Forum Onderwerp - Veel aso volk in Spanje? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: John 25.08.2011 15:26
Wij zijn altijd jaren naar Zuid-Frankrijk op vakantie geweest en hebben daar altijd heerlijke vakanties gehad. Nu wilden wij dit jaar naar Spanje en zijn toen naar camping Sanguli geweest. Dit is een prachtige camping die eigenlijk aan alles voldoet, maar wat een volk was er op deze camping. Allemaal mensen met tattoos, oorringen, etc. Ik voelde mij gewoon niet thuis op de camping en dit heb ik nog nooit gehad. Komt dit vaker voor in Spanje, trekt dit net wat meer ander volk aan dan het gemoedelijke Frankrijk? Natuurlijk was niet iedereen op de camping zo, genoeg 'normale' Nederlanders, maar ook veel 'goedkoop' volk. Kan natuurlijk ook aan de camping liggen.

Geplaatst door: Timothy van Langshout toe Slooten 25.08.2011 16:56
Ja, dit is overal zo in Spanje. Echt overal. Je kunt beter in Frankrijk blijven.

Geplaatst door: Anita 25.08.2011 21:09
Iedereen met tattoo's en oorringen zijn bij voorbaat aso's en goedkoop?????

Wat versta je onder aso's? Ik heb zelf ook een tattoo (3 zelfs) en dan moet ik mij maar onder goedkoop of aso plaatsen??

Kan me haast niet voorstellen dat er meer mensen met tattoo's in Spanje op een camping zouden staan als in Frankrijk.

Geplaatst door: Willem 25.08.2011 21:35
goedkoop volk en asos heten vaak John.........., kom blijf lekker in Frankrijk. Wel 1 voordeel in Spanje je ziet er geen kakkerlakken, Frankrijk zit er vol mee.

Geplaatst door: John 25.08.2011 22:42
Jullie weten toch wel wat ik bedoel. Overdreven veel tattoo's, hele lichaam vol, opgepompte lichamen, oorringen in etc. En dan zeg ik niet gelijk dat mensen met een tattoo aso zijn, je kunt het ook gewoon zien aan het uiterlijk!
Ik zeg niet dat het in Frankrijk minder voorkomt, want ik ben pas 1 keer in Spanje geweest, maar ik vraag mij het gewoon af. Dit omdat het op Sanguli best erg was.
Ik heb vanavond ook nog eens de meningen over de camping gelezen op zoover en er zijn meer mensen die zo erover denken! Ben dus niet de enige.

Geplaatst door: Astrid 25.08.2011 23:00
Ik snap wel wat je bedoelt. Wat mij opvalt is dat er iets meer ordinair volk op spaanse campings komt. Maar dit lijkt ook vaak zo. Wij gaan vaak naar campings direct aan zee en op die campings komen gewoon veel mensen die van strand houden en dus van zonvakantie's en als je dan flink bruin wordt lijkt het al gauw ordinair. Sanguli staat zo te lezen wel bekend dat er meer aso volk (en wat is aso volk, ja dat geeft John al aan, ik snao het wel) komt, ken de camping verder niet. Het verschilt natuurlijk per camping....wij kamperen het ene jaar in Frankrijk in de Ardeche aan een rivier en het andere jaar in Spanje op een camping aan zee. En ja Frankrijk is dan inderdaad een stuk gemoedelijker...maar ik denk dat het verschil tussen Frankrijk aan zee en Spanje aan zee niet groot is. Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad op de camping.
Camping Cala Gogo en International De Calonge heb je daar veel minder last van....beide campings bezocht en ons heel erg goed bevallen!
Succes alvast met het zoeken naar een camping.

Geplaatst door: Bibi 26.08.2011 11:14
Je hoord vaak van als je zegt ik ga naar Spanje op vakantie, o nee he al dat johnie volk. Maar er is zeer zeker verschil waar je in Spanje gaat. Wij gaan doel bewust niet naar een 'Lorret de mar of blanes. Gewoon omdat het daar veel drukker is en veel meer disco enz. Dan zijn er al mensen die anders hun vakantie plannen als ons. Ik denk dat je daar moet gaan waar jou het aanspreekt. En dan kom je als ik het zo mag zeggen meer mensen tegen die het zelfde zijn als je zelf. Dan voel je je daar ook prettiger bij.
Over dat gemoedelijk heb ik een voorbeeld, dit jaar bij ons op de camping castell montgri was een een mevrouw die weduwe is. Zij was daar met haar jeugdige kinderen die ook s'avond uit gingen. Ze vertelde ons dat ze nu voor het eerst mensen trof die spontaan tegen haar een praatje maakte en eens vroegen voor een glasje wijn. Dat had ze in Frankrijk nog nooit meegemaakt omdat ze daar de indruk kreeg dat ze bang waren aan haar vast te zitten omdat ze maar alleen is!!
Wij vinden het juist ook zeer gemoedelijk op de campings waar wij zijn gweest in Spanje. Koffie als je aankomt en ze zien dat je een lange reis heb gemaakt. Eens een uitwisseling van wat leuk is te zien in de omgeving.Een helpende hand bij nood. En zeker geen geplak op elkaars lip. IN Frankijk waar wij 12 jaar zijn geweest waren de mensen veel al terug getrokken en goedemorgen was vaak het enige.

