Forum Onderwerp - Camping in Spanje aan zee (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Alain 10.01.2012 20:11
Beste Forumgangers,
Wij willen aankomende zomer met onze 2 kinderen naar Spanje toe. We zoeken een camping aan zee met een mooi zwembad en we willen graag dat er in de buurt leuke boulevards zijn.
We staan eerst met mijn (franse) familie een week in Spanje op een camping, maar we willen daarna nog even met onze eigen gezin kleine 2 weken kamperen ergens in Spanje. We willen aan de Costa brava blijven. Ik hoop op tips, in ieder geval bedankt alvast voor de tips.
Groeten Alain

Geplaatst door: Anne 14.01.2012 17:19
Beste Alain,

Misschien krijg je meer reacties als je de leeftijd van je kinderen erbij zet.
Wij gaan naar S. Pere Pescador en ik weet dat de campings daar in de buurt niet op korte afstand van een boulevard liggen. Misschien is Bella Terra in Blanes iets voor jullie? Blanes heeft een lange en gezellige boulevard en de camping ligt hier vlak naast. Ik weet dit overigens niet uit eigen ervaring maar uit de meningen hier en op zoover.

Succes met zoeken!

Geplaatst door: Alain 14.01.2012 20:33
Wij willen graag aan zee en met een zwembad. De boulevard hoeft niet op loopafstand te zijn, maar in omgeving wel wat leuke plaatsjes/boulevards. Onze kinderen zijn 4 en 8 jaar oud en voor die twee moeten er wel wat leeftijdsgenootjes zijn, ze kunnen overigens met zowel Nederlandse als Franse kinderen omgaan (spreken beide talen). Ik hoop dat je/jullie met deze informatie wel wat kunnen.

sandra 16.01.2012 20:09
kijk eens op www.playabrava.com een camping aan zee onze kinderen vinden dit een leuke camping kids zijn nu weer wat ouder en gaan weer terug ook belangrijk het is een schone camping.

Geplaatst door: Anita 17.01.2012 14:04
Is er een boulevard in de buurt van camping Playa Brava? Volgens mij ben je een auto nodig om in l'estartit te komen. Daar heb je wel een boulevard.

Geplaatst door: ® Wil 17.01.2012 15:57
Camping Laguna in Castello D 'Empuries is een camping met eigen zwembad ( alleen niet altijd toegestaan voor kinderen onder 14 jaar zonder begeleiding ).
Maar in het nabij gelegen EmpurioBrava heb je een grote boulevard met redelijk wat terrasjes, eetgelegenheden, winkels etc.

Ook in Blanes heb je een aantal campings vlakbij elkaar "Platje Sabbanel" hier liggen diverse campings waaronder de eerder vermelde Bella-Terra. Camping met zwembad,direct aan het strand (strand is niet groot thv deze camping) en op loopafstand veel winkels eethuisjes etc.
Loop je langs het strand echt over de strandboulevard welke vanaf de camping richting oud blanes loopt, kan je lekker lopen, 's avonds staan er meestal kraampjes met van alles en nog wat, bij Oud Blanes heb je terrassen en daarachter ook nog enige winkels.
's maandags is er een markt langs het strand uiteraard op de boulevard.

Deze camping staat heel hoog aangeschreven.
Als je onder het kopje Campings kijkt en dan de laatste 50 meningen leest, zie je bij Bella-Terra Blanes, eigenlijk alleen maar positieve reactie's.

Een camping waar zeker kinderen van alle leeftijden te vinden zijn.

Geplaatst door: Alain 17.01.2012 19:08
Bedankt voor de tips. Alle genoemde campings spreken ons aan.
Even een vraagje over camping Bella Terra, is deze camping wel rustig gelegen? En is Blanes niet een beetje te massaal/druk? Mijn buurkinderen van 17 jaar zijn daar met vrienden geweest op vakantie dus ik had het idee dat er dus veel jongeren zijn in Blanes en is het dan nog wel leuk voor het gezin?
Verder lijkt ons de camping wel perfect, ik hoop dat er nog plaats is. We staan eind juli op een andere camping in Spanje en willen dan van 30 juli tot 9 augustus op deze camping gaan staan.

Geplaatst door: ® Wil 17.01.2012 21:02
Bella-Terra ligt net zoals de meeste campings op het gedeelte wat absoluut niet in de buurt van de jongeren hotels, discotheken liggen.
Het is zelfs een rustige camping, je hoort niet of nauwelijks iets uit de omgeving, natuurlijk is het niet muisstil dat zou ook niet goed zijn, maar echt rustig.
Wij komen al jaren hier en onze kinderen vinden het een geweldige camping. We hebben kinderen van alle leeftijds catagoriën.
En ze hebben altijd vrienden en vriendinnen ontmoet.
Onze oudste zoon is ook twee jaar achter elkaar naar ons gekomen.
Dit jaar zou hij ook gaan, maar hij heeft andere plannen die hij eerst wil realiseren ( vriendin te huwelijk gevraagd), onze andere zoon had ook altijd veel aanspraak, maar was in 2011
18 jaar geworden en besloot thuis te blijven, terwijl onze dochter van 15 jaar hier al jaren aansluiting heeft met haar vaste vriendinnen die al jaren hier ook komen.
En onze jongste zoon deze grote vent van 3 jaar heb daar ook inmiddels grote vrienden gemaakt ( kom hier al vanaf dat hij 5 maanden oud was) en ken inmiddels al een heleboel mensen ( ze kennen hem ook allemaal) hij roep nu al deze zomer weer naar Spanje, dan is hij dus 4 jaar.
En zoals je leest omdat we hier al jaren komen, en de kinderen dus ook jonger waren, hebben ze het altijd naar hun zin gehad.

