Forum Onderwerp - Welke dagen rijden + gemakkelijkste route? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Veronique 10.09.2011 16:49
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar het buitenland en dit met caravan. We hebben een mooie camping in Spanje gezien (camping Cala gogo). Nu is onze vraag, welke dagen kunnen we het beste rijden naar Spanje? En ook welke route is het gemakkelijkst met caravan komende uit Almere. We willen de reis wel in 2 dagen (1 overnachting) doen en het liefst niet op al te drukke dagen rijden. Ik vraag dit nu al, omdat ik graag wil boeken voor de camping en dan moet ik natuurlijk wel weten wanneer we dan aankomen.

Geplaatst door: Bibi 10.09.2011 19:53
Zoek eens in het forum er is al best veel geschreven over je vraag.

Geplaatst door: Anita 10.09.2011 21:45
Helemaal met Bibi eens ;-)

Geplaatst door: Car2 11.09.2011 19:26
Hou er rekening mee dat zaterdag 14 juli 2012 een feestdag is in Frankrijk.
Woensdag 15 aug 2012 is ook een feestdag.
Dan is het afvragen, wat doen de Fransen?
Gaan ze massaal 13 juli 's middags al vrij nemen of gaan ze de 14e vroeg op pad naar feesten/familie.
Idem wo 15 aug: gaan ze 13 en 14 vrij nemen, dus er een lang weekend van maken of nemen ze 16 en 17 vrij?

Wij zijn deze zomer vrijdag de 15 juli vertrokken, het was zeer rustig, bijna geen vrachtverkeer. Blijkbaar hadden veel Fransen die dag extra vrij genomen. Maar zaterdag was het vanaf Valence verschrikkelijk druk.

Weekenden (zaterdag) 16, 23, 30 juli, 6 aug afgelopen zomer (2011) waren zeer drukke dagen na Lyon. Heel veel files, overvolle parkeerplaatsen en wachttijden voor de tolpoortjes.

Door de week reizen of zondags vertrekken is volgens mij een goede optie.

Geplaatst door: Marcia 11.09.2011 19:42
Wij hadden dit jaar iets gehuurd i.v.m. ziekte. We moesten zaterdag 2 juli aan komen en zijn vrijdag 1 juli vertrokken. Vrijdag was goed te doen, wel druk, maar niet extreem. Zaterdag was het wel erg druk!! Vermijd zaterdagen in de zomerperiodes (juli en augustus en ook eind juni).
Wij hebben zelf een caravan en vertrekken meestal op een zondag vanuit Nederland en rijden maandag de rest. Bevalt ons altijd uitstekend. De gemakkelijkste route vinden wij via Maastricht- Luik- Luxemburg- Dijon- Lyon- Orange- Perpignan. Vooral op de zondag en maandag niet druk.
Terug rijden wij meestal op donderdag + vrijdag. Deze dagen zijn iets drukker dan zondags+ maandag, maar wel erg goed te doen en niet extreme drukte of files! Probeer zaterdagen te vermijden en probeer vrijdagen te vermijden naar het zuiden op het stuk van Lyon naar Orange. Als ik jullie was zou ik vanuit Nederland dus op zondags vertrekken. Terug maakt het allemaal niet zoveel uit, al zou ik dan ook zeker de zaterdagen weer vermijden, maar dat geef je zelf ook al aan.

Geplaatst door: Joyce 11.09.2011 19:50
Als je op zaterdag vertrekt met caravan zoals wij altijd doen dan haal je Lyon (de file) niet eens op zaterdagmiddag/avond of je moet wel heel vroeg weg zijn gegaan van huis. Vertrek op tijd, rond 6 a 7 uur en rijdt gewoon tot je het zat bent. Bij ons is dat na een uur op tien rijden. Weet dat je met een caravan nu eenmaal niet zo hard rijdt als zonder. Dus vertrek gewoon op zaterdag, wij hebben nog nooit problemen gehad. Wel twee jaar terug in gigantische file bij Luxemburg gestaan op donderdag!! De prettigste weg is via Luxemburg, Metz, Nancy, Dijon, door Lyon want rondweg is een ramp en dan Orange, Perpignan en de grens over.

Geplaatst door: Edith 11.09.2011 21:29
Wij proberen altijd op zondag te vertrekken en dan maandag aan te komen! Bevalt ons al jaren uitstekend zonder files (of door ongeval).
Wij rijden via Maastricht- Luik- Luxemburg- Metz- Nancy- Dijon- Lyon- Orange en zo naar Spanje. Hele fijne route naar het zuiden. We komen uit de buurt van Den Haag.

Geplaatst door: frans 12.09.2011 21:21
Ik lees toch goed dat de vraag is gesteld op 10-09-2011 endat de vrager dit jaar naar spanje gaat.
Ik vraag mij af wat de antwoorden van de afgelopen maanden er mee te maken heeft???????

Geplaatst door: Yvon 12.09.2011 23:14
Ik denk dat er echt 2012 wordt bedoeld, de camping sluit ook op 18 sept.

Geplaatst door: Veronique 13.09.2011 14:13
Sorry, ik bedoel inderdaad voor 2012.
Alvast bedankt voor de tips.