Forum Onderwerp - caravan of tent (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: lies 09.01.2012 14:55
Al 5 jaar gaan we met de caravan kamperen. Omdat we zo opzien tegen het inladen van de caravan en opstellen op de overnachtingscamping en ter plaatse zouden we ons een grote tent willen aanschaffen. Zijn er nog mensen die deze omschakeling gemaakt hebben? Graag jullie reacties.

Geplaatst door: Margriet 10.01.2012 16:37
Je ziet tegen het inladen, etc op? Ik denk dat je met een tent veel meer tijd kwijt bent!
Ik zou dus die overstap niet gaan maken, blijf lekker bij die caravan....wij hebben nu al 7 jaar een caravan en daarvoor 2 jaar met tent gekampeerd, maar caravan is veel gemakkelijker en ook veel fijner..wij zouden niet meer anders willen dan de caravan.

Geplaatst door: ® Wil 10.01.2012 16:44
Hoi,

Ik zag jou oproep ook op Frankrijk staan, en daar zijn de reacties ook éénluidend, het is veel meer werk met een tent dan met een caravan te kamperen.
OOit zijn we van vouwwagen overgegaan naar een caravan inmiddels 4 caravans later blijven we de caravan boven een vouwwagen, en laat staan een tent verkiezen.
We zien ook wel mensen met een grote tent komen en gaan, maar als je dan ziet, dat de mensen daags voor ze vertrekken al beginnen met de eerste spullen op te ruimen dan zie je dat de caravan bezitters vrij snel klaar zijn, maar dat de tent bezitters nog heel lang bezig zijn om hun spullen op te bergen.
De meeste caravan bezitters breken alles al daags vooraf alles af, en kunnen de volgende dag in alle vroegte (als ze dat willen) vertrekken, terwijl de tent bezitters eerst hun tent nog moeten afbreken en opbergen en zo zeker nog een paar uurtjes bezig zijn.

Maar waarom geen optie om je caravan in het buitenland te stallen, bijvoorbeeld je gaat jaren naar Spanje, dan kan je kiezen voor een stalling in Spanje, daar de caravan oppikken en rijden naar de plaats van bestemming.
Heb je ook geen last van een overnachting camping, en dat scheelt dus ook een dag rijden, kosten zijn dan ook een stuk minder.

Geplaatst door: Bibi 10.01.2012 19:20
Wij zijn tent kampeerders en doen dit ongeveer al 12 jaar.
Wij hebben een grote bungalowtent.
Wij zijn met 4 pers 2 grote kinders. En wij kunnen alles en dan ook alles meenemen in een sole auto met dakkoffer.
We zijn door de jaren heen wel ervaren in praktich inpakken.
Maar toch is het ieder jaar weer een gepuzzel of het er weer allemaal in kan. Het opzetten hebben wij ook heel snel gedaan.
Wij doen ieder zijn ding en alles staat in een uur.
Krijgen ook vaak complimenten hoe we dat doen.
Mensen gaan echt zitten kijken van hoe kan dat. En vaak denken ze ook dat wij een vouwwagen hebben.
MAAR dan de nadelen. Bij regen of klamweer op de dag van vertrek ja zit je met een natte tent. Daar hebben we tegenwoordig een iglotent voor bij. Daar slapen we de laatste nacht in.
We breken dus een dag van te voren af. En pakken alles in.Op kleine dingen, kleding en toiletspul na.
Maar ja het is wel een dag even aan zien.

Ik zou als het echt alleen maar om het inpakken gaat echt je caravan niet omruilen voor een tent.
Ik ben heel tevreden met een tent geweest en wij rijden niet graag met iets achter de auto daarom ook.
Maar we zijn nu toch ook opzoek naar een caravan die al in Spanje staat.

Geplaatst door: Alain 10.01.2012 20:06
Hoe doe je dat toch Bibi, met een tent kamperen en alles in de auto + dakkoffer krijgen? haha.
Wij hebben lang een tent gehad en hadden een bagagewagen + op de auto een dakkoffer en alles zat vol. We kamperen met 2 kinderen of neem ik als Fransman meer mee dan Nederlanders.
Nu hebben wij sinds 2 jaar een caravan en gaan er gewoon mee naar Spanje, we vinden het heerlijk. Onderweg ergens even overnachten is ook erg leuk. Wij hebben het rijden met caravan niet als nadeel ervaren, we vonden het juist wat hebben..het gaat wel langzamer uiteraard, maar verder totaal geen probleem!
Met caravan heb je veel minder tijd nodig met inpakken en opbreken/afbreken, dus ik zou ook blijven bij de caravan. Het is misschien ook je gevoel, wat wil je liever? Succes met de keuze.