Forum Onderwerp - eten Spanje supermarkten (Gesloten voor reacties)

Geplaatst door: nona 17.03.2012 12:21
Wij gaan voor het eerst naar Spanje. Geen idee wat er in de supermarkten te koop is. Wat moeten we beslist kopen en zelf koken in Spanje? En met koken bedoel ik op de camping bij de caravan. Dus geen hoogstaande, ingewikkelde recepten.

Geplaatst door: Marinajl 17.03.2012 13:58
In Spanje is gewoon alles te koop, zelfs de Lidl zit er.Er is veel vis te krijgen, het vlees is goedkoper dan in NL. Wat wij heel lekker vinden en hier niet te krijgen is: chips in de smaak "Campesinas", lijkt op Bolognese chips, maar dan nog lekkerder, iets zachter van smaak. Verder natuurlijk alle droge worst.

Jan Westerhuis 17.03.2012 16:00
Wij nemen alleen enkele specifieke NL producten zoals Honig mix voor macaroni,spaghetti, nasi en bamikruiden mee. Die zijn waar wij heen gaan niet overal verkrijgbaar. In de meer toerische gebieden wel beter verkrijgbaar. Wat betreft de rest van de dagelijkse boodschappen zoals vlees(waren), brood, kaas, aardappelen, groente,fruit, pasta's, rijst, frisdrank en ook alcohol zijn overal te koop.

Geplaatst door: Bibi 17.03.2012 16:46
De supermarkten zijn er net als hier. Zelfs vaak nog uitgebreider.
De lidl daar heeft namelijk meer producten dan hier.
Ze hebben daar heerlijke salades voor op (stok)brood.
En ham in een vorm van een rollade, zo mager en lekker.
Ook de tapas die daar in de vriezer liggen mmm, bakken in een laagje olie in een koekenpan.Jammer dat ze dat hier in NL niet hebben.

Wat je zeker moet gaan kopen zijn de heerlijke broodjes bij de bakkers daar. Dan heb ik het over een soort croisant deeg broodjes met meegebakken pudding en chocolade.

Ook de ham die daar in poten hangen is erg lekker.

Ze hebben in Spanje ook andere smaken Lays chips. We hadden cheeseburger en mojito.

Geplaatst door: ® Wil 17.03.2012 18:19
In Spanje kun je vrijwel alles krijgen, inderdaad honigmixen zoals hierboven geschreven kun je er niet krijgen, bijna alle sauzen voor de pasta's zitten in pot.
Inderdaad bij de Lidl kun je in principe alles krijgen en nog meer zelfs. Zoals de echte Coca Cola, en fanta, de Lay's chips komt uit de fabriek in NL ( ik ken toevallig de fabriek code ) en zelfs steeds meer producten ( die ik zelf niet eet ) zoals hollandse drop, werter echte roomboter babbelaars heel veel soorten worst, alleen de bij ons bekende kookworst en leverworst ( ik bedoel niet die uit een potje ) heb je er niet.

Margarine om mee te bakken die is bijna onvindbaar. toevallig in 2010 een keer Remia margarine in de campingwinkel aangetroffen.

Koffiepads mocht je die willen gebruiken die vind je niet in Spanje in de reguliere supermarkten. Er is wel een winkelketen in Spanje en ook inmiddels in Portugal, en dat heet Appie-Hein en daar kun je overwegend NL producten kopen, maar je betaal dan ook wel de hoofdprijs.

De prijzen zijn over het algemeen lager in de Lidl in Spanje dan in NL , maar ga je bijvoorbeeld voor ijs en friet en dergelijks dan ben je daar weer duurder uit.

En je kan er warme stokbroden kopen die de gehele dag worden gebakken, en een heel stokbrood voor € 0,29 probeer dat maar eens in NL te kopen. En dan zijn het niet de afbakbroden die je hier koopt.

Ook veel vers fruit overal te koop en over het algemeen goedkoop.

Geplaatst door: nona 17.03.2012 21:13
Dank je allemaal. Hier kan ik iets mee. Veel zal ik niet meenemen uit nederland. Ik vind het leuk om spaanse produkten te proberen.

Geplaatst door: Car2 18.03.2012 12:14
Als je op de markt komt, moet je eens "oliebollen-frites" kopen.
Ik weet niet hoe die dingen heten, maar ze hebben de vorm van geribbelde staafjes en smaken iets zoals oliebollen. Het deeg wordt in een sliert geperst, gefrituurd en daarna bestrooid met suiker.

In de campingwinkel wel veel NL-producten, zoals pindakaas.
Senseo-pads konden we ook wel kopen in de campingwinkel, maar waren erg duur. Zelfs euroshopper rookworsten zagen we in de schappen ;-)
Sateh-saus heb ik niet opgemerkt, dat nemen we altijd mee.

Geplaatst door: Joyce 18.03.2012 14:41
@Car2 Churros heten ze, als ik het me goed herinner, heel erg lekker inderdaad.

Geplaatst door: Car2 18.03.2012 17:33

Geplaatst door: ® Wil 18.03.2012 18:25
Zijn inderdaad best lekker, in NL zie je ze ook nog wel eens op (week)markten en/of braderiën.
Maar ook in Spanje verschillen de smaken hiervan nog wel behoorlijk

Kochten ze meestal in Empurio-Brava op de weekmarkt.
Ook nog wel eens in Playa D'Aro op de weekmarkt, maar nadat we ze ooit in Rosas hadden gekocht op de markt, en je ze daar in een puntzak kreeg, en je ons letterlijk kon volgen van een olie spoor over de grond omdat de puntzak aan de onderzijde begon te lekken omdat er zoveel vet/olie in zat en deze zo smerig waren omdat je eigenlijk meer olie dan churros aan het eten was, hebben we nimmer meer deze gekocht in Spanje

Geplaatst door: Car2 19.03.2012 20:14
Ach ja iedereen kan wel eens een miskoop hebben. Heb ik ook wel eens in NL.
Maar tot nu toe alleen maar lekker "churros" gehad

Geplaatst door: Mon!que 21.03.2012 12:05
Wat in Spanje minder uitgebreid verkrijgbaar is dan in Nederland (en zeker minder dan in Frankrijk) zijn lekkere kaasjes.

Tip: Op laatste stop in Frankrijk flink kaasjes inslaan

Geplaatst door: Joke 25.03.2012 21:12
Weet iemand of er in de spaanse supermarkten diverse soya produkten te koop zijn (melk, chocomelk, yoghurt)? Ik ben 4 jaar geleden voor het laatst in Spanje geweest, en toen heb ik er niet op gelet, maar inmiddels ben ik van koemelk overgestapt op soyamelk. Als het niet (goed) verkrijgbaar is zal ik misschien zelf wat meenemen....

Geplaatst door: bibi 26.03.2012 10:56
Wat mij op viel is dat er veel glutenvrije produkten in Spanje verkrijgbaar zijn.