Forum Onderwerp - verbod navigatie met flitspalenwaarschuwing in fr (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: sandra 28.02.2012 08:01
als je dit jaar door frankrijk naar spanje rijd ben je gewaarschuwd. je mag op je navigatie geen flitspalen waarschuwing hebben .als ze je aanhouden word en je hebt het alleen uit gezet maar niet hebt verwijdert dan krijg je een boete die oploopt tot 1500,00 euro. dit melde de ANWB na wat informatie heb ik van mijn navigatie systeem garmin eenmail gehad hoe ik het van mijn navigatie tijdelijk kan verwijderen en later terug kan zetten.
geef dit door u bent gewaarschuwd. en is geen grap

Geplaatst door: Peter 28.02.2012 15:47
En terecht, het is toch gek dat je zo'n flitspalenwaarchuwing aan hebt...wat heeft een flitspaal dan nog voor een zin?
Moet je maar niet te hard rijden en met een volbeladen auto is 130km/u hard zat lijkt mij. Wij rijden met caravan dus hebben helemaal geen last van dat we te hard rijden.

Geplaatst door: Wil 28.02.2012 16:41
In mijn vorige auto's zaten navigatiesystemen ingebouwd fabrieks af.
En bij de knop info kon je kijken of er files of iets dergelijks waren, maar daar werden ook de snelheidscontroles aangegeven, en dat kon niet worden uitgezet daar was geen optie voor.
Dus wanneer ze daarbij zullen controleren dan weet ik niet wat ze kunnen doen. Dit zit van de fabriek af er al in.
En dat waren franse auto's ( renault ).
In mijn nieuwe auto ( inmiddels alweer 2 jaar oud) zit deze functie niet meer.
En nee het is geen TOMTOM uitvoering, maar DVD_Navigatie.