjes later denk ik nog wel eens terug aan de eerste keer dat wij ook op vakantie naar het buitenland gingen, en dan bedoel ik naar een camping, huisjes van centerparcs hadden we inmiddels al wel buiten de grenzen bezocht,onze eerste keer was naar Frankrijk Couhé het was geweldig en inderdaad caravans, vouwwagens en veel NL kentekens.
Daarna nogmaals campings in frankrijk, tot we ooit besloten om de Spaanse grens over te steken en sindsdien alleen nog maar naar Spanje op diverse campings.

Er is een groot verschil vinden wij tussen Franse en Spaanse campings en dit onderwerp is al eerder besproken dit jaar.

De levensstandaard in Spanje is echt een aantoonbaar stuk goedkoper dan in Frankrijk en over het algemeen zijn Spanjaarden vriendelijker dan Fransoosen, natuurlijk altijd uitzonderingen daargelaten, maar ook dit onderwerp is al zovaak besproken op deze site en ook op andere forums die over vakantie's gaan.

Ik mag best als advies geven, zodra je de grens over ben niet gelijk de eerste afslagen nemen om daar de campings op te zoeken, want deze streek ook wel de baai van Rosas genoemd heeft ieder jaar last van de tramantano ( oftewel 3 dagen storm )welke meerdere keren per seizoen hier een normaal verschijnsel is.
En dit is niet te vergelijken met wind aan de franse zijde van de pyreneën die ook af en toe krachtig kan zijn.

In dit gebied ben je gewoon verplicht om stormbanden mee te nemen en te plaatsen, anders gaat het gegarandeerd fout.

Maar zodra je Playa D'Aro voorbij ben, heb je geen last meer van deze stormwinden.

Wij staan inmiddels al aardig wat jaren in Blanes, en hebben daar nog nooit wind gehad, en is het plaatsen van stormbanden overbodig, sterker nog ik denk als je deze daar plaats dat iedereen je met ongelooflijke ogen zal aankijken.

Geplaatst door: ® Wil 26.05.2011 14:49
Sorry, het juiste woord voor deze storm is "TRAMONTANA"

Vergist me altijd in de spelling, maar zoek het maar op, bijvoorbeeld op Google als je meer hierover wil weten.

Geplaatst door: Edith 26.05.2011 14:55
Hallo Marit, wij genieten ook al van de reis. Vertrekken ook meestal heen op zondagmorgen het is dan lekker rustig, weinig verkeer en het verkeer wat er is zijn auto's met caravans, vouwwagen, karretjes, etc...erg leuk om te zien inderdaad.
Wij hebben afgelopen jaar na jaren in Frankrijk gekampeerd te hebben camping l 'amfora in Sant Pere Pescador bezocht. Dit is een hele mooie camping direct aan zee en een leuk zwembad. Camping wordt wel voornamelijk bezocht door Nederlanders. Wij vinden Spanje wel te vergelijken met Frankrijk, beide landen geen onvriendelijke mensen meegemaakt en zowel in Frankrijk als vorig jaar in Spanje een super vakantie gehad.
Levensomderhoud in Spanje is niet veel goedkoper dan Frankrijk en je houdt er rekening mee dat het toch weer wat extra kilometertjes zijn, maar zeker aan te raden om een keer naar Spanje te gaan. Aankomende zomer gaan wij naar camping Le Serignan Plage, dus ben benieuwd....wij vertrekken ook 24 juli.
Groetjes

Geplaatst door: christa 26.05.2011 15:41
Nou wij vinden Spanje en Frankrijk wel degelijk verschillend.
Qua mentaliteit is een Spanjaard veel vriendelijker en behulpzamer.
Als we boodschappen in Frankrijk doen, of in Spanje dan kan je voor het zelfde geld zeker 5 keer boodschappen doen tegenover 3 keer in Frankrijk.
Dit jaar weet ik het (nog)niet qua brandstof, maar de brandstof ligt meestal ook 50 tot 70 euro cent onder de prijs van Frankrijk.
En de extra brandstof kosten heb je er na een aantal dagen al uit.

