Forum Onderwerp - Blaastest Frankrijk. (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: ® Wil 02.03.2012 14:57
M.i.v. 1 Juli as is er een nieuwe wet van toepassing, namelijk je ben verplicht zelf 2 alcohol blaas testers bij je hebben.

Ze kosten ongeveer 2 euro p/stk dus dat zijn de kosten niet, maar de franse politie heeft aangegeven vooral op de toeristen te gaan letten en geregelde controle's te houden.

Tot 1 november krijg je een waarschuwing maar er volgt wel een registratie wat dus inhoud dat je zomaar een half uur oponthoud heb, en als je het ongeluk heb, en je komt in een controle terecht en er zijn meerdere mensen die ze niet bij hebben, en jij als ongelukkige 10e in een rij ben, ben je zomaar 3 tot 4 uur verder.

Deze testers schijnen bij de benzinestations/shops te verkrijgen zijn en in de supermarkten.

Dus na de verplichte gele vestjes (ook vanaf 1 januari verplicht)
Het verbod op flitsmelders in de navigatie, is dit waarschijnlijk de volgende stap om geld binnen te halen

Geplaatst door: Bibi 02.03.2012 16:25
Zo en halen wij die dan aan de Franse grens? Of hier al in Nederland.
Waar heb je dit vandaan. Ik heb er nog niks van gelezen.
Ook niet van de flitsmelder.

Geplaatst door: Bert 02.03.2012 16:38
Inderdaad waar haal je dat dan? In Frankrijk bij een tankstation ben je misschien al te laat....
Ik vind het persoonlijk allemaal beetje onzin, doe er gewoon niet aan mee. Dat flitswaarschuwing uit moet en veiligheidsvestjes aan vind ik volkomen normaal en dacht ook al dat dit van toepassing was!

Geplaatst door: Maarten 02.03.2012 16:42
En.....waar haal je vandaan dat ze vooral op de toeristen gaan letten? Ze doen gewoon controles en daar worden zowel de fransen als de toeristen gecontroleerd en niet persee alleen op toeristen, staat nergens!!! Ze waarschuwen alleen de toeristen zodat ze niet voor iets onverwachts komen te staan.

Geplaatst door: ® Wil 02.03.2012 22:02
Ik hoorde vanmorgen vroeg dit op de radio.

Vervolgens ben ik gaan google'n en inderdaad daar staan al diverse mededelingen hierover geschreven.

Dus het is geen uit de lucht gegrepen verhaal, je vind de informatie hierover inmiddels al op een twintigtal site's.

Niet alleen op Nederlandse site's maar ook op Belgische en Duitse site's.

Ook sta er iets in het Frans vermeld, maar mijn Franse taal is nul komma nul.

Geplaatst door: sandra 02.03.2012 23:00
het klopt de blaastest moet in de auto en de flitspalen waarschuwing moet totaal van de navigatie zijn weggehaald dus niet alleen uitzetten even contackt opnemen met de tom tom of wat je dan hebt en hun hebben er weer een oplossing voor. zie de site van de ANWB succes .

Geplaatst door: Yvon 02.03.2012 23:10
Op de belgische website van bndestem staat een artikel hierover. Er staat wel bij dat het nog onbekend is wanneer het wordt ingevoerd, 1 april of 1juli. Ook staat erbij dat ze via een aantal nederlandse sites gekocht kunnen worden.

Geplaatst door: John 03.03.2012 10:37
Het is geen grap of iets dergelijks.

Nee ze gaan echt veel controleren, niet alleen de Fransoosen zelf.

Maar ook de toeristen zullen er veel mee te maken krijgen hebben de franse overheid aangegeven.

dus voor die paar euroos..............

Geplaatst door: ® tineke 04.03.2012 00:40
Zie ook het volgende topic op Camping-frankrijk.nl:
http://www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=33529

Geplaatst door: jan 04.03.2012 11:49
Gaat mij niet om die paar euro's, maar om het nut ervan.
Wanneer die blaaszak aangeeft dat je nog mag rijden maar de trompet van de politie geeft een andere waarde heb je een grooooot probleem.
Je kunt dan niet terug vallen op die blaaszak(niet rechtsgeldig) dus is het een nutteloos ding.
Maw. ik wil best investeren in iets maar dan wel op iets wat waarde heeft.

Wat die flitsmelders betrefd ,daar kan ik nog wel mee leven , want een radarverklikker is in Nederland ook verboden.
En de straf is ook niets mis mee want daarmee haal je gelijk het berekende uit deze maatregel.

Geplaatst door: gerard 27.03.2012 20:32
Even opnieuw onder de aandacht brengen.

Nog steeds weten het merendeel van de mensen dit niet.
Althans wie ik erover spreek , heb hier nog niets van gehoord terwijl het toch ronduit in de media is besproken.

Geplaatst door: Bibi 14.06.2012 11:33
Net weer bij de ANWB geproobeerd de testters te krijgen.
Maar helaas al weer op. Ze weten ook niet of ze nog binnen gaan komen. Iemand een tip waar ik ze dan wel kan krijgen? Ik vind het toch wel te ver gaan om 17.95 in Frankrijk zelf te gaan betalen voor 1. Anders maar niet dan. Als ze toch niet voor 1 november bekeuren.

