Forum Onderwerp - Costa Brava of Costa Dorada? (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Yvon 02.10.2011 16:35
Wij hebben een voorreservering lopen voor een accomodatie op camping Cypsela. Ik heb echter nu ook camping Vilanova Park gezien, zuidelijker onder Barcelona. Ziet er ook super uit en maakt me twijfelen. Deze camping ligt ook maar op een half uurtje van barcelona, waar we ook naar toe willlen. Zowel Costa Brava als Costa Dorada kennen wij niet. Aan de Costa
Brava lijken me de stranden weer leuker omdat je daar ook baaien hebt. Wat ik zo zie van de costa dorada is dat de stranden weer wat langgerekter zijn. Wie is in beide gebieden geweest? Wij zoeken een leuke camping, met genoeg nederlandse kinderen, leuk zwembad, en in de omgeving mooie stranden en leuke (oude) plaatjes en natuurlijk een bezoek aan Barcelona. Welk gebied kan ik dan beter bezoeken? Die 100 km verschil in afstand vinden wij niet erg trouwens.

Geplaatst door: Paulien 02.10.2011 16:52
Tussen Costa Brava en Costa Dorada zit eigenlijk geen verschil. Je zit wat dichter bij Barcelona misschien, maar vanuit Cypsela ook prima te doen naar Barcelona.
Wij zijn op Cypsela geweest en hebben daar een hele leuke vakantie gehad. Het is een mooie, grote en rustige camping met toch voldoende vertier voor de kids en 's avonds ook nog wat te beleven.
Ik zou zeggen ga dit jaar naar Cypsela en volgend jaar naar de andere camping...

Geplaatst door: els 19.10.2011 19:13
Costa Dorada is een stuk warmer dan de Costa Brava.
Wat mooier ook vinden wij.

Geplaatst door: Suus 27.10.2011 11:20
Costa Dorada is idd meer verzekerd van mooi en stabieler weer. De Costa Brava heb je toch altijd (meer) last van bewolking en de pyreneeen. Ik vind de campings aan de Costa Dorada wel mooier dan in het noorden(smaken verschillen natuurlijk). Maar al met al blijft het een persoonlijke keuze. Voor mij de Costa Dorada!