Forum Onderwerp - Vakantie 2012 (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ivonne 23.06.2011 13:31
Wij gaan al jaren naar Zuid-Frankrijk, maar willen volgend jaar misschien wel een keer naar Spanje. Alleen ik heb het idee dat er op campings in Spanje veel campinggasten ieder jaar terugkomen en dat je er dus wellicht niet bij hoort. Ik snap dat er op elke camping mensen terug komen, maar heb het idee dat dit in Spanje meer is. Klopt dit? Weten jullie eventueel een camping waar dat minder is, waar niet elk jaar dezelfde gasten komen.
Het is niet zo dat ik nu al wil boeken hoor (krijg pas te horen altijd in januari wanneer ik vakantie krijg), maar vraag mij gewoon even af.

Geplaatst door: Ineke 23.06.2011 15:59
Wij hebben verschillende campings in Spanje bezocht. Er zijn campings waar je er achter komt dat al jaren dezelfde mensen die camping bezoeken. Is ook afhankelijk van seizoen. Wij gaan onze eigen gang. Een praatje met deez of geen is leuk maar ik hoef niet perse bij elkaar op de "borrel" of "erbij te horen". Ook wel gebeurd dat we ergens stonden waar een keur aan nationaliteiten stond.... was ook goed. Onze ervaring is dat op een camping iedereen behulpzaam is (uitzonderingen daargelaten) ongeacht of je nu 'vaste gast" bent of niet.Ivonne je moet lekker genieten van je vakantie met je gezin en als je mensen tegen komt met wie je het gezellig hebt en dat contact er wel toe leid dat je gezellig bij elkaar een avondje zit is dat leuk meegenomen.Je maakt toch zelf je vakantie.
Wij zijn ook jaren in Frankrijk geweest maar sinds een jaar of 8 bezoeken wij Spanje bevalt ons ook goed. Met name de spaanse mensen, sfeer en het eten..Gewoon een keer uitproberen.
Veel plezier.

Geplaatst door: Ivonne 23.06.2011 17:49
Ja klopt, wij gaan ook altijd onze eigen gang op de camping...maar ik heb het dan vooral over mijn kinderen van 14 en 16 jaar oud of die dan wel gemakkelijk in contact komen.
We zitten ook nog te denken aan eventueel Italie, maar dat spreekt ons niet aan, al een keer slechte ervaring mee. Mensen zijn daar niet vriendelijk en campings zijn groot met belachelijk kleine plaatsen. Dus we zijn daarna weer jaren naar Zuid-Frankrijk geweest en hebben elk jaar weer geweldige vakantie's gehad..waarom, omdat de campings daar over het algemeen minder groot zijn met ruime plaatsen, mensen vriendelijk zijn en het weer in Zuid-Frankrijk is ook altijd lekker. Nu toch een keer weer wat anders proberen, dus Spanje leek ons erg leuk. We kijken nog wel even....nu eerst maar genieten van aankomende zomer. We zitten dit keer dicht bij de Spaanse grens, bij Canet Plage, dus wellicht dat we nog een dagje naar Spanje gaan.

Geplaatst door: Bibi 24.06.2011 11:30
Klopt dat er veel mensen terug komen op een camping.
Maar dat heeft bijons nog nooit tot resultaat gegeven dat het een kliek vormt. Vaak vinden die mensen het ook leuk dat er "vers" bloed komt op de camping.
Als ik het zo mag omschrijven.
Denk wel dat het ook aan je zelf ligt of er tegen je gesproken word ja of nee.Er zal toch een begin gemaakt moeten worden van 1 of de andere kant.
Zo ook bij de jongeren. Denk dat een begin zin van kan je mij vertellen wat er zoal te doen is hier en wat doen jullie enz. al heel ver zal brengen. Vaak krijg je toch de vraag van ga je mee of kom je ook dan.En als je naast iemand staat met de zelfde leeftijd dan is de aanknoping via de ouders ook vaak al snel geregeld.
Nee ik denk dat je niet voor moet gaan halen dat je buiten gesloten zal worden.

Geplaatst door: Ivonne 24.06.2011 15:55
Nee klopt daar moeten we niet voor gaan. Ik was gewoon benieuwd even naar jullie ervaringen, maar het valt dus allemaal wel mee, op elke camping komen wel mensen terug en op elke camping komen elk jaar wel nieuwe campinggasten. Wie weet dus volgend jaar keer naar Spanje!

Geplaatst door: Sandra 25.06.2011 10:23
Gewoon uitproberen Ivonne. Ik zie soms op de camping waar wij heengaan (3e x) ook wel eens complete families allemaal gezellig bij elkaar staan. Daar kom je niet gauw tussen, maar dat zou ik ook helemaal niet willen. Wij hebben ook genoeg aan een vriendelijke groet en af en toe een praatje. De reden waarom wij een grotere camping hebben uitgezocht is dat wij 1 dochter hebben en voor haar wel een camping hebben uitgezocht waar veel Nederlandse families komen. Wij treffen elk jaar een aantal bekende gezichten van het jaar daarvoor en dat vind ik eigenlijk ook wel weer leuk.
Maar je hebt nog een heel jaar om daar over na te denken, eerst maar eens lekker genieten in Frankrijk met je gezin. Hele fijne vakantie!!!!

