Forum Onderwerp - hond op strand (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Yv 13.08.2011 21:52
Wij willen vlg jaar graag eens richting Spanje aan het strand kamperen gaan altijd naar Frankrijk.
Weet iemand een leuke niet te grote camping waar onze hond ook op het strand mag?

yv 14.08.2011 17:37
niemand tipS

Geplaatst door: Nina 14.08.2011 20:59
Zover ik weet mag je bij de campings in Sante Pere Pescador het strand op.

Geplaatst door: els 15.08.2011 11:57
Ja dat klopt op het strand van San pere pescador mogen de honden op het strand.
Ik zal zelf ook graag willen weten of de honden op het strand mogen bij camping Playa Bara in Roda de Bara.

Geplaatst door: Sandra 19.08.2011 18:12
Camping Laguna in Castello d'Empuries. Grote camping, maar daar merk je niet veel van, zeker niet als je een plekje aan de rand van de camping weet te krijgen. Een zéér hondvriendelijke camping, direct aan het strand, waar je hond heerlijk kan zwemmen en graven.

Geplaatst door: dennis 19.08.2011 21:31
Op een strand spelen kinderEen hond hoort niet thuis op een strand. Daar kan geen smerige hond bij!

Geplaatst door: ® Wil 20.08.2011 10:49
Dennis...
Laten we niet in discussie gaan of een hond smerig is of niet, heb zelf ook twee hondjes maar zal ze nooit meenemen op vakantie maar dat is ieder zijn eigen beslissing.

Maar het strand bij de Laguna is een privé strand en is zeer groot, zelf al zouden alle camping gasten van deze camping gelijk tijdig hier op dit strand gaan liggen dan is nog maar een fractie van dit strand bezet, je ziet hier vooral mensen met hun honden bij de monding van de Muga ( riviertje wat bijna altijd droog of bijna droog staat ).
We hebben zelf 4 jaar op deze camping gestaan en ieder jaar mensen met honden gezien daar, maar nog nooit gemerkt dat de honden tot last waren op dit strand.

Wel één jaar meegemaakt dat mensen hun hond ( malthezer ) aan een touw of riem hadden vast gebonden bij de voortent en weggegaan waren, waardoor deze hond uren heeft lopen janken en blaffen.

Yv 20.08.2011 13:01
Hallo Sandra camping laguna lijkt me leuk, bedankt zeg fijn dat de hond daar op het strand mag wij laten hem verder nooit alleen ook niet in caravan, en gaan om beurten zwemmen in zwembad.
Ik moet nu gaan kezen voor Laguna la Gaviota of l,empore.
Wordt moeilijk.
Weet jij of ik voor juli laguna moet reserveren?

Geplaatst door: Sandra 20.08.2011 13:49
Het is zeker aan te raden om te reserveren voor deze camping, zeker in juli. De camping bevalt blijkbaar zo goed, dat mensen tijdens hun verblijf alweer reserveren voor het volgende jaar. Wij zijn dit jaar voor de 3e x geweest en hebben echt weer een geweldige ontspannen vakantie gehad. Onze hond is nu 12 jaar en heeft soms gewrichtsklachten. Tijdens onze vakantie in Spanje heeft hij daar nooit last van, wat de warmte al niet doet hé? Op het strand krijgen we vaak te horen dat onze hond net op een zeehond lijkt, zo speels is hij. We hopen dat hij volgend jaar nog steeds bij ons is, want ook wij hebben alweer gereserveerd. Mocht je meer willen weten over de camping/omgeving, laat maar weten hoor.
P.S. Op het strand en het dijkje naast de camping (waar je ook lekker kunt lopen) hangen allemaal prullenbakken met zakjes. Ik heb bijna nog nooit meegemaakt dat mensen hier géén gebruik van maken. Op de camping zelf vind je geen hondenpoep (zoals het hoort) en ook op het strand wordt de hondenpoep door de eigenaars opgeruimd. Hondeneigenaren op deze camping snappen dat als de hond welkom moet blijven wij daar zelf verantwoordelijk voor zijn. Dit laatste vooral voor Dennis ...

Geplaatst door: ® Wil 20.08.2011 15:20
Op camping Laguna zal ik wel reserveren als ik jullie was, wij hebben hier jaren geleden dus ook gestaan 4 jaar achter elkaar en reserveerde altijd ruim op tijd van te voren.
Kennissen van ons die er al 20 jaar staan reserveren al het jaar dat ze er zijn voor het jaar daarop, en met hun nog meerdere.

Natuurlijk is het mogelijk om op de bonnefooi erheen te gaan, maar dan weet je niet wat voor plaats je krijg, en/of je de volledige tijd er kan staan dat je er wil zijn.

Als je reserveerd kan je al aangeven waar je (ongeveer)wil staan, als je 3 á 4 voorkeurplaatsen aangeeft heb je vrijwel zeker één van die plaatsen.
Persoonlijk zou ik niet aan de rand tegen het natuurgebied willen staan ivm wind en meer insecten maar qua ruime plaatsen is deze camping echt een aanrader.

