Forum Onderwerp - stalling in spanje voor de caravan (Gesloten voor reacties)

kees en laura berger 16.07.2011 21:23
wie heeft er ervaring met stalling van de caravan in spanje? wij denken er over om de caravan te stallen nabij de camping Nautic Almata.
wie heeft er goede / slechte ervaringen mee en hoe is t met verzekeringen etc?

Geplaatst door: RiannePp 04.08.2011 10:23

Geplaatst door: ® Wil 04.08.2011 16:14
Hoi zijn net terug uit spanje gisterochtend vertrokken en gister avond weer thuis.
Hebben de caravan laten ophalen, en volgend jaar word deze weer gebracht.
Wilde zelf ook nooit de caravan achter laten omdat ik altijd bang was voor schade en dergelijke, maar inmiddels hadden we al zoveel mensen gesproken die al jaren hun caravan in Spanje hadden staan en nimmer problemen hadden gehad.
Dus vorig jaar na (te)lange orientatie inlichtingen besloten om de caravan in Spanje achter te laten.
De stalling is volledig verzekerd tegen alle onheil van buiten af zoals brand, diefstal, schade etc etc.
We hadden het al jaren eerder moeten doen.
Het enigste is dat de stalling fors duurder is dan hier bij ons in de buurt.
Ik betaal hier € 125,- per jaar, en daar € 325,- per jaar ( is € 25,- duurder geworden t.o.v. vorig jaar ), maar daar halen ze 'm ook voor op, en brengen ze 'm ook op de gewenste datum weer op de camping, en de caravan word gewassen, banden op spanning gebracht en de pootjes schoongemaakt en ingevet.
Het scheelt enorm veel in de reiskosten geen extra brandstof verbruik, geen dubbele tolgelden, een dag minder reizen ( dus geen overnachtingen wat geld kost)dus uiteindelijk besparen we geld per jaar.
Zag net bij thuis komst de creditcard overzicht van de heenreis en alles op heen weg betaald brandstof en tol en ook de eerste tank brandstof dus voor vertrek met de credit kaart betaald en dan koste mij dit alles afgerond nog geen € 175,00 en op de terug weg zal het wel ongeveer het zelfde zijn dus weer afgetankt € 350,00
Met de caravan erachter inclusief overnachting ging ons dit gauw rond de € 700,- / € 800,- per jaar kosten. Plus dan de stalling hier in Nederland erbij bespaar ik zo'n € 300,-

Onze ervaring is na het horen van vele mensen die ook al jaren tallen stallen zeer positief.

En kan het een ieder die dit ook in de overweging nemen aanraden.

Ik heb ook jaren getwijfeld, één van de redenen was ook dat we een bijna nieuwe caravan hadden (één jaar oud toen we 'm kochten) maar in de stalling staan echt caravans die gloednieuw zijn dus van 2011 of van recente jaartallen en deze eigenaren vertelde dat er werkelijk nog nooit iets is gebeurd bij deze stalling en ook niet bij de omliggende stallingen in de regio aldaar.
Tenslotte kan hier in Nederland ook wat gebeuren en zijn de caravans in Spanje ook verzekerd door de stallingen zelf.

Vorig jaar hoorde wij wel van iemand dat deze een beschadigd zijraam had, de stalling vertelde dat zij geen enkele discusie aangingen of dit nu wel of niet gebeurd was daar, en na twee dagen kwam er een mobiele werkplaats/bus voorrijden en werd er gewoon een nieuw raam geplaatst juiste model v/h juiste merk en dat dit voor hun (stalling eigenaar) de juiste oplossing is i.p.v. al die welles/nietes verhalen, en ook niet eerst een bureau werk voor de verzekering van hun ervoor maken, tenslotte is negatieve reclame zo gemaakt en dat kost hun meer geld.

van Burik 05.08.2011 19:30
http://www.parkingcaravancostabrava.com/

Kijk maar even op deze site.
Het zijn nederlandse mensen een echte aanrader.

Groeten