Forum Onderwerp - hoe leuk is Girona? (Gesloten voor reacties)

nancy 15.06.2011 22:15
Wij hebben steeds voor Barcelona gekozen, maar willen nu voor Girona gaan dit jaar.
Is het een aanrader en wat moeten we beslist zien? hoe zijn de parkeervoorzieningen... alle info is welkom!

Geplaatst door: Ineke 15.06.2011 23:39
Al weer 4 jaar geleden in Girona geweest. Mooie stad. Oud centrum met leuke terrasjes en trappen(soms flink klimmen). Kan me herinneren dat we in het oude centrum in een kathedraal zijn geweest. Oud, indrukwekkend. Na het klimmen naar dekatedraal en andere steegjes in het centrum op een gezellig terras gegeten. Leuke winkeltjes en wat grotere winkelstraten. We hebben geparkeerd aan de rand van het centrum. Afstand tot centrum is niet groot. Centrum ligt over de brug. Mooi uitzicht over het water. Ik zou even googlen op wat je perse moet zien maar wij vonden het de moeite waard. Gaan vast nog een keer de stad bezoeken

Geplaatst door: Bibi 16.06.2011 20:19
Vorig jaar in Girona geweest.
Heel leuk, niet echt groot.
Je heb er 2 gedeelte, een oud en een nieuwe(winkel) gedeelte.
Parkeren kanje heel dichtbij 3 min lopen en nog gratis ook.
Het oude gedeelte is met veel trappen en een soort chinesemuur waar je vandaan over de stad kijkt.
Je heb er leuke terrasjes en leuke kleine winkels.
De kerk enz is mooi.
Inhet nieuwe gedeelte daar heb je de bekende winkels die in aparte panden zitten.
Je kan alles lopend doen.
Ik heb een plattegrond van Girona als je die wil hebben laat ff een berichtje achter dan mail ik je persoonlijk.
Dankan ik je ook de parkeerplaatsen geven. en hoe je in het nieuwe centrum moet komen.

Geplaatst door: vonne 16.06.2011 21:25
http://www.reisimpressies.eu/index-src.htm?http://www.reisimpressies.eu/spanje-costabrava-achterland.htm

Hallo Nancy,

hier wat leuke tips over Girona
wij gaan daar deze zomer zeker ook even kijken.

Geplaatst door: Car2 16.06.2011 23:27
Geen tip over Girona, maar Figuères, ben je daar al eens geweest?

nancy 19.06.2011 00:32
Oke... bedankt voor alle info, we zijn om en gaan het bekijken.
De laatste link ook leuk, mooi dat mensen zo'n reisverslag maken en ons een blik gunnen!

XFVeRIraLWYDxFWBI 18.12.2012 02:23
Ah, i see. Well that's not too trkicy at all!"