Forum Onderwerp - vliegen naar girona of barcelona?? (Gesloten voor reacties)

chantal 27.11.2011 17:05
Wij gaan volgend jaar naar Platja d Aro. Nu denken we erover om mss met t vliegtuig te gaan. Kan iemand mij vertellen welk vliegveld het gunstigst is . Het ene kan qua km mss wel minder zijn maar als je over van die slingerweggetjes moet duurt t mss veel langer???En vanaf de vliegvelden met de trein, bus , taxi of auto huren??Ben er helemaal niet in thuis dus alle tips en weetjes zijn van harte welkom!!!

Geplaatst door: Joke 28.11.2011 16:05
Wij hebben vanaf onze verblijfplaats in de buurt van Platja d'Aro wel eens familie opgehaald vanaf Girona en vanaf Barcelona. Zelf zou ik kiezen voor Gerona. Een kleiner, overzichtelijk vliegveld, te vergelijken met Rotterdam Airport. De weg van het vliegveld naar Platja d'Aro is een goede 2-baansweg, en als ik me goed herinner deden we er maar een half uurtje over. Ik weet niet hoe het zit met busvervoer, maar ik weet wel dat er in Platja d'Aro een busstation is. Misschien eens kijken op de website van Sarfa (busmaatschappij) of op de site van vliegveld Girona. Vanaf Barcelona is het met de auto al gauw 1,5 uur, over een snelweg waar nogal eens file staat of een stuk binnendoor. Vanaf de luchthaven moet je met bus of trein naar centrum Barcelona, en daarvandaan met een bus naar Platja. De busreis duurt ongeveer 2 uur, afhankelijk van welke bus je neemt.

Geplaatst door: Edith 28.11.2011 21:22
Je kunt eventueel ook nog vliegen via Reus, dit ligt bij Barcelona.
Uit ervaring weet ik dat een auto huren erg duur kan zijn. Nadeel was ook nog eens dat wij enorme vertraging hadden en daardoor pas 's nachts aankwamen op de camping en je kunt er dan niet meer op. Auto huren is ook erg duur...wij gaan gewoon weer lekker met eigen auto en alles naar de camping. Je kunt ook maar 1 koffer meenemen, het is veel duurder en als je pech hebt zoals wij ben je eigenlijk langer onderweg dan met eigen auto.

Geplaatst door: Eefje 29.11.2011 10:51
Misschien even navragen bij de camping of er misschien een vliegveld shuttle rijd of dat de camping de mogelijkheid bied dat je opgehaald wordt vanaf het vliegveld. Ik heb wel eens gelezen dat er campings zijn die die service bieden.
Succes,
Eefje

Geplaatst door: Yvon 30.11.2011 07:44
Op Reus zou ik niet vliegen dit vliegveld ligt veel zuidelijker en is meer als je naar de Costa Dorada gaat. Inderdaad is Gerona het makkelijkst en het dichtst bij. Je kan eens op vliegticktes.nl kijken. Wij hebben daar ook goedkoop geboekt, maar dan naar Italie. Ervaring is wel dat je het beste een half jaar van te voren kan boeken, prijzen dan veelal lager. Een maand of 2 van te voren zijn de prijzen echt veel hoger. En of je wel of geen auto huurt hangt af of je wat wil zien in de omgeving of alleen op de camping wil blijven. Je kan er ook voor kiezen om met taxi naar de camping te gaan en gewoon een paar dagen een heel klein autootje te huren. Vanaf de luchthaven heb je echt een grotere nodig tenzij je maar met zn 2en bent. Met 4 personen en 4 koffers heb je toch wat ruimers nodig.

Geplaatst door: Joke 30.11.2011 12:03
Ik heb ergens gelezen dat een taxi van vliegveld Girona naar Platja d'Aro ongeveer € 46,00 kost.

Funtents 02.12.2011 21:30
Hoi Chantal,

in jouw geval zou ik zeker vliegen op Girona Airport. Vanaf daar zou ik een auto huren. Als je alle kosten in de vakantie van taxi's,openbaar vervoer enz enz bij elkaar op gaat tellen is een auto huren het voordeligst. Je kan dit het beste van te voren regelen. Mocht je gaan vliegen met Ryanair dan geven zij je ook die mogelijkheid en voor een scherpe prijs.

Succes alvast.

groetjes,
Funtents

Geplaatst door: Bibi 09.07.2012 17:05
Welke vliegtuig maatschappijen vliegen allemaal op Girona?

Geplaatst door: Eva 09.07.2012 20:46
Bibi in elk geval vliegt Ryanair daarheen. Die noemen het dan weer Barcelona, maar ze bedoelen Girona.

Ik zou ook voor Girona gaan. Volgens mij ben je dan sneller op plek van bestemming.

Geplaatst door: els 11.10.2012 11:33
Vliegen met Ryan air kan naar zowel Gerona als Barcelona ( El Prat)
Voordeel van Barcelona is dat je daar direct op de trein kunt stappen die langs alle kustplaatsen rijdt. Voor ongeveer 5 euro ben je dan op de plaats van bestemming.
Neem je een taxi dan gaat het heel veel geld kosten.