Geplaatst door: Anita 26.08.2011 11:23
Ik heb net ook even op Zoover gekeken. Meestal kijk ik voordat ik naar een camping ga even op Zoover. Je moet niet alles altijd serieus nemen, iedereen heeft vaak een andere mening maar als er heel veel mensen schrijven over mensen op een camping die bijv. huisraad e.d. meenemen, de hele dag NL muziek draaien enz. enz. bedenk ik me nog wel een keer en ga eens kijken wat voor campings er nog meer zijn waar dit alles een stuk gematigder is.

Geplaatst door: John 26.08.2011 12:25
Ik had van te voren niet gekeken naar Zoover.nl. Doen wij eigenlijk nooit...je moet het toch zelf beleven.
Maar zoals ik al zei ik denk dat ik pech heb gehad op camping Sanguli. Het is overigens een prachtige camping, maar je voelt je gewoon minder thuis.
Weten jullie eventueel een camping zoals Sanguli, liefst wel wat kleiner, en waar het wat gemoedelijker is en ik zeg het toch waar wat minder aso volk komt? Eventueel Zuid-Frankrijk bij de kust tussen Montpellier en de spaanse grens mag ook.

daphne 26.08.2011 12:58
Het ligt ook wel aan de periode dat je gaat. Wij zijn naar Las Dunas geweest en de eerste week dat wij daar waren ( 2e week van juli) was er minder "aso-volk". Toen de camping vol liep werden de verhoudingen anders. Maar last hebben we er niet van gehad.

Ik denk dat Las Palmeras in St Pere Pescador precies is wat je zoekt. Kleinschalig en op gezinnen gericht met kinderen tot 12 jaar.

Geplaatst door: John 26.08.2011 16:04
Bedankt Daphne, de camping ziet er inderdaad erg leuk en mooi uit.

Geplaatst door: Johnny,ja,ja,of gewoon John. 28.08.2011 14:44
even reageren op het het ASO volk.
Ik John 50 jaar goed opgeleid, heb dan ook een tato op mijn bovenarm,een vergissing geplaats op mijn 17e in Rotterdam bij de "Tato Bob".Hij had het toen al gelukkig door,dat ik geen persoon was voor een tato.Maar ik moest er een hebben.Met een T-shirt aan is hij niet te zien,gelukkig.Weghalen is geen optie,werk zelf zal maar zeggen in de "gezondheidszorg" en heb veel resultaten gezien.De campings in Spanje worden inderdaad veel bezocht door andere Johnny's en aanhang.Als je rust wil is het beter deze campings niet te bezoeken.Wij komen al enkele jaren in spanje en nu nog op nette campings.Maar wij merken ook wel, dat de ook niet Johnny's er wat van kunnen.Woorden wisseling en vechtpartijen bij het zwembad,ruidruchtig roepen naar tiener meisjes als ze te veel op hebben.En zich niet aan de camping regels houden.Gelukig worden ze dan gelijk van de camping "getrapt".Sorry voor mij uitdrukking.Je hebt gelukkig ook nog zeer goede campings in spanje.Zoover is niet verkeerd om het een en ander van de sfeer op een camping te proeven.Wij gaan regelmatig ook andere campings bekijken is dan wel even rijden maar dan heb je een goede indruk van de mensen die er op staan en de camping.Maar meestal komen wij er achter dat onze camping en de omgeving perfect is.Dus weer terug naar Sant Antonie de calonge.

Geplaatst door: Hendrik 28.08.2011 19:57
Wij zijn dit jaar ook voor het eerst naar Spanje geweest. En ik herken wel wat in je verhaal. Nu wil ik deze mensen niet direct tot aso volk rekenen. Maar het publiek is gewoon anders. Op de camping waar wij stonden hadden veel mensen een breedbeeld tv mee. Ik zag zelfs iemand elke keer met de scooter naar de wc gaan. Op het toilet werd veel gerookt. Het toiletgebouw stond morgens blauw van de rook. Het viel mij op dat wij op de camping de enige waren met een de Waard tent. Ik vond het wel grappig en heb mij prima vermaakt. We hebben ook hier leuke(aso) mensen ontmoet. We gaan volgend jaar weer.

Geplaatst door: ® Wil 28.08.2011 20:32
Ik wil graag ook even reageren, ik ben 46 jaar, heb ook 3 tatoo's en een kale kop dat laatste heeft moeder natuur mij gegeven.
Ik ben regiomanager bij een bedrijf waar de baas zelf alles behalve hier een probleem mee heb, één van de tatoo's is op de onderarm en die verberg ik absoluut niet WAAROM ZAL IK ????

En dan ben je toch niet gelijk een aso toch ??

We hebben verschillende campings bezocht zowel in het verleden in Frankrijk als de laatste tientallen jaren in Spanje.

