Forum Onderwerp - mas nou of neus? (Gesloten voor reacties)

ROOS 17.12.2011 20:02
Wie kent deze campings? Ik heb al verschillende sites bekeken, zoover/meningen/deze site. En twijfel. We houden niet van mega campings. Dat zijn het allebei niet. Met zwembad, strand in de buurt en belangrijk leeftijdgenoten voor onze meiden van 13 en 15. Waar ze een balletje kunnen trappen, bij pingpongtafel hangen, disco is nog geen noodzaak. Wel gezelligheid met andere pubers. Neus komt wat armoedig over,maar een foto zegt ook niet alles. Graag reactie!

Geplaatst door: donald 17.12.2011 20:55
Hoi Roos,

Camping Laguna toch afgevallen? Kijk anders ook eens naar camping Emporda in Estartit.

Geplaatst door: jan 18.12.2011 17:40
Ben afgelopen jaar op illa mateua geweest.
En heb ook even de campings die in de buurt lagen bekeken.
Wij zijn dus ook op Neus geweest.
Moet zeggen dat dit behoorlijk tegenviel(persoonlijk).
Wanneer je altijd naar dit soort campings gaat zal het mischien wel meevallen maar of het voor de meiden meevalt betwijfel ik.
Ben zelf niet op mas nou geweest kan daar geen mening over geven maar als ik toch mocht kiezen kijk dan eens naar illa mateua waar het wel verzorgd en netjes is.
Ook voor de meiden is dit echt een topper zeker omdat er veel van deze leeftijdsgenoten zijn.
Ps. kijk anders even op you tube onder illa mateua en zie hoe een groepje jongelui zich vermaakt in de regen.

Geplaatst door: Monique 19.12.2011 17:07
Wij hebben afgelopen op camping Neus gestaan. Het is een leuke en gemoedelijke camping. De plaatsen zijn over het algemeen ruim. Er is niet heel veel te beleven op de camping, maar dat vinden wij niet erg. Daardoor is er ook wat rust. Wij waren zelf met kleinere kinderen, maar zag genoeg pubers/jeugd rondlopen. Sanitair kon soms wat beter schoongemaakt worden, maar verder een topcamping.

Geplaatst door: roos 20.12.2011 14:37
neus valt af, vinden de meiden te saai eruit zien. Illa mateus ziet er leuk uit, maar strand vind ik aan de kleine kant, uit meningen lees ik dat het strand soms als vies wordt genoemd en er zandvlooien(?) zijn?
We twijfelen nu nog over laguna: voordeel dicht bij strand, nadeel groot. Of mas nou: voordeel kleiner, rustiger, nadeel verder van het strand. Nog meer reacties?

Geplaatst door: ® Wil 20.12.2011 18:12
Hoi je twijfel over de Laguna omdat deze groot is.

Wij hebben een aantal jaren achter elkaar op de Laguna gestaan, en deze behoord tot de middelgrote campings, hij is echt niet groot.
De meeste campings in Spanje zijn over het algemeen een stuk groter. En door de speelse opzet (geen rechte rijtjes en laantjes) lijkt de camping zelfs niet eens groot. Ja het oude gedeelte direct in het verlengde van de receptie staat wel enigszins op elkaar, maar het nieuwere gedeelte achter de Laguna (meertje) dat is ruim opgezet.
En het strand is echt mooie groot en opgeruimd.

Geplaatst door: jan 21.12.2011 22:40
Op camping Illa Mateua heb je de keuze over twee stranden.
Het strand Montgo wat een zandstrandje is.
Dit is inderdaad klein en druk,maar s'avonds erg gezellig als ontmoetingsplek voor de jeugd.
Achter het zwembad die je op de website ziet licht de baai van Rosas. dit is een rots kiezel strand en word veel gebruikt om snorkelen en duiken met zuurstof.
Zelf één keer naar montgo(strand) geweest en verder veel gesnorkeld en gedobberd met het luchtbed in de baai samen met de kids.

Geplaatst door: roos 27.12.2011 12:47
Na onderzoek en alle reacties bekeken te hebben, toch besloten om naar Laguna te gaan. Bedankt voor het meedenken van iedereen, en veel campingplezier voor 2012!