Forum Onderwerp - Camping gezocht, eerste keer Spanje (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Paula 08.09.2011 22:13
Wij zijn al heel wat jaren naar Zuid-Frankrijk geweest en afgelopen zomer Italie. Nu willen we volgende zomer graag naar Spanje een keer.
We hebben in Italie gekampeerd aan het gardameer op camping Bella Italia. Dit was een mooie camping, maar voor ons te massaal en chaotisch en helaas was het meer niet schoon, dus allemaal oorontsteking. In Frankrijk hebben we campings als Les Tournels, La Sirene en Le Brasilia gehad en zoiets zoeken we ook in Spanje. Liefst een camping zoals Bella Italia, maar dan iets kleiner (minder massaal) en dan liefst direct aan zee. Camping Le Brasilia (Zuid-Frankrijk) was natuurlijk helemaal top, maar zoiets vinden we denk ik nooit meer. Wie weet hebben jullie tips, iets wat lijkt op de boven genoemde campings. Ik denk dat het nu nog niet van belang is, maar we gaan van 5 aug tot 12 aug naar La Sirene in Argeles en zoeken voor bijna 2 weken (23 juli tot 5 aug) dan een camping in Spanje.

Geplaatst door: Paula 08.09.2011 22:45
Nu zegt mijn man dat het ook eventueel Zuid-Frankrijk mag zijn, dan kunnen we in 2013 (ja duurt nog even) naar Spanje voor 3 weken, misschien is voor 2 weken Spanje iets te ver rijden? Maar kom maar met tips. In ieder geval geen Italie meer, is ons niet goed bevallen.

Geplaatst door: Bibi 08.09.2011 22:58
Is wel de moeite hoor voor 2 weken naar Spanje.
En als ik het goed begrijp ga je niet gelijk naar huis dus dan zit je toch gelijk dichtbij.

Geplaatst door: Paula 08.09.2011 23:48
Klopt Bibi, La Sirene ligt dicht bij de grens, dus Spanje mag ook gewoon. Ik hoop op tips.

Geplaatst door: Yvon 09.09.2011 10:21
Jammer dat jullie Italie niet meer willen bezoeken na 1 slechte ervaring. Bella Italia is de bekendste en 1 van de grootste campings daar. Er zijn echt wel meer hele leuke campings daar. Wij hebben het prima naar ons zin gehad in Toscane aan de kust( Camping Le Capanne, aanrader!!!).
In Zuid-Frankrijk is misschien Les sablons in Portiraignes Plage wat? Ligt ook gelijk aan het strand en qua grootte vergelijkbaar met de andere campings die je Frankrijk hebt bezocht. En misschien Le Serignan Plage? Ligt ook gelijk aan het strand en heel veel faciliteiten. Wij gaan nu ook voor de eerste keer naar Spanje en heb geboekt op camping Cypsela. Ligt niet gelijk aan zee maar schijnt wel een hele mooie camping te zijn.

Geplaatst door: Joyce 09.09.2011 15:57
Wij gaan ook eerst twee weken naar Spanje en dan iets hoger in Frankrijk nog een paar dagen op een camping staan, dan lijkt de terugreis minder lang. Wel vind ik Argeles in vergelijk met Spanje aan de kust eigenlijk hetzelfde. Maar dat is mijn mening uiteraard. Zoek eens op eurocampings.net en lees daar de meningen en natuurlijk op zoover.nl. Ik zelf houd niet van campings waar ik veel Nederlanders tegen kom maar misschien zoek jij dat juist wel. Er zijn genoeg mooie campings alleen moet je dan wel wat verder Spanje inrijden (onder Barcelona) dan vlak over de grens. Maar ook dat zullen anderen bestrijden, maar Bella Italia is volgens mij Nederland in het klein en die campings vind je ook veel in Noord-Spanje.

