Forum Onderwerp - Oorontsteking van zwembadwater (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Anita 24.08.2011 22:15
Wij hebben drie kinderen die oorontsteking hebben gekregen van het zwembadwater op Castell Montgri. Vandaag had ik contact met een kennis en die heeft ook al oorontsteking. Nu lees ik overal dat het vakantiekwaal nummer 1 is wanneer mensen op vakantie gaan naar Spanje of Frankrijk. Ik ben benieuwd of dit meer mensen/kinderen is overkomen en of het dan toch maar verstandiger is om met oordopjes in te gaan zwemmen?

Geplaatst door: Bibi 24.08.2011 22:38
Idd hoor je het wel vaker, mijn kinderen hadden er ook vaak last van toen ze klein waren. In wat voor land we ook waren standaard gingen de oordruppels mee.
Nu had ik zelf last van mijn oor voor wij op vakantie gingen.
Toen we uit eindelijk weg gingen was het over maar mijn arts adviseerde uit voor zorg zure oordruppels te druppelen als we gebruik maakte van een zwembad. Misschien is dat ook wat voor jullie.Vraag het eens na bij de huisarts.

Geplaatst door: Jetje 25.08.2011 13:08
Kan heel goed, het water is niet altijd even schoon en sommige zijn er erg gevoelig voor. Mijn zoon kan niet zwemmen in het gardameer in Italie, als die maar iets van dat water binnenkrijgt krijgt hij al oorontsteking. Water in gardameer is overigens ook niet schoon.
Ik zou gewoon oordopjes meenemen, want oorontsteking op vakantie is niets.

Geplaatst door: els 28.08.2011 21:21
Oorontsteking en zwembad gaan altijd samen bij kleine kinderen. Hoe warmer hoe groter de kans. Dat was 25 jaar geleden zo en dat zal zo blijven. Beste remedie is hoofd boven water houden, maar dat is voor kinderen natuurlijk niet zo leuk. Dopjes helpen wel, maar kans blijft .