Forum Onderwerp - hondencampings (Gesloten voor reacties)

neenk 20.01.2012 11:51
Ik heb een website over leuke hondencampings in Europa gemaakt, nu wil ik hem vullen met campings die iets speciaals te bieden hebben voor honden en hun bazen.
Het doel van www.LeukeHondencampings.nl is kampeerders zo overzichtelijk mogelijk zoveel mogelijk links aan te bieden naar websites van campings waar het bijzonder leuk is om met je hond te vertoeven en hen de mogelijkheid te bieden om meningen over deze campings met elkaar te delen.

Het idee voor deze website is ontstaan nadat er op het forum van de website Cam-ping-Frankrijk.nl heftige discussies over plaats vonden. Ik concludeerde dat er be-hoefte lijkt te zijn aan een gebundelde en complete informatie over dit soort campings.
Een andere conclusie die ik hieruit trok is dat als je als hondenbezitter je vakantie veel meer ontspannend is als je niet het gevoel hebt dat je overlast geeft, omdat de andere campinggasten zich storen aan de aanwezigheid van een hond. Ik verza¬mel nu alle links en wil deze op de website LeukeHondencampings.nl plaatsen.

Ik ben heel erg trots op mijn website, maar me er ook van bewust dat hij misschien nog lang niet perfect is. Ik zal telkens proberen verbeteringen toe te voegen. Ik zal het daarom fijn vinden als jullie mij suggesties voor eventuele verbeteringen of uitbreidingen willen geven.

Ook zal ik het leuk vinden, wanneer je nog tips over hondencampings of aan het met de hond kamperen gerelateerde onderwerpen heeft, deze van je te ontvangen

neenk 20.01.2012 12:10
Ik heb de link van mijn website niet helemaal juist geformuleerd: http://www.leuke-hondencampings.nl

Geplaatst door: Eefje 21.01.2012 16:24
Hallo neenk, ik heb net op het frankrijk forum al een reactie gegeven, Maar onze vakantie voor dit jaar met de hond staat gepland op Las Dunas, Hier mag je dus ook gewoon met de hond op het strand en hebben ze op de camping speciale gedeelten voor hondenbezitters. Ook hier een uitlaatveld en hondendouches.
Succes

neenk 26.01.2012 07:42
bedankt voor de tip, ik ga deze camping ook toevoegen, mijn website wordt steeds leuker!

Geplaatst door: Leo 26.01.2012 09:46
Er bestaat reeds zo'n website
http://www.mobielehonden.be

neenk 27.01.2012 17:45
Leo, op de site mobielehonden staan campings waar honden zijn toegestaan, ik maak een website waaar het meer is dan alleen toegestaan.

neenk 02.03.2012 23:47
Ik heb inmiddels de website http://www.leuke-hondencampings.nl geupdate met veel meer campings in Europa. Tips zijn nog steeds welkom!

Geplaatst door: Sandra 01.04.2012 19:01
Hallo Neenk,

Prima en leuk idee ... hondencampings. Wij gaan nu al een aantal jaren naar camping Laguna in Castello d'Empuries. Direct aan het strand, palen met hondenzakjes en prullenbakken (voor de ontlasting) aanwezig, honden'douche' aanwezig. Persoonlijk vind ik dit een zeer hondvriendelijke camping.

Geplaatst door: ® Fontebona 31.07.2012 18:58
Interessante site. Wij zijn als camping nog in opbouw en dit is een vraag voor ons: is een camping nog leuk als er honden los rondlopen en hun hoop overal laten varen? Vrij veel van onze gasten tot nu toe hadden tenminste één kind dat bang voor honden was. Voor wie/wat kies je dan?

Wij hebben zelf een hond en zijn alleen al daarom op zich hondvriendelijk, maar ben je als camping hondvriendelijk als je eigenaren vraagt hun hond op het terrein aangelijnd en/of écht bij je te houden? Of komen die campings niet op je site?

Het is hier op zich een hondenparadijs: overal geursporen van wild, geen auto's die je hond plat kunnen rijden, koeien en ezels om tegenaan te blaffen, etc.

Ben benieuwd naar je reactie.

Geplaatst door: roos 30.11.2012 10:31
Ik heb nog een tip voor hondenbezitters.
Wij nemen onze 2 berner sennen ook altijd 3 weken mee naar de camping.Veel mensen zeggen dan, wij nemen de hond niet mee want we kunnen dan niets ondernemen.
Nu willen wij ook wel eens een dagje weg, en dan boeken wij voor de honden een dierenpension dichtbij de camping waar ze dan een dagje eventueel nog een nachtje blijven.
Zo kunnen ze dan toch mee op vakantie, en je kunt toch een dagje op stap.
Misschien heeft iemand van jullie ook iets aan deze tip.
Het heeft wel niets met het onderwerp te maken, maar dit wordt nu wel gelezen door hondenbezitters.

Geplaatst door: Eefje 30.11.2012 13:10
Mag ik vragen naar welke camping jullie gaan dan en hoe ben je aan dat pension gekomen ??

roos 28.12.2012 16:05
Hallo Eefje,

wij gaan nu voor de eerste keer naar Las Dunas.
Andere jaren zijn wij in Frankrijk geweest.
We vragen het op de camping. Veel campingeigenaren hebben zelf een hond. Dus die weten dat wel.
Succes ermee!

Geplaatst door: Eefje 29.12.2012 08:18
Hallo Roos,

Ook wij gaan deze zomer weer terug naar Las Dunas.
Het is ons uitermate goed bevallen, en oze labrador ook.
Veel succes en geniet ervan, en misschien tot ziens.

Joke 19.01.2013 18:42
Wij zoeken een leuke camping in Spanje, aan het strand, waar onze viervoeter meemag. We zien wel een aantal campings, maar wij moeten een accommodatie boeken en dat is het probleem. Is er een camping waar wij een stacaravan/bungalow kunnen boeken waar onze hond in mag?