Forum Onderwerp - Levensonderhoud duurder geworden (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Toos 23.08.2011 19:50
Wij zijn dit jaar voor het vierde jaar naar Spanje geweest en wat ons is opgevallen is dat het allemaal erg duur is geworden vergeleken met vorig jaar! We waren stuk duurder uit dan in Nederland, terwijl dit vorig jaar nog goedkoper was. In Frankrijk zijn wij ook nog geweest een week en daar was het net zoals in Nederland.
Is het jullie ook opgevallen dat het levensonderhoud (en dan heb ik het over de supermarkten) erg duur is geworden? Uiteten is overigens ook niet meer goedkoop in Spanje...Crisis? Wat zal het zijn?
Niet dat ik nu niet meer naar Spanje ga, maar het is mij gewoon opgevallen.

Geplaatst door: Bibi 24.08.2011 13:25
Ik heb er dit jaar eens opgelet, en ik vind het echt nog steeds even goedkoop als andere jaren. Zelfs in de supermarkten waren de zelfde boodschappen soms goedkoper. Bij de lidl waren de prijzen lager als hier in NL. Met name viel mij dit op, omdat er voor de vakantie hier in NL de prijzen zo zijn verhoogd. Het enige wat wel was, is dat het ijs (bolletjes) in de 2de week 30 cent per bol omhoog was gegaan. Het uiteten was nog de zelfde prijzen als de jaren daar voor.Misschien ligt het eraan waar je was.Wij waren in L'Estartit.We zijn verschillende daagjes wezen rijden naar onder andere Palamos en daar was het een stuk duurder. Bij de bakker waren de croisants duurder en voor een vergeleken maaltijd lag de prijs ook hoger. Het ijs was daar gewoon 50 cent per bol duurder. Ook in Rosas was het duurder een terras pakken de tapas waren daar 2 euro per soort duurder.
Ik ben niet zo dat ik op de prijs ga kijken waar ik ga zitten. Ik kijk of het er goed uitziet en of het gezellig is. Maar omdat dit thuis ook al aan de orde was geweest dat veel mensen dat zeiden en ik het niet kon rijmen heb ik eens opgelet.

Toos waar ben jij geweest?

Geplaatst door: Toos 24.08.2011 14:10
Camping Cala Gogo in Platja D'Aro. Dit is wel een toeristische plaats! Wel heel gezellige plaats en hebben het er erg leuk gehad, maar het viel mij gewoon op dat de prijzen in de supermarkten erg hoog waren.
In Frankrijk waren wij goedkoper uit in de supermarkten. En uiteten doen wij niet heel vaak op vakantie, want we vinden het het eten vaak net niet (vaak toeristenmenu's). We koken dan liever zelf op de skottel of een keer bbqen. Zelf kijk ik ook nooit zo naar de prijzen, want het is vakantie! Maar toch tanken wij altijd in Luxemburg (haha).

Geplaatst door: Bibi 24.08.2011 17:53
Wij zijn 2 jaar geleden in Platja de aro geweest idd daar is het duurder. Ik denk dat dit ook wel te maken heeft met hoe populair de plek is.

Geplaatst door: Anita 24.08.2011 22:12
Ook ik vond het wel meevallen. Ik vind de boodschappen ook niet duurder dan in Nederland. Misschien moet je even kijken waar je alles haalt. Als je de campingwinkel bekijkt scheelt het wel heel veel met wat je in de supermarkt haalt. En uit eten gaan vond ik ook niet prijzig. Wij hebben in l'Estartit een goed restaurant gevonden (Unic). Ze zijn wat duurder dan de omliggende restaurants maar daarentegen heb je ook een goed bord vol met goed eten.

Geplaatst door: Jetje 25.08.2011 13:06
Misschien is het levensonderhoud in Frankrijk wat gedaald? Wij waren dit jaar in Zuid-Frankrijk en vonden de prijzen niet duur in Frankrijk! Uiteten was ook niet duur, maar dan krijg je wel van die toeristenmenu's. Het is leuker om keer de binnenlanden in te trekken en dan lekker te eten in een echt Frans (in Spanje dus Spaans) restaurant. Het is dan wat duurder, maar echt heerlijk!
Maar Platja d'Aro is inderdaad een toeristische plaats, dus wellicht dat het daardoor iets duurder is. Wij zaten vorig jaar in Sant Pere Pescador en vonden het qua prijzen wel meevallen. We hebben het wel zuinig aangedaan (Met 4 kinderen moeten we toch een beetje rustig aan doen).