Forum Onderwerp - activeteiten (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: Ruud 01.03.2012 15:34
Wat zijn de activeteiten op het strand in spanje. Bv met een banaan rond varen, zeilen, surfen, waterfiets enz. Kust frankrijk t/m barselona

Geplaatst door: jan 01.03.2012 16:17
Ik heb jaren terug in callella gecampeerd en daar was een hoop te doen .
Wat jij aangaf, die banaan, maar ook huur van jetski's waterfietsen beachvollybal etc.
Ook was er de mogelijkheid om te parasaillen en bungyjumping,alleen was dit bij Loret.
Er werd vervoer geregeld om daar te komen.
Voor al deze activeteiten werd je op het strand benaderd om hier aan mee te doen.

Geplaatst door: Bibi 01.03.2012 16:42
Bij L 'Estartit kan je duiken en snorkelen.
Op banaan, surfen, waterfietsen(met glijbaan),banden met motertje waar je mee kan varen.
Boot tochten langs de eilanden en de kust.

Geplaatst door: Ruud 02.03.2012 10:05
Fijn om te horen. Ik zie of lees er niets over bij div campings. Mijn dochters willen een keer naar de zee, ik ook wel maar er moet wel wat te doen zijn zowel aan zee dan land inwaards. activeteiten aan zee, dorpjes, marktjes, rond toer met boot of bus of wandeling, ik wil ook wel iets van de omgeving zien en niet alleen maar strand. Heeft iemand ideeén wat je zeker moet doen of kijken en of er op uit te trekken. Kan ook met de auto gaan. de kinderen van ons zijn 10 en 12. Alvast bedankt voor een of meerdere reactie's gr Ruud

Geplaatst door: Ruud 02.03.2012 10:13
Even nog laten weten waar wij wij aan denken. El Delfine verde, of Las Dunas. Deze campings zijn nog vrij in onze periode. Ik ben nou het een enander op een rijtje aan het zetten om dan een beslising te maken. Groetjes Ruud

Geplaatst door: Bibi 02.03.2012 16:23
In de strook waar jij de 2 campings in gedachten heb, is best veel te zien en te doen.
Er zijn kleine dorpjes land inwaarts, en ook aan de kust.
Er zijn baaien waar je kan snorkelen en langs die baaien wandel paden langs de rotsen. Ook zit je zo in Girona een mooie oude stad. En niet zo heel groot.Met de trein ben je zo in Barcelona.Ik zal mijn map eens te voorschijn halen dan hoor je later percies de namen.

Geplaatst door: jan 02.03.2012 21:10
Ik heb beide campings afgelopen jaar bezocht.
Zowel Las dunas als el delfin zijn zeer grote campings, waar op de camping van alles te beleven valt.
Nadeel van beide campings is dat ze erg afgelegen liggen zodat je altijd met de auto op pad moet om iets te zien.
Het strand bij Las dunas is erg druk tov. el delfin.
Ook kun je bij de Les medes eilanden mooi snorkelen maar de baai bij Illa matuea is mooier.
Voor mark en winkeltjes kun je naar L'escala.
Gezellig eten aan het strand van cala montgo is gezellig en sfeervol wanneer de zon onder gaat.
Ook St martin is leuk om te bezoeken evenals de opgravingen bij st Martin.
Dali museum is ook in de buurt.
Deze actieviteiten liggen dichter bij Las Dunas.

Geplaatst door: Ruud 02.03.2012 22:34
Alle reactie's zijn welkom, dus tot zover alvast bedankt. Ik zal alles verzamelen en mee nemen op mij A4tje. Als de vakantie begint heb ik al een soort info boekje van thuis uit. Ook al zal er op de camping van alles te krijgen zijn, maar toch. Het is een soort hij werk met vakantie plezier. Dus alle info is welkom. Gr Ruud

Geplaatst door: jan 18.03.2012 20:07
Bij Las Dunas enorm veel wind op het strand. Daarom wordt er veel gesurfd en is er ook een surfschool.
Restaurantje op het strand.
Omgeving weinig te beleven, je moet met de auto verder weg om iets te bekijken.
Dorp niet op loopafstand, boodschappen met de auto.
Eigenlijk heb je alleen de camping. Verderop vanaf Playa de Aro liggen campings wat dichter bij de stadjes en kun je veel lopen.