Forum Onderwerp - bijzettentje (Gesloten voor reacties)

b.j. van den berg 18.07.2011 17:05
Wij zijn vorig jaar op Playa Brava(Platja de Pals) geweest en hebben nu voor onze kinderen een tentje gekocht. Wij willen dan een gedeelte van onze tent niet opzetten. Nu lees ik dat je moet betalen voor een extra tent. Wie weet hoe dit zit. Je betaalt toch eigenlijk al voor de plek!! (want hoe zit het dan bijv. met 4 mensen die 2 kleine tentjes hebben: betaal je dan voor 2 tenten!!) Wie heeft er ervaring mee?

Geplaatst door: frans 19.07.2011 21:19
Beste,

Het werkt daar heel simpel met 1 regel je heb een hoofdverblijf en alles wat je er bij plaatst moet je betalen.
Heb je een bootje met een buiteboord motor geplaatst op je eigen plek gewoon betalen.
Het is jammer maar het word er niet leuker van.
Vele van ons vragen zich af wat we daar nog doen gezien het prijskaartje en wat je er voor krijgt.

frans

Geplaatst door: ® Wil 20.07.2011 12:13
Hebben op verschillende campings in Spanje gestaan ( en zijn nu ook in Spanje ) maar nog nooit voor een bijzet tent extra hoeven te betalen, hebben 2 en 3 jaar geleden met twee bijzet tentjes gestaan, en zie nu ook twee en zelfs drie extra tenten staan naast de caravans maar niemand hoeft extra te betalen.

Geplaatst door: frans 20.07.2011 12:48
Beste Wil,

De vraag was over camping Plya Brava en daar betaal je wel voor alles wat je meer plaatst als het hoofd verblijf.
Het is best mogelijk dat op de campings waar jij verblijft voor geen extra dingen betaald.

frans

Geplaatst door: els 20.07.2011 13:23
Playa Brava rekent 7 euro per dag voor een extra tentje. De basisprijs geldt voor 1 kampeereenheid. Campings in Spanje zijn enorm duur vergeleken met Frankrijk. Vaak meer dan het dubbele bedrag.

Geplaatst door: frans 21.07.2011 12:45
Wat ik ook nog was vergeten dat Playa Brava er met ingang van dit jaar een middenseizoen heeft ingevoerd, dus weer €6.00 duurder per dag.
Als je dan nadenkt dan kan je op vele actie campings in Frankrijk 3 dagen voor staan met denk ik gelijkwaardig weer maar dan geen wind wat in de periode juni aan de Costa Brava veel voorkomt.

frans

Geplaatst door: ® donald 22.07.2011 17:19
Als ik moet bijbetalen voor een bijzettentje is dat voor mij een reden om niet voor die camping te kiezen.
Wat je nu wel kunt doen is wel je tent compleet op zetten en het bijzettentje in je eigen tent plaatsen.
Mijn jongste slaapt nu ook nog in een binnentent in de voortent en de oudsten in een vis a vis tent zonder extra kosten.

Geplaatst door: Chantal 22.07.2011 17:25
Frans...

Waarom zou ik naar Frankrijk gaan, als ik absoluut niets met dit land heb.
We zijn er ooit twee jaar geweest, het tweede jaar hebben we na 4 dagen direct de caravan weer aangekoppeld en naar Spanje gegaan.
Wij vonden Frankrijk echt nul komma nul.
En ik denk dat hier meer mensen over denken.
En het zuidelijke stukje van de Costa Brava, daar heb je geen las van die wind.
Dan ben je de baai van Rosas voorbij.
Dus zeg maar na Playa D' Aro is het wind stil.

Geplaatst door: Chantal 22.07.2011 17:25
Frans...

Waarom zou ik naar Frankrijk gaan, als ik absoluut niets met dit land heb.
We zijn er ooit twee jaar geweest, het tweede jaar hebben we na 4 dagen direct de caravan weer aangekoppeld en naar Spanje gegaan.
Wij vonden Frankrijk echt nul komma nul.
En ik denk dat hier meer mensen over denken.
En het zuidelijke stukje van de Costa Brava, daar heb je geen las van die wind.
Dan ben je de baai van Rosas voorbij.
Dus zeg maar na Playa D' Aro is het wind stil.

Geplaatst door: Astrid 22.07.2011 19:27
Dat vind ik soms zo raar die reactie's van mensen, ik heb niets met Frankrijk...want het is eigenlijk precies hetzelfde als Spanje! Tenminste ik zie geen verschil tussen de zuidelijker kustplaatsen van Frankrijk en de kustplaatsen van de Costa Brava. Ik vind persoonlijk plaatsen als St. Tropez, Nice en Monaco ook nog eens vele malen mooier!
Niet te min vind ik het ook heerlijk in Spanje, maar vind reactie's zoals die hierboven wordt gegeven erg overdreven...want als iedereen eens goed nadenkt dan weet iedereen natuurlijk dat er (bijna) geen verschil is tussen Frankrijk en Spanje...en dan heb ik het over Zuid-Frankrijk en de Costa Brava.

Geplaatst door: els 22.07.2011 20:04
Ik vind Spanje best gezellig, maar de campings in frankrijk zijn veel mooier en ruimer opgezet.
Is maar net wat je fijn vindt. In Spanje zijn vooral erg veel marktjes met allemaal dezelfde dingen en kraampjes. Veel feestende mensen.

Geplaatst door: Arie 23.07.2011 16:43
Nou ik moet me ook aansluiten bij het feit dat ik Frankrijk ook drie keer over niks vind.

Ik merk gewoon dat de mensen in Spanje vriendelijker zijn, het levensonderhoud goedkoper is, en ook het publiek in Spanje meer aansluit bij mijn behoeftens.