Op alle campings kom je mensen met tatoo's tegen maar dan gelijk de stempel aso op je gestempeld krijgen.
Natuurlijk kom je dan mensen tegen die zich wel asociaal gedragen met en zonder tatoo's maar wanneer je toevallig een tatoo heb dan is het natuurlijk makkelijk de tatoo's de schuld te geven.

Verder lees is dat men niet naar Lorret of Blanes zouden gaan omdat het daar(veel te)druk zou zijn, natuurlijk geld dit voor Lorret, maar we komen inmiddels jaren in Blanes en het is daar niet drukker dan andere plaatsen, en de discotheken liggen niet in de buurt van de campings.
Kom je bijvoorbeeld in Rosas, EmpurioBrava, of Playa D'Aro dan is het drukker daar dan in Blanes.

Maar oké ik hoop dat de stempel van aso's voor iemand die tatoo's heeft er eindelijk eens afgehaald word.

Geplaatst door: els 28.08.2011 21:17
In Spanje is wel meer een mix van allerlei soorten mensen, meer dan in Frankrijk. Wat Las Palmeras betreft, daar zijn wij ooit na een bezichtiging hard weggelopen om rederenen die jij hier noemt. Zou me even bedenken.

Geplaatst door: John 29.08.2011 00:15
Ik heb ook nooit gezegd dat mensen met een tattoo gelijk aso zijn. Laat ik het dan zo zeggen, wat mij opviel op Sanguli is dat er meer aso's waren dan ik altijd gewend ben geweest op andere campings.
Maar Las Palmeras is dus geen aanrader Els? Ik lees hier namelijk wel veel positieve verhalen over. En Wil, een collega van mij is naar Blanes geweest en stonden op camping Bella Terra. Ze zeiden dat ze niets van de drukte hebben gemerkt. Op de camping was het rustig! En ja je kunt de drukte in Blanes opzoeken, maar ook dit viel meer qua drukte zeiden zei. Vooral het oude gedeelte is mooi en ja in het nieuwe gedeelte waren wel discotheken, maar geen jongerenoverlast zoals in Lloret...dit hoorde ik tenminste van mijn collega. Wellicht dat jij nog iets meer kunt vertellen over camping Bella Terra? Misschien iets voor ons?

Geplaatst door: Anita 29.08.2011 08:35
Wij zijn naar camping Castell Montgri geweest. Daar vond ik ook niet dat er "asovolk" rondliep (wat je daar dan ook onder mag verstaan). Het enige asovolk wat er was waren Fransen. Wij gaan dan ook nooit meer in deze periode die kant op. Nu zullen ook onder de Fransen uitzonderingen zijn maar onze buren en overburen sloegen werkelijk alles.

Geplaatst door: mieke 29.08.2011 20:00
Ik snap het niet meer hoor! Heb je geen discussie of de Spanjaarden vriendelijker zijn dan de Fransen is het de vraag of er meer aso's in Spanje zijn. Nou, wij wisselen Frankrijk en Spanje al jaren af en heb er nog nooit iets van gemerkt. Je hebt ze namelijk in beide landen! Maar mijn mening over aso's is niet of ze tattoos en oorringen hebben maar mensen die geluidsoverlast veroorzaken en denken dat de hele camping mee wilt genieten van hun geschreeuw en muziek.Nou ben ik nog nooit op Sanguli geweest, maar had je last van ze? Bovendien zijn er genoeg andere leuke campings in Spanje. Het kan natuurlijk dat je gewoon geen goed gevoel had bij die camping. Dat gebeurd wel eens, maar of dat nou aan tattoos en oorringen ligt?

Geplaatst door: Sonja 29.08.2011 21:58
Anita, je kunt ook pech hebben gehad. Wij hebben juist hele leuke Fransen naast ons gehad...de kinderen zijn ook met hen opgetrokken, erg leuk! Maar het staat bekend dat er in Spanje best veel Algerijnse Fransen komen en die zijn inderdaad niet geweldig, ook ooit gehoord van Fransen die zeiden dat het best erg was met de algerijnse Fransen. Wij hadden naast ons gewoon normale Fransen en we hebben een super vakantie met hen gehad...ookal konden we elkaar nauwelijks verstaan.
Wij stonden op camping International De Calonge, een hele leuke en mooie camping. Het enige minpunt dat ik kan verzinnen is dat de leiding/personeel heel onvriendelijk was, maar ach wat maakt dat uit? De camping was toch mooi, ik ga niet voor het personeel naar de camping.

Geplaatst door: Sonja 29.08.2011 22:02
Wij zaten overigens van 1 aug tot 18 aug en er waren alleenmaar Nederlanders bijna! Toen wij gingen, gingen er wel meerdere naar huis al en kwamen er minder voor terug. Ik denk dat het na 20 augustus wel wat rustiger geworden zou zijn, aangezien er best veel gingen rond onze tijd of dat weekend (20 augustus) naar huis.

Begin Vorige Volgende Eind 1 2 3 

Pagina 1 van 3