Geplaatst door: Paula 10.09.2011 15:24
Het was geen slechte ervaring in Italie...alleen de camping was dan minder, omdat het veel te massaal en druk was. We hebben ons verder prima vermaakt. We hebben alleen niet het gevoel wat we wel in Frankrijk hebben en ook lijkt ons Spanje erg leuk, vandaar dat we niet meer naar Italie hoeven, spreekt ons gewoon niet zo aan!
Cypsela lijkt mij een mooie camping en ook geschikt voor ons als gezin met 3 kinderen van 8, 11 en 14 jaar oud.
Ons oog is ook gevallen op camping Les Sablons (Frankrijk), alleen kiezen we toch dit jaar voor Spanje en zullen we misschien ook kiezen voor Cypsela of jullie moeten nog wat met tips komen?

Geplaatst door: Anita 10.09.2011 15:35
Wij hebben vorig jaar op camping Cypsela gestaan. Met 4 kinderen in de leeftijd van toen nog 10 t/m 16. Iedereen heeft zich goed vermaakt maar de oudste vond het toen leuker dat hij ook een keer naar een barretje ofzo kon gaan. Vandaar dat wij dit jaar naar Castel Montgri zijn geweest. Onze kinderen vonden de zwembaden op Castel Montgri leuker. Maar deze camping is wel erg groot. Waar wij hebben gestaan had je er niet echt erg in dat de camping zo groot was trouwens.
Op Cypsela vond ik echter het sanitair helemaal super! De receptie veel beter geregeld en het is een camping met grote plaatsen. Alleen het zwembad is aan de kleine kant. De camping stond toen lang niet vol. Wij hebben in juli 3 weken op Cypsela geweest. Ik vind het wel een aanrader maar niet meer voor onze kinderen. Weet zeker dat jullie kinderen het naar hun zin zullen hebben.

4 Jaar geleden hebben wij op camping San Benedetto gestaan (gelijk naast Bella Italia). Een camping met ook zeer grote staanplaatsen. Een keer hebben we Bella Italia bekeken maar zijn er snel weer weg gegaan. Ook ik vond het te massaal en allemaal erg hutjemutje. Maar goed, ook hier geldt weer voor de kinderen: het zwembad op Bella Italia was natuurlijk veeeeeeeeel mooier dan het zwembad op San Benedetto.

Veel succes met het zoeken naar een camping.

Geplaatst door: w 10.09.2011 16:28
Heb je op deze site de meningen over deze camping al; gelezen..

Cypsela ?? Als ik het zo leest zou ik er zelfs mijn grootste vijand niet naar toe sturen, OF JUIST WEL>

Geplaatst door: Paula 10.09.2011 16:44
Op zoover zijn de meningen postief over Cypsela en Anita heeft ook een goede ervaring mee, dus ik denk dat Cypsela wel wat voor ons is. Het zwembad is voor ons om meer een duik te nemen verder liggen wij als ouders nooit bij het zwembad en de kinderen wel, maar die hoeven niet persee glijbanen. De kinderen hebben liever veel leeftijdsgenootjes en die zullen er vast wel zijn. Daarnaast grote plaatsen, dicht bij strand en in een mooie omgeving...wat willen we eigenlijk nog meer?

Geplaatst door: Yvon 10.09.2011 20:25
Nou Paula, dan zie ik je misschien wel op Cypsela, heb geboekt van 27 juli t/m 11 augustus. Wij gaan met 2 jongens van dan 12 en 14.

Geplaatst door: Anita 10.09.2011 21:44
@W,
Heb je zelf deze camping al bezocht?

Iedereen heeft wel wat op een camping aan te merken en de een ervaart een camping weer anders dan de andere. Zo zal er op Cypsela ook wel wat zijn maar wij vonden het een fijne camping. Animatie was slecht maar een spelletje doen of boek lezen bij de caravan/tent is ook leuk. Ik vind het erg prettig als het sanitair schoon is en dat was het daar zeker. Dat er dan van die "aso's" het nodig vinden om de spullen zo te versmeren dat heb je op iedere camping.

Jullie hebben vast een fijne tijd op Cypsela. We lezen het volgend jaar wel hoe jullie het hebben ervaren.

sandra 19.10.2011 21:12
kijk eens op www.playabrava.com is camping playa brava zeer schoon sanitair en een wat rustigere camping oja is in spanje . een gemoedelijke camping. succes

Geplaatst door: ® Funtents 07.11.2011 13:01
Wellicht is camping Plaayabrava iets voor jullie en dan in een luxe tent van funtents.
http://www.funtents.nl

succes alvast.