En wat betreft feestende mensen, nou natuurlijk als je bijvoorbeeld in Benidorm, Lorret zit heb je meer feestende jeugd maar op de campings zie je toch echt niet de feestende mensen.
Het is vaker vaste gasten die gezamelijk de gezelligheid maken, maar het Frans Bauer en Andre Hazes publiek dat zie je weinig tot niet en dat denken helaas sommige mensen nog steeds.

Geplaatst door: Astrid 23.07.2011 18:36
Arie, sorry dat ik het zeg, maar de mensen in Frankrijk zijn ook super vriendelijk.
Als je Frankrijk 3 keer niks vind en dan heb ik het over Zuid-Frankrijk, vind je Spanje gewoon ook niets!
Wat erger me aan sommige reactie's...en het levensonderhoud is inderdaad wat goedkoper in Spanje, maar als je de één van de laatste jaren nog in Frankrijk bent geweest weet je dat het levensonderhoud daar een stuk goedkoper is geworden en het verschil heel erg klein is geworden.
Wij vinden het in beide landen erg leuk, maar ik kan me toch wel ergeren aan sommige reactie's en dan moet ik eerlijk zeggen dan kies ik liever voor Frankrijk...jaa het klopt die reactie's doen het ervoor zorgen dat ik liever naar Frankrijk ga.

Geplaatst door: Monique 23.07.2011 18:41
Klopt Astrid je hebt helemaal gelijk.
Wij gaan dit jaar voor het tweede jaar naar Spanje (in 2006 ook geweest) en andere jaren altijd Frankrijk en 1 keer Kroatie en ik moet eerlijk zeggen Kroatie is helemaal niets vonden wij, maar Frankrijk en Spanje blijven ons favoriet en het verschil is er bijna niet. Mensen in Frankrijk zijn echt precies hetzelfde als in Spanje...laat me niet lachen als men dan zegt dat ze de Spanjaarden wel vriendelijk vinden en de Fransen niet, want dat hebben jullie dan gewoon in de mond gelegd gekregen.
Wij vertrekken morgen in ieder geval naar Spanje, camping Cala Gogo, we hebben er zin in....

Geplaatst door: Al op vakantie. 25.07.2011 15:57
Kijk hier heb je eigenlijk een gelijk soort antwoord van Monique, zij schrijft dat ze Kroatie niets aan vind, zo heb iedereen toch zijn of haar voorkeur.
Ik zelf vind Frankrijk ook niets aan.
En ook ik vind de Fransen belabberde mensen.
Sta nu op de camping in spanje, en hoor eigenlijk rond om mij éénsluidende dat men hier allemaal over Frankrijk en de Fransoosen dat iritant zijn.
Niet iedereen hoef deze mening te delen, maar ik hoor hier eigenlijk ook niets positief over hun.
Dus waarom mag men geen mening hebben ?
Tenslotte kan iedereen toch hun mening hebben ...
En als je de Franse wel vriendelijk vind, mij best
Maar ik hoor hier overwegend anders.

Geplaatst door: Richard 25.07.2011 17:29
Ik sta nu een week op een camping in Spanje, maar merk geen verschil met Frankrijk.
Overigens hoor ik ook niemand negatief praten over de Fransen. Wij hebben zelfs tegenover ons Fransen staan waar we al een praatje meegemaakt hebben, ze komen uit Noord-Frankrijk (misschien ook anders?), maar ze zijn in ieder geval heel erg vriendelijk.
Ik heb ook nog nooit problemen met fransen gehad of iets, gewoon vriendelijke mensen en de wegen in Frankrijk zijn natuurlijk het beste van heel europa...ik vind het heerlijk om via de franse tolwegen naar Spanje te rijden of Zuid-Frankrijk, wegen zijn erg goed en langs de snelwegen veel aires.

Geplaatst door: Esther 25.07.2011 17:37
Frankrijk en Spanje komen eigenlijk gewoon overeen met elkaar. Er zijn kleine verschillen en dat zijn:
- Campings in Spanje zijn over het algemeen groter
- Campings in Frankrijk zijn hebben over het algemeen grotere plaatsen
- Sanitair op campings in Spanje is bijna altijd schoon/luxe.
- Over het algemeen net iets meer aso's in Spanje.
Verder weinig tot geen verschillen, wij vinden Spanjaaren en Fransen leuk volk en vriendelijk, het weer is in Zuid-Frankrijk net zo goed als aan de costa brava en het levensonderhoud is even duur (alleen benzine is iets goedkoper in Spanje, maar je moet dan ook iets verder rijden, dus meer brandstof+tol).
Ook in beide landen veel te zien en te doen...we hebben eigenlijk geen voorkeur voor Frankrijk of Spanje, al kiezen we toch meestal voor Frankrijk, omdat dit net iets minder ver rijden is.
Kan mij overigens ook goed voorstellen dat men zich ergert over de reactie's dat Fransen niet vriendelijk zijn, want als je een beetje verstand hebt weet je natuurlijk dat de mensen gewoon hetzelfde zijn, ze worden niet opeens anders als je de grens overgaat (en als je dat toch denkt, is het waarschijnlijk door andere mensen erin gepraat en ga je het zelf ook snel denken als er dan een keer iets misgaat of je een keer met een onvriendelijke Frans te maken krijgt)!!!

Geplaatst door: Anita 25.07.2011 18:17
Volgens mij heeft deze hele discussie niks meer met het forumonderwerp "bijzettentje" te maken. Of ben ik nu mis???

Geplaatst door: Esther 26.07.2011 00:01
Klopt Anita, je hebt gelijk. Deze discussie is ook al zo vaak geweest.
Iedereen gewoon een fijne vakantie en gewoon maar reageren op de vraag (ook al deed ik dat ook niet).
Groetjes Esther.