En omdat we hier inmiddels al heel wat vaste camping gasten tegen komen van voorgaande jaren spreken we veel van deze mensen, en deze zeggen vrijwel allemaal hetzelfde.
Rustige camping, vriendelijk personeel, schoon en verzorgd.

Of de laatste week Juli en begin augustus nog plaats is weet ik niet, vrijwel ieder jaar zit deze camping rond deze periode (bijna)vol geboekt.

Echt een aanrader

Geplaatst door: Alain 18.01.2012 16:56
Klinkt goed, ik zal proberen te boeken. Het klinkt wel als of iedereen er al jaren komt, ik hoop dat je als 'nieuweling' er dan wel tussenkomt?
We hopen dat er maar plek is, bedankt voor de informatie die u gegeven heeft.

Geplaatst door: ® Wil 18.01.2012 19:58
Even een reactie over alsof iedereen er al jaren komt, inderdaad komen er een groot gedeelte van de gasten er al jaren, en vele weten ook precies wanneer een andere vaste gast komt en/of gaat en dat vinden wij/zij ook fijn, en als nieuweling wordt je wat ik uit ervaring weet vrijwel direct opgenomen in de groep.

Nog nooit op één keer na gezien of gemerkt dat je een buitenstaander bent. Toevallig in 2011 meegemaakt dat er een gezin kwam, die ook gelijk werd begroet, geholpen met de caravan op zijn plaats te zetten, maar na de eerste avond waarin hij het zo bond maakte werkelijk door iedereen genegeerd werd.

Maar ja dan moet je ook niet wanneer je word uitgenodigd, gelijk dezelfde avond terwijl je niemand nog ken, de diensten bij mensen gaan uitmaken, gelijk in de koelkasten bij andere gasten duiken en zonder ook maar iets te vragen je bier eruit gaan halen voor jezelf, en wanneer je hem hierop aanspreek een dusdanige preek krijg dat je vraagt of hij weggaat, en vervolgens aanschuift bij andere en daar het zelfde doen, en in dusdanige toon dat de volgende dag mensen kwamen vragen of er bij de caravans ruzie was geweest.

Dat is ook het enigste wat ik in al die jaren heb meegemaakt bij zoals jij het noemt nieuweling.

Echt of je nu een nieuwe of een vaste gast ben, wanneer je op een camping wil komen waar je graag in contact wil komen met andere dan is dit zeker een goede keuze.

De camping bestaat uit twee delen, een zeezijde, en een zwembad zijde, mocht je met wat jongere kinderen komen, dan mag ik je de zwembad zijde adviseren, hier zitten ook over het algemeen meer de familie's met kinderen, en de zeezijde hier zitten ook gezinnen met kinderen maar meer de wat oudere gezinnen en oudere alleenstaande (echt)paren dus minder kinderen.

Wij zitten altijd aan de zwembadzijde en dan het gedeelte achter het zwembad (zone 5000) wil je iets ruimere plaatsen hebben dan moet je zone 7000 kiezen dit is een nieuwer gedeelte maar dan heb je minder schaduw (jongere beplanting).
Wil je echt veel/meer schaduw hebben moet je kiezen voor zone 9000, echter daar staan meer spaanse vaste gasten.

Veel succes met boeken.

Geplaatst door: jan 21.01.2012 15:28
@Wil.
Ik ben voor jaren terug (18 jaar geleden)ooit eens op Bella Terra geweest.
Wat ik me er van herinder is dat er een redelijk kort strand was vergeleken met Calella.
Nu schijnt het strand door de zandafzuiging voor de spelen in Barcalona nog veel korter is geworden.
Klopt dit, en als dit wel zo is vraag ik me hardop af of dit nog wel geschikt voor kleine kinderen is.
Afgelopen jaar campings bezocht zoals Las Dunas, El Delfin verde, etc.
Deze hadden zeer mooie stranden maar ik miste de boulevards.
L'escala heeft wel een boulevards maar dan moet je even lopen voor je er bent.

Geplaatst door: ® Wil 21.01.2012 16:39
Jan........

Het strand van Blanes is inderdaad niet zo groot meer als het vroeger was dat klopt, 2009/2010 was het strand weer helemaal opgespoten.
in 2011 hebben ze grotendeels alles stenen en kiezels verwijderd.

het strand was veelal fijner zand dan andere jaren, en de plaatselijke ondernemers camping eigenaren en dergelijke hebben samen met de gemeente Blanes een akkoord getekend in 2011 om het strand groot te gaan maken, door golfbrekers enige honderden meters ver in de zee te bouwen waardoor er alleen maar meer en meer strand bij gaat komen omdat de zee dan geen grip meer kan krijgen op het strand. Was inderdaad een domme zet geweest om voor miljoenen zand uit de zee te halen voor Barcelona, maar nu kost het een veelvoud om te herstellen, ze zijn er gelukkig al een paar jaar mee bezig.

En de laatste berichtgeving die ik recentelijk hoorde was, dat er nu weer strand bij gespoten word.

Maar het is voor kinderen nog steeds goed te vertoefen hier.

En het voordeel van Blanes is, dat het niet meer in de baai van Rosas ligt, dus wind stil, daardoor een constanter klimaat en met de meeste zon uren en de hoogste temperaturen en de minste neerslag van de CostaBrava heerlijk om daar te zijn.

Geplaatst door: jan 22.01.2012 22:52
Bedankt voor je reactie Wil.
Mischien moet ik er toch maar eens een dagtrip van gaan maken,
kan ik gelijk mijn jeugd herinneringen weer ophalen.