Forum Onderwerp - Playa Brava (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Jacob 20.10.2011 09:58
Hallo,

Bovenstaande camping lijkt ons wel leuk, maar nu zag ik op verschillende fora's dat er best wel veel muggen zijn.
Onze zoon is hier allergisch voo.

Kan iemand ons een andere camping aanraden?

Geplaatst door: ® Wil 20.10.2011 16:09
Jacob....

Dat er muggen zijn op vrijwel iedere camping is onvermijdelijk.
Wij hebben op diverse campings in Spanje gestaan en bijna altijd wel muggen gehad.
We staan inmiddels al een aantal jaren in Blanes op camping Bella-Terra en hebben ze daar ook meegemaakt, alleen in de afgelopen twee jaren 2010 & 2011 hebben we wonderbaarlijk vrijwel niet één mug en mieren gezien.
Andere gasten die ook op deze camping stonden waren het ook al opgevallen dat er niets of nauwelijks aanwezig waren van deze insecten, zelfs vliegen daar zag je af en toe een verdwaalde langskomen. Wat hiervan de reden is weet ik ook niet het zou kunnen dat er buiten het seizoen bestrijding plaats vind waardoor ze in het hoogseizoen wegblijven, en dan spreek ik over de zwembadzijde, ik heb gehoord dat ze aan de zeezijde ook nauwelijks last hadden van insecten, in iedergeval van een gast die er ook al jaren komt hoorde wij dat hij er veel minder last van had in 2010 dan voorheen en in 2011 heb ik 'm er eigenlijk niet eens over horen klagen dus ik vermoed dat het ook aan die zijde mug en mieren vrij is.
Echter resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Veel succes

Geplaatst door: mieke 20.10.2011 17:11
Wij zijn verschillende jaren op la Ballena Alegre geweest en op l'Amfora (beide in St. Pere Pescador). Maar wij hebben daar nog nooit een mug gezien. We zitten altijd sávonds buiten zonder ons in te smeren of citronellakaarsjes.

Geplaatst door: els 20.10.2011 18:55
Op Amfora afgelopen zomer enorm veel last gehad van een soort minivliegjes. Bijna onzichtbaar maar gaven enorme overlast voor veel mensen. Veel allergische reacties, de wachtkamer van de arts op de camping zat vol met mensen die last hadden. Beestjes komen elk jaar terug vlgs deze arts.

Geplaatst door: Henk. 22.10.2011 14:15
@@@Wil..

Als jij op meerdere camping in Spanje heb gestaan waardoor je een ervaren Spanje bezoeker ben, moet jij toch weten dat dit met het klimaat te maken heeft.

Blanes is een droger klimaat dan de baai van Roses.
Deze loopt van Roses tot ongeveer Playa D'Aro.

Daar is het vochtiger waardoor muggen en dergelijke beter gedijen.

Zeg maar zo'n beetje vanaf omgeving Lorret tot voorbij Salou komen muggen niet zoveel tot niet voor.
Evenals Kwallen in het water en de harde wind dat is daar niet.