Geplaatst door: ikke 16.06.2012 17:31
Blaastest Frankrijk
Sinds kort is bekend geworden dat iedere automobilist, dus ook de toerist, die zich na 1 juli 2012 op de Franse wegen waagt, in het bezit moet zijn van een blaastest. Kan hij die blaastest bij een politiecontrole niet tonen, dan hangt hem (haar) een bekeuring boven het hoofd. Met de maatregel om in elk voertuig een alcohol blaastest te verplichten, hoopt de Franse regering het aantal verkeersdoden omlaag te krijgen. Afgelopen jaar (2011) verloren 3970 mensen het leven bij verkeersongevallen in Frankrijk.

Alcohol blaastest in iedere auto
Toeristen worden van de nieuwe regel niet uitgesloten. Eveneens geldt die voor vrachtwagenchauffeurs. Voor iedere Europeaan zal het vanzelfsprekend zijn dat hij of zij bij een alcoholcontrole moet blazen. Het blaaspijpje zal dan overhandigd worden door de politieagent. In Frankrijk zal dat dus anders gaan worden. De regering doet dit niet uit zuinigheidsoverwegingen, maar hoopt dat men, bij het kopen van een blaastest zich zal realiseren welke gevaren er kleven aan alcoholgebruik in het verkeer.

Bekeuring
Kunt u de blaastest Frankrijk -om het zo nog maar even te blijven noemen- bij aanhouding niet laten zien, dan volgt er een bekeuring. De politie heeft wel toegezegd de eerste maanden nog niet tot verbaliseren over te gaan, maar het bij een waarschuwing te laten. Per 1 november 2012 zal echter wel overgegaan worden tot het geven van een bekeuring als de blaastest Frankrijk niet in de auto aanwezig is. De hoogte van de bekeuring bedraagt 11 euro.

Aanschaf van de blaastest Frankrijk
Iedere automobilist zal de alcohol blaastest zelf moeten aanschaffen. Dat kan bij benzinestations in Frankrijk. Ook kunt u ze al in Nederland, voor u op reis gaat, kopen. De meeste drogisterijen zijn al overgegaan tot de verkoop ervan. Natuurlijk is de blaastest ook online te bestellen. De prijzen variëren van twee tot vier euro per stuk. Meerder tests tegelijk, in een verzamelverpakking, zijn natuurlijk voordeliger.

Hoeveel blaastests moet u hebben?
We zouden kunnen stellen: één per controle. Maar stel nu eens dat u op weg naar de Franse zuidkust onderweg vier keer wordt aangehouden? En u hebt al die keren moeten blazen! Dan gaat u bij de eventuele vijfde controle voor de bijl. Zo wordt het een duur grapje om in Frankrijk op de weg te zitten. De toltarieven liegen er ook niet om. De prijsvechters bij de luchtvaartmaatschappijen "vliegen" er wel bij!

Hoe en wat van een blaastest
De blaastest bestaat uit de volgende onderdelen:
een blaaspijpje (test)
een mondstukje
een plastic zak (ballon)
Het mondstukje wordt voor het blazen op het pijpje, de eigenlijke test, geplaatst. Mondstukje + blaaspijpje worden tezamen in de plastic zak geschoven. Omdat de plastic zak met adem gevuld wordt, is deze test betrouwbaarder dan wanneer alleen van een blaaspijpje gebruik gemaakt wordt.
Deze test wordt internationaal veel gebruikt en is als zeer betrouwbaar beoordeeld. De totale tijd voor de gehele test is ongeveer twee minuten.
De test moet voldoen aan de Franse NF norm. Of men het in Frankrijk zal accepteren als er anderssoortig genormeerde tests getoond worden door toeristen, is niet bekend.

Nog meer veranderde verkeersmaatregelen
Sinds 5 januari 2012 mag u in Frankrijk geen radarverklikkers aan hebben staan. Een navigatiesysteem met een radardetector is niet verboden, maar de verklikker mag niet geactiveerd zijn. Als dat wel zo is, riskeert u een boete van 1500 euro.
Niet handsfree bellen kost u 135 euro.
Als de autobestuurder een film zit te kijken (?!) bedraagt het boetebedrag 1500 euro.
Ook worden er op de Franse autosnelwegen de komende tijd 400 nieuwe radarcontroleposten geplaatst. Er zal niet meer aangegeven worden, zoals tot nu toe te doen gebruikelijk, dat er gecontroleerd wordt. Ook politieauto's die niet als zodanig te herkennen zijn, zullen snelheidcontroles gaan uitvoeren.
Met al deze maatregelen hoopt de Franse regering de veiligheid te vergroten en zo het aantal verkeersdoden te verminderen.

Wil 16.06.2012 19:54
Kijk op www.alcoholcontrole.nl

volgens deze site voldoende testers op voorraad.

Geplaatst door: John 19.06.2012 15:00
De Bovag had afgelopen zaterdag alle Shell stations bevoorraad met de testers.
Zondag kreeg ik te horen dat ze ze hadden, en volgens opgave heel veel op voorraad.
Maandagochtend rij ik naar de plaatselijke Shell, krijg ik te horen al uitverkocht, zodra men het wist dat ze ze daar verkochten was er een run op komen wel weer binnen ongeveer over een week hebben ze gezegd, maar ik begrijp wel snel wezen want ze vliegen de deur uit.
Ondanks dat je er weinig van hoort weten waarschijnlijk toch veel mensen dat ze er twee bij zich moeten hebben.

Geplaatst door: dimitri 08.07.2012 14:43
ik heb vd week alcoholtesters gekocht via de website www.123alcoholtester.com die hebben ze nog op voorraad.
Doosje van 2 testers voor 7 euro.

Geplaatst door: johan 02.08.2012 17:47
Net terug van frankrijk / spanje.

Geen controle gezien op Flitslokaties op navigatie
Geen controle gezien op Blaaspijpjes (alcohol)