Deze camping is echt een aanrader, alleen hebben wij een aantal jaren geleden er voor gekozem om net iets zuiderlijker te gaan, zodat je dan geen last van de wind heb.(tramatano)

Net voorbij Playa D"Aro ben je de baai van Rosas voorbij en dus ook windvrij

Yv 20.08.2011 16:31
Heel erg bedankt voor jullie informatie, ik denk dat ik ophoud met zoeken, en we deze camping kiezen. Rond oktober weten we onze vakantie dan reserveer ik ook meestal, dat moet toch vroeg genoeg zijn hoop ik?

We zijn tot nu toe altijd in Frankrijk geweest en ook op campings die hond vriendelijk waren en ook daar hingen automaten met zakjes om op te ruimen en als ieder dit doet blijft het goed dat de honden mee mogen.
Bij ons hoort hij er gewoon bij.

Ik zie op de site geen plattegrond? Wat kan ik dan eventueel aanvragen voor mooie plekken? We willen graag zon en schaduw en dat we tot de avond nog lekker voor de tent in de zon kunnen zitten

Geplaatst door: Sandra 21.08.2011 11:13
Als je op de site van Laguna kijkt zie je ergens bovenin (als het goed is) het kopje "map". Als je desze aanklikt krijg je een plattegrond van de camping incl. plaatsnummers. Succes met zoeken en reserveren!!!

Geplaatst door: Sandra 21.08.2011 11:21
Sorry, nog even vergeten: wij hebben zelf op de volgende plaatsen gestaan: 906, 671 en 841. Allen grote ruime plaatsen. Op de meeste plaatsen staan geloof ik wel een aantal boompjes waar je een beetje schaduw van hebt. Vooraan de camping heb je volgens mij best veel schaduw (veel bomen), op de plekken waar wij stonden, waren iets minder bomen, maar dat vond ik zelf wel prettig (kreeg je niet zo'n ingesloten gevoel). Wij hebben vorig jaar een soort van zonnenet gekocht die veel markthouders in Spanje ook gebruiken. Ideaal: houdt bijna alle zon weg, maar laat de wind wel door. Veel mensen op de camping maken hier gebruik van. Kost bijna niks en heel veel plezier van gehad.

yv 21.08.2011 12:03
sandra, heel erg bedankt voor de tips hoor!!
ik heb de plattegrond gevonden, niet goed gekeken.

Geplaatst door: saskia 22.08.2011 05:27
wij hebben dit jaar op camping Aquarius in Sant Pere Pescador gestaan. Daar mogen honden op de camping, camping direct aan strand, achter op de camping aparte uitlaatzone waar je de hond uit kan laten met zakjes e.d., hondendouche e.d. Wel reserveren. groetjes Saskia

Geplaatst door: g 23.08.2011 10:21
Het klopt niet op het strand van San pere pescador mogen de honden niet op het strand.
Er staan borden dat honden verboden zijn op het strand.

Yv 23.08.2011 17:33
Is dit echt zo? Ben er nl nog nooit geweest daarom vraag ik dit op dit forum!

Geplaatst door: g 23.08.2011 19:41
Dit staat te lezen op de side van camp. Laguna

Kan ik met mijn hond naar het strand gaan?
De bestaande gemeentelijke wetgeving verbiedt normaal gezien, op de gehele kustlijn van Catalonië, dat honden over het strand lopen of in het water zwemmen, speciaal tijdens de zomermaanden. Sommige gemeenten tonen zich toegevelijk in de ochtend of ‘s avonds wanneer er weinig strandgangers zij

Geplaatst door: Sandra 24.08.2011 16:10
De honden op het strand van Laguna (privé-strand van de camping) worden gedoogd. Misschien dat het voor de wetgeving niet mag, maar heb nog nooit meegemaakt dat honden op DIT strand verboden zijn. Officieel mogen er ook geen kite-surfers dicht voor de kust v.d. camping komen (ivm gevaar voor zwemmers) maar toch is het soms uitkijken. M.a.w. er zijn wel regels, maar ik geloof dat de camping daar vrij soepel mee omgaat.
Heel wat jaartjes geleden hebben wij wel ondervonden dat onze hond in een ander deel van de Costa Brava (Palamos e.o.) niet welkom was. Niet op het strand, niet in de restaurants (zelfs niet buiten op het terras). Dat ligt geloof ik per plaats heel gevoelig. Mede daarom zijn wij heel blij dat we camping Laguna hebben gevonden. Wij én onze hond hebben wederom een heerlijke vakantie gehad.

Geplaatst door: g 24.08.2011 18:16
Laguna heeft geen prive strand. Een ieder kan op het strand komen. Gedogen wie doet het gedogen? De camping? Natuurlijk, die hebben alleen maar belang bij zoveel mogelijk gasten. Maar laat ze dan ook denken aan de mensen die geen hond willen zien op het strand.
Het is en blijft verboden. Hoe je het ook went of keert.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 

Pagina 1 van 2