Forum Onderwerp - alle tips zijn welkom! (Gesloten voor reacties)

chanty 07.08.2011 22:14
Gaan volgend jaar 1e x naar Spanje. Costa Brava. Zijn op zoek naar een redelijk grote/middelgroot, levendige camping met leuk zwembad, op loopafstand van zee(zandstrand!geen keien!) en van een gezellig dorpje(winkeltjes, terrasjes enz). Dochter van dan 11 jaar. Maken gebruik van huurtent.
Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie hoor ik graag tips van kenners! Bedankt!

Geplaatst door: Nina 14.08.2011 20:58
Wij gezin met 2 kids (5 en 6) zijn voor de 2e keer naar Las Dunas geweest. We boeken meestal wat achteraan op de camping voor een rustige(re) plek. Het sanitair is echt heel erg schoon en er is genoeg, ook in het hoogseizoen. Voor alle leeftijden is wat te doen. Je zit niet bij het massa toerisme in de buurt. Het strand is erg breed en geen kiezels en in het hoogseizoen is er ook nog zat plek (ligt nog niet tot de helft vol) De comfort plaatsen zijn groot en ruim, allen met een heg ertussen. We zijn ook nog op de camping ernaast wezen kijken, Ballena Alegre. Dit ziet er ook allemaal erg leuk uit, alleen de achterste plaatsen (geen comfort neem ik aan) liggen een beetje op elkaar en lijken een beetje rommelig. Beide campings liggen aan het strand en op hoogguit 500 meter loopafstand. Op Las Palmeras zijn we ook gaan kijken, omdat deze zo hoog staat aangeschreven, maar naar ONZE mening vonden we het erg tegenvallen, het ziet er redelijk mooi en verzorgd uit (zwembad/speeltuin), maar vind de plekjes toch wel aan de kleine kant en het lijkt me dat je echt bij je buren op de lip zit, en het weinige sanitair lijkt me niet echt voldoende voor het hoogseizoen. Weet ook niet of het vrij oud was maar het zag er een beetje oudbollig uit. Kortom voor ons volgend jaar weer Las Dunas, enorme verzorgde camping, grote supermarkt met schappelijke prijzen, heerlijke ruime plekken. Op kleine (met de auto) afstand van deze campings ligt het centrum van Sant Pere Pescador (geen boulevard) en L'Escala, Escala is niet heel erg groot, maar wel erg gezellig en levendig (boulevard etc). Hopelijk heb je wat aan mijn mening, als je meer vragen hebt, laat maar komen ;-)