Geplaatst door: Ivonne 25.06.2011 12:38
Hallo Sandra,
Mag ik toch even vragen voor welke camping jullie kiezen?
Wellicht dat het misschien ook iets voor ons is? Het liefst een niet te grote camping, maar anders maakt het ook niet veel uit. Een camping met aardig ruime plaatsen en het liefst aan zee en als er dan ook nog een zwembad bij is en leeftijdsgenoten voor mijn kinderen is het helemaal mooi.

Geplaatst door: Sandra 26.06.2011 09:39
Hoi Ivonne, wij gaan weer naar Camping Laguna in Castello de Empuries, een kleine 10 km van Rosas af. Dit is een camping aan zee, mét zwembad, tennisbaan, manege en er is genoeg voor de jeugd te doen. Deze camping is wel groot, maar eerlijk gezegd merk ik daar tijdens onze vakantie weinig van. Grote plaatsen. Als je nog meer wilt weten, vraag gerust.

Geplaatst door: ® Wil 26.06.2011 22:11
Moet me aansluiten bij het feit dat de Laguna echt een goeie camping is hebben er een aantal jaren gestaan.
Indrdaad ruime plekken, redelijke animatie, mooi privé strand.
Alleen om de wind/storm die er achter de Pyreneën jaarlijks langskom, zijn wij zuiderlijk gegaan ( half uurtje doorrijden ) en daar is het ieder jaar windvrij.

Maar de Laguna is echt een top camping.
Als deze in een windvrije zone zou liggen, gingen wij er gegarandeerd weer heen.

Geplaatst door: bibi 28.06.2011 14:54
Ik wil toch reageren op de wind waar Wil het iedere keer over heeft.
Wij gaan al 5 jaar naar l 'estartit en wij hebben die wind pas 1x in die 5 jaar mee gemaakt.
Die is er niet weken lang hoor.
Je moet het net treffen als je er bent.
Wij zijn er altijd de bouwvak weken.

En over het weer kan je kort en lang over praten het is niet meer stabiel als een paar jaar geleden.
Vorig jaar zelfs in het wat Wil veilig gebied noemt 3 dagen regen geweest. Terwijl in de strook van risico geen druppel is gevallen.

Kies de camping en plaats waar je je prettig bij voelt zou ik zeggen.

Geplaatst door: frans 28.06.2011 16:41
Wij hebben de eerste 2 weken van juni dagen lang wind tot storm, regen en een koude dat wil je niet mee maken.
We zijn 4 weken in platja de Pals geweest en eigenlijk maar een paar dagen waarvan je kan zeggen hoera heerlijk strandweer.
Jammer eem mislukte vakantie die een hoop geld heeft gekost en je niet stresvrij ben gekomen.
Maar ik denk volgend jaar maar weer proberen.

Een ieder een zonnige vakantie gewenst.

frans

Geplaatst door: Anita 28.06.2011 19:21
Wij zijn vorig jaar drie weken in Pals geweest. We hebben super weer gehad. Soms tegen de avond wat wind. Maar goed, dat maakt toch niet zoveel uit? Je weet het dat als je daar heen gaat dat het wat kan waaien maar grotendeels heb je overdag gewoon heerlijk weer. En als je het aan het strand te hard vind waaien ga je toch op zoek naar kleinere baaitjes? Aquablava of Sa Riera bijvoorbeeld. Heerlijk uit de wind, kan niet beter. Dit jaar gaan we naar l'estartit en we zien wel wat het weer gaat doen. Je bent er in ieder geval uit en we vermaken ons wel.

Geplaatst door: ® Wil 28.06.2011 21:24
Wij gaan dus al jaren naar Blanes toe, en op één regenbui in 2007 na deze was 's nachts toen wij de volgende ochtend weer naar huis gingen hebben wij nog nooit regen meegemaakt, en in het verleden toen wij boven in Spanje stonden ieder jaar regen en/of wind.
Vorig jaar 3 weken geweest en niet één druppel gevallen, terwijl kennissen van ons die op de Laguna staan in die zelfde periode een aantal dagen regen en wind hebben gehad.

En ik volg de weersomstandigheden in Blanes omdat we er weer heen gaan, en het is er nu al weken droog, en lekkere tot hoge temperaturen.

Geplaatst door: Ivonne 29.06.2011 14:04
Die wind vinden wij ook nooit zo erg, het is max. 3 dagen en echt erg is dat ook niet! Die wind heb je namelijk ook weleens in Zuid-Frankrijk en vinden dat totaal niet erg, geen last van.

Geplaatst door: Tatje 05.07.2011 20:59
Hallo wil!

Even een vraag!welke camping in blanes ?

Groetjess

Geplaatst door: ® Wil 06.07.2011 14:43
Tatje....

Wij gaan al jaren naar Bella-Terra in Blanes.

Zit meestal al snel volgeboekt ( de comfortplaatsen aan de zeekant) daar is soms nog wel eens een paar plekken vrij.

Maar je heb daar een aantal campings vlak bij elkaar liggen.

Ik weet er dat er zo ie zo al 7 zitten .