Geplaatst door: Ria 26.05.2011 17:11
Wat heeft Marit aan die discussie weer....dat jullie Spanje zo geweldig vinden weten we nu wel!
Marit, wij hebben weleens op camping Cala Gogo Platja D'aro gestaan en op camping Las Palmeras in Sant Pere Pescador. Beide campings zijn aan te bevelen. Beide zijn mooie campings. Zwembaden zijn niet zoals op camping Le Serignan Plage, zulke zwembaden vind je niet zo snel in Spanje...maar deze campings zijn dus zeker aan te bevelen.

Geplaatst door: Marit 26.05.2011 19:34
Inderdaad ik heb niets aan die verhalen dat het in Frankrijk duurder is. Maakt mij niets uit, wij hebben vorig jaar in een grote supermarkt (Hyper U) boodschappen gedaan en de prijzen waren net zoals in Nederland...dus vond het erg meevallen en vond de fransen erg vriendelijke mensen ook al zeggen sommige dat ze geen engels kunnen, ach dat kan ik zelf ook niet en ook geen woord frans en we zijn overal uitgekomen...kortom wij hebben een top vakantie gehad in Frankrijk.
In ieder geval bedankt voor de campings die aangegeven zijn. Wij hebben zelf ook camping Les Tournels gezien in Zuid-Frankrijk, dus kijken nog even wat we gaan doen. Tips zijn nog welkom.

Geplaatst door: Yvon 26.05.2011 19:54
Veel populaire campings zitten vanaf 24 juli volgens mij al vol. Maar misschien is castell montgri in estartit wat? Geen idee of er nog plek is. Ligt alleen niet direct aan het strand zoals serignan plage. Ik weet niet hoe ver jullie willen, anders heb je aan de costa dorada ook nog een paar mooie campings pal aan het strand.

Geplaatst door: x 26.05.2011 21:43
Gek he???

Twee verhalen van twee verschillende mensen, uhhh nee van één en dezelfde persoon, tenminste twee keer het zelfde ip-adres, dus dames herstel (één dame met twee verschillende namen) probeer je door deze verhalen bepaalde camping te promoten ??
Omdat je Frankrijk niet duurder vind ???

Geplaatst door: XIJZ 26.05.2011 21:47
Edith, Mari, en Ria zijn gewoon één en dezelfde persoon, kan een kind nog wel zien als ze goed opletten.

en idd zelfde ip-adressen

Geplaatst door: ® sandra 27.05.2011 17:50
wat vind je van playa brava in pals
kijk eens op www.playabrava.com mooie camping aan zee en leuk voor die leeftijd kinderen veel succes en misschien zien we elkaar wel wij gaan weer naar playa brava en onze kids zijn 10 en 8 jaar .
sandra

Geplaatst door: Frankrijkganger 28.05.2011 23:45
Ik zou me nog maar een keer bedenken om naar Spanje te gaan.Levensonderhoud is dan wel goedkoper maar de campings een stuk duurder. Verder hebben heeft de Costa Brava niet veel meer te bieden dan alleen strand en zee. Wij waren vorig jaar in Blanes maar je kunt hier toch wel zien dat de crisis enorm om zich heen heeft geslagen. De boulevard gaat nog maar daarna is het echt niks meer. Er wordt beweerd dat Spanjaarden vriendelijker zijn dan Fransen ( het woord Fransoos is eigenlijk beledigend Wil) maar de Spanjaarden zijn op de campings zeer luidruchtig en nadrukkelijk aanwezig in de sanitairgebouwen.
In ieder geval niet mijn ideale vakantieland.

Geplaatst door: ® Wil 29.05.2011 00:17
frankrijkganger...

Dat jij fransoos niet een goed woord vind, zal mij echt niet beroeren, en dan niet als tegenargument om even lekker tegen jou in te gaan, totaal niet maar ik heb niets met franse, echt ieder jaar moeten we helaas door Frankrijk heen, en doe ik dat ook z.s.m. want echt de franse vind ik echt arrogant, en gelukkig ben ik niet de enigste.
Waarschijnlijk ken je ook het spreekwoord/gezegde wel:
Frankrijk is een mooi land, alleen jammer dat er fransen in wonen.
Dat zegt eigenlijk al hoe de meeste europeanen over de fransoosen denken.

En wat betreft de herrie en luidruchtige spanjaarden, ik vind dit wel meevallen, en zeker niet in de douche ruimte's daar hoor en/of zie je ze (bijna)nooit.

Ja wanneer ze met hun familie en/of kennissen zijn dan kunnen ze inderdaad wel een aanwezig zijn, maar de mede kampeerders hoeven meestal maae één hooguit twee keer wat te zeggen en ze zijn rustig.

En verder schrijf je over Blanes, ik weet niet of je dit expres voor mij schrijft omdat ik aangaf al jaren hierheen te gaan, nou ik ga naar Blanes omdat ik zon zeker wil zijn en geen wind, hier inmiddels tientallen kennissen heb die ik in de loop der jaren heb ontmoet, en dat de camping waar wij op staan, echt een goede verzorgde camping is die eigenlijk alleen maar positiviteit in de beoordelingen krijgt.
En de stad Blanes zelf eigenlijk weinig interessant voor ons is, het is best wel een complete stad en de verzorging ook voldoende is, maar wij meer waarde hechten aan de camping.

Geplaatst door: Car2 29.05.2011 12:50
@Wil, waarom vind jij Fransen arrogant?
Wij zelf zijn liefhebbers van Spanje en Frankrijk.

Geplaatst door: Frankrijkganger 29.05.2011 23:23
Wil

Je bent voor mij de Costa man van de eeuw. Geen wind in Blanes ??? Vorig zomer kon je niet op het strand zijn vanwege de harde wind. Het strand is daar grotendeels verdwenen omdat de Spanjolen voor de kust al het zand hebben weggezogen dat ze in Barcelona nodig hadden voor de Olympische Spelen.De hotels aan de kust zijn vervallen tot betonnen bunkers.

Ik respecteer dat je graag naar de Costa Brava gaat maar dat houdt niet in dat je het land waar je minimaal een heel etmaal doorreist, met zijn perfecte tolwegen, moet denigreren.

Geplaatst door: Anita 30.05.2011 08:20
Ga deze discussie ergens anders verder voeren? Er wordt aan de vraag voorbij gegaan. De vragenstelster heeft helemaal niks aan de paar bovenstaande antwoorden........

Geplaatst door: Frankrijkganger 30.05.2011 13:08
Ben ik niet met je eens dat de discussie geen nut heeft.
Mijn bewering over een heel klein strandje, best wel harde wond en een stadje als Blanes dat mede door de crisis ernstig in verval is mogen best genoemd worden.
Ook dat je rekening met de lawaaige Spanjaarden moet houden is wel van belang. Dat ze stoppen met lawaai maken als je er wat van zegt kan wel zo zijn maar dan heb je je al wel aan aantal dagen geergerd denk ik. Trouwens ik ben Frankrijkganger maar de Fransen zijn in tegenstelling tot de Spanjaarden absoluut niet gezellig op een camping maar als je beweert dat ze ergens anders klopt dit niet. En Wil lijkt me beste een toffe peer !!!

Geplaatst door: ® Wil 30.05.2011 21:56
Frankrijkganger...

Wij zijn in het verleden ook naar campings in Frankrijk geweest, maar als je het meemaakt dat je autopech krijg, en de dealer eigenwijs is en dinsdag de auto in de garage zet en vrijdag deze pas klaar heb, terwijl GM Nederland en de ANWB nog dezelfde dag het onderdeel had willen aanleveren en wij dan nog dezelfde dag de auto klaar hadden gehad, maar zij weigerde een onderdeel uit Nederland er in te zetten, omdat zij vinden dat er alleen een onderdeel van de importeur uit Frankrijk er in mag.
De autoverhuurder (via reisverzekering) na afloop als je de auto afgetankt terug leverd ook nog eens een groot bedrag via de creditcard afschrijft, dan ben je niet blij.
Een andere keer krijg je oneens met een franse campingeigenaar en word je weggestuurd alle minuut terwijl je wel vooruit betaald heb voor drie weken, en uiteindelijk heb de ANWB die voor ons een rechtszaak heb aangespannen de zaak gewonnen en zijn wij financieël uiteindelijk in het gelijk gesteld.
Later nog eens met tanken langs de snelweg geprobeerd 100 euro extra te laten betalen, en de pomphouder boos werd omdat ik altijd heel goed oplet.
En zo zijn er nog een paar dingen waarbij we geen vriendelijke/leuke ervaringen hebben met de fransen, heeft ons nou niet bepaald frankrijk liefhebbers gemaakt.

En in Spanje hebben we eigenlijk nog nooit enige oneens meegemaakt, en de Spanjaarden proberen hetzij met derden enigszins te communiceren in het engels, terwijl de fransen dit niet doen.
We hebben ooit op een franse camping een nederlandse campingbuurman gehad die wel frans sprak, en toen wij iets duidelijk probeerde te maken aan een fransman, gaf hij te kennen dat hij frans sprak, en dat als iemand in frankrijk op vakantie was ook maar frans moesten spreken, en anders maar naar een ander land moest gaan, en volgens hem dachten vele kennissen van hem hier het zelfde over, aldus de buurman die het e.e.a. voor ons vertaalde.
Via mijn werk had ik te maken met een boekhouder van een bedrijf wat een fransman is, op zich een hele vriendelijke man en nog nooit één verkeerd woord met hem gehad, alleen gaf hij zelf ook aan dat de mensen in Frankrijk over het algemeen erg frans waren en niet tot de meest vriendelijke van europa behoren, aldus een ras echte fransman.

En nu op dit moment dat ik achter de laptop zit kijk ik ook naar de TV naar hetprogramma Droomhuis gezocht, en zie daar dat men een huis zoek in Frankrijk, ik vind dit geweldig wat ik zie, mooie huizen voor weinig geld, enorme ruimte's grote lappen grond,dus het lijk mij ook best leuk als ik dit zo ziet, maar anderzijds denk ik weer "Shit het is Frankrijk"

Maar dat kom door de negatieve ervaringen in Frankrijk.

Spanje vinden wij tot nu toe mooi, en dat we een aantal jaren geleden uiteindelijk in Blanes terecht zijn gekomen is eigenlijk de reden dat de wind hier bijna nooit aanwezig is zoals in het noorderlijke gelegen baai van Rosas.
Natuurlijk waaid het aan het strand ook weleens, en is het strand ook niet meer het strand van een x aantal jaren geleden, maar de camping zelf is voor ons het belangrijkste, verzorg mooi en we hebben inmiddels een groot aantal kennissen en vrienden ontmoet welke je ieder jaar weer ontmoet daar en dat is iets wat voor ons ook heel goed aanspreek.
De betonnen blokken zoals jij ze omschrijft ( hotels) zijn in de afgelopen 2 á 3 jaar inmiddels ook al weer een stuk verbeterd/verbouwd ten opzichte van een langere tijd geleden.
Natuurlijk als het om de schoonheid gaat, dan mag er nog wel het e.e.a. verbeterd worden.
Maar ondanks dat Blanes een hele bekende badplaats is, is het weer absoluut niet te vergelijken met het 5 km verder opgelegen Lorret De Mare.

En één ding moet ik je gelijk geven, ik ben een toffe peer, en dat zegt mijn vrouw ook steeds weer iedere dag.

Geplaatst door: Anita 30.05.2011 22:58
Deze mensen zijn op zoek naar een camping die (een beetje) overeen komt met camping Le Serignan Plage in Serignan die deze mensen bezocht hebben. Waar dan ineens de discussie vandaan komt over Fransen en Spanjaarden is mij een raadsel.......

Geplaatst door: Marit 04.06.2011 09:46
Die slechte ervaringen in Frankrijk maakt mij niets uit, wij hebben afgelopen jaar geen slechte ervaring gehad. Wij vonden de Fransen erg vriendelijk en hebben een geweldige vakantie gehad. En over die autopech, wij hebben kennissen die op de vluchtstrook stonden met een klapband en zij werden geholpen door een fransman, dus het is natuurlijk onzin om te zeggen, al die fransen zijn rot mensen, want dat is gewoon niet zo. In elk land heb je vriendelijke en minder vriendelijke mensen en reken maar echt niet dat het opeens als je de grens over gaat helemaal anders is...ik erger me gewoon een beetje aan Wil die zegt dat ze zsm door Frankrijk heen wilt om vervolgens zsm van Frankrijk af te zijn...belachelijk zulke mensen.
Maar ik wil jullie in ieder geval bedanken voor tips. Hoe denken jullie over camping Cypsela? Castell Montgri lijkt me ook erg mooi, maar wel druk of heb ik